Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Halkla İlişkiler | TRZ325 | 5 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün, yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Merve DOĞAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Halkla İlişkiler dersinde amaç öğrencilerin yerel ve küresel düzeyde halkla ilişkiler ve tutundurma çalışmalarını anlayabilmeleri, sektöründeki gelişim ve değişimleri kavrayabilmeleri, bu alandaki kavram sözlüğünü ve sektörü tanıyabilmelerini sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Halkla İlişkiler hakkında genel konuları tanımlayan ve temel bilgiler hakkında interaktif içerik sunan konular içermektedir. |
Ders Kaynakları |
Kuramda ve Uygulamada Halkla ilişkiler (Alaeddin Asna), A&B Yayınları, 2016. Halkla İlişkiler AÖF (Ed. Aydın Ziya Özgür), A.Ü Yayınları, 2013. Hİ ve İletişim (Ahmet Yatkın), Nobel, 2015.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 4 | 2 | 8 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 2 | 6 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 8 | 6 | 48 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 2 | 6 |
Final | Final | 4 | 1 | 4 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,94 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İletişim, Pazarlama ve Halkla İlişkiler Kavramları | |
2 | Halkla İlişkiler ile İlgili Temel ve İlişkili Kavramlar | Ders |
3 | Dünyada ve Türkiye’de Halkla İlişkiler Tarihi | Ders |
4 | Halkla İlişkilerin Uygulama Alanları ve Halkla İlişkiler Mesleği | |
5 | Günümüzde Hİ: Ortamlar, Araçlar ve Yöntemler | |
6 | Örnek Hİ Kampanyaları | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Halkla İlişkiler Modelleri ve İlişkili Kitle İletişim Kuramları | |
9 | Kurum İçi ve Kurum Dışı Halkla İlişkiler | |
10 | Pazarlama Amaçlı Halkla İlişkiler | |
11 | Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Hİ | |
12 | Halkla İlişkilerde Strateji ve Planlama | |
13 | Halkla İlişkilere Yönelik Eleştirel Yaklaşımlar | Ders |
14 | Dijital Halkla İlişkiler |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Hİ kavramlarını örneklerle açıklayabilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Hİ’yi diğer sektörlerle ve ilgili mesleklerle kıyaslayabilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Hİ’nin gelişimi ile ilgili değerlendirme yapabilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Halkla İlişkiler (Hİ) ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Hİ’deki gelişmeleri analiz edebilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Hİ kavramlarını örneklerle açıklayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hİ’yi diğer sektörlerle ve ilgili mesleklerle kıyaslayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hİ’nin gelişimi ile ilgili değerlendirme yapabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Halkla İlişkiler (Hİ) ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hİ’deki gelişmeleri analiz edebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |