Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Macera Turizmi | TRZ440 | 8 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün, Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Nurdan SEVİM |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu derste, bireylerin farklı istek ve ihtiyaçlarına yönelik hizmet veren macera turizmi ve uygulamalarını anlamak, Türkiye’nin macera turizmi potansiyelinin farkına varmak ve değerlendirmeye yönelik fikirler üretebilmek amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Bu ders, macera turizmi ve çeşitlerini hakkında bilgi sahibi olmak hakkındadır. |
Ders Kaynakları |
Garda, B. (2016). Macera Turizmi Pazarlaması
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 5 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 2 | 5 | 10 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 2 | 4 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 5 | 5 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 7 | 7 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 2 | 2 | 4 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 2 | 4 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 2 | 2 | 4 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 3 | 3 | 9 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,45 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Macera Turizmine Genel Bir Bakış | |
2 | Macera Turizminin Tanımı, Kavramsal Çerçeve | Ders |
3 | Macera Turizminin Özellikleri | |
4 | Macera Turizminin Çeşitleri | |
5 | Macera Turizmi Araştırmaları | Ders |
6 | Macera Turizminin Diğer Bilim Dallarıyla İlişkisi | Ders |
7 | Ara Sınav | |
8 | Macera Turizminin Sosyo-Psikolojik Temelleri | Ders |
9 | Macera Turizminin Sürdürülebilirliği | |
10 | Macera Turizmi Pazarlaması | |
11 | Macera Turizmi Destinasyonları | Ders |
12 | Macera Turizminin Geleceği | |
13 | Türkiye’de Macera Turizmi ve Uygulamaları | |
14 | Bilecik'te Macera Turizmi | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Doğal ve sosyal çevreyle iletişim ve etkileşim halinde bulunma yeteneği kazandırma | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Ekip ruhu ile hareket edebilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Doğanın farkında olabilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Turizme farklı bir bakış açısıyla bakabilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Daha duyarlı bireyler olabilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Doğal ve sosyal çevreyle iletişim ve etkileşim halinde bulunma yeteneği kazandırma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ekip ruhu ile hareket edebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Doğanın farkında olabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Turizme farklı bir bakış açısıyla bakabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Daha duyarlı bireyler olabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |