Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çalışma Psikolojisi | SGK212 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL GÜVENLİK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Meltem BAŞARAN |
Ders Veren | Öğr. Gör. Yavuz KOÇ |
Amaç |
Çalışma yaşamını birey açısından ele alarak çalışan davranışını etkileyen unsurları incelemek ve çalışma koşullarının iyileştirilmesinde kullanılan araç ve yöntemleri aktarmaktır. |
Ders İçeriği |
İş, Çalışma Yaşamı ve Çalışma Psikolojisi; Çalışma Yaşamına İlişkin Değer ve Tutumlar; Çalışma Yaşamı ve Ortamının Birey Üzerindeki Etkileri; Çalışma Yaşamında Motivasyon; İşin Niteliği ve Birey Arasındaki Uyum: Personel Seçimi, İşe Yerleştirme ve Oryantasyon; İşin Niteliği ve Birey Arasındaki Uyum: Esnek Çalışma Yöntemleri ve İş Organizasyonunda Alternatif Uygulamalar |
Ders Kaynakları |
Endüstride Çalışma Psikolojisi Yard. Doç. Dr. Mehmet SİLAH Seçkin Yayınları
Çalışma Psikolojisi, Prof. Dr. Umut OMAY, İstanbul Üniversitesi Açık ve UzaKtan Eğitim Fakültesi |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 3 | 9 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 13 | 39 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 6 | 18 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 6 | 18 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 3 | 6 | 18 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 104 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,08 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Çalışma Kavramı ve Çalışmanın Tarihsel Dönüşümleri | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Psikoloji Bilimi, Diğer Bilim Dalları İle Olan İlişkisi, Kapsamı ve Tarihçesi | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Çalışma Psikolojisi Biliminin Kapsamı, Psikoloji Bilimi İçerisindeki Yeri, Diğer Bilim Dalları İle İlişkisi ve Ele Aldığı Konular | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Çalışma Psikolojisi Biliminin Ortaya Çıkışında Etkili Olan Kuramsal Arka Plan | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Algılama | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Kültür ve Unsurları | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Kimlik ve Kişilik | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Ara Sınav- İş ve Meslek Seçiminde Etkili Psikolojik Faktörler | Ders Tartışmalı Ders |
9 | İş ve Meslek Seçiminde Etkili İşe ve Mesleğe Özgü Özellikleri İle Sosyolojik Faktörler | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Çalışma Psikolojisi ve İletişim | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Çalışma Yaşamında Motivasyon | Ders Tartışmalı Ders |
12 | İşe Yönelik Tutumlar: İş Tatmini, İşe Bağlılık ve İşkoliklik | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Mobbing, Kuşak Çatışmaları ve Tükenmişlik Sendromu | Ders Tartışmalı Ders |
14 | İş-Özel Yaşam Dengesi, Çalışma Yaşamında Pozitif Psikoloji ve Duygusal Emek | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Çalışma yaşamı kalitesi ve verimliliği etkileyen psikolojik sorunları değerlendirebilme | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Çalışma yaşamının birey üzerindeki psikolojik etkilerini kavrayabilme | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
İş, çevre ve birey uyumunu sağlayabilecek koşulları ve uygulamaları anlayabilme | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Çalışanın sağlık ve güvenlik sorunlarını ve çözüm yollarını açıklayabilme | Yazılı Sınav | Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Çalışma yaşamı kalitesi ve verimliliği etkileyen psikolojik sorunları değerlendirebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çalışma yaşamının birey üzerindeki psikolojik etkilerini kavrayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İş, çevre ve birey uyumunu sağlayabilecek koşulları ve uygulamaları anlayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çalışanın sağlık ve güvenlik sorunlarını ve çözüm yollarını açıklayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |