Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İş ve Zaman Etüdü | MTS210 | 3 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | MODA TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze, Araştırma inceleme |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Enes NAYMAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu derste; Mal veya hizmet üreten tüm üretim sistemlerinde iş ve zaman etüdünün kullanılmasının nihai amacının verimliliği arttırmak olduğu bilincinin verilmesidir. |
Ders İçeriği |
İş etüdünün tanımı, içeriği, kapsamı, amaçları, problemin tanımı, çözümü, uygulanan yöntemler, metod etüdü tanımı, çalışma düzeyleri. Makro ve mikro hareket etüdü, zaman etüdü ve prosesi esas alan işlem şemaları. |
Ders Kaynakları |
Mühendisler için Ergonomi, Fatih C. Babalık, 975-591-816-7, Nobel Yayıncılık, 2005
İş etüdü kitabı(M.P.M ; Mustafa KURT, Metin DAĞDEVİREN.) |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Verimlilik Nedir? Verimlilik Arttırma Sorunu, Üretkenlik nedir? | Ders |
2 | İş Etüdü Tanım Tarihsel Gelişim | Ders |
3 | Metod Etüdü Kavram ve Teknikler | Ders |
4 | Metod Mühendisliği Anahat İş Akış Şeması Çoklu Faaliyet Şeması İş Akış Şemaları-makina, işçi, malzeme | Ders |
5 | Bir İşletme Temelinde Uygulanacak Teknikler Yerleşim Düzenlemesi Ergonomi | Ders |
6 | Hareket Ekonomisi İlkeleri, Yalın felsefenin önemi | Ders |
7 | İş Ölçümü Tanım Kullanım Alanları | Ders |
8 | ARA SINAV | Ders |
9 | Zaman Etüdü Gözlem Yeterlilik Testi | Ders |
10 | Standart Zaman Hesabı | Ders |
11 | Zaman Etüdü problem ve Örnekleri | Ders |
12 | MTM sentetik hareket ve zaman etüdü MTM-1 MTM-2 Sentetik hareket ve zaman etüdünün kullanım alanları | Ders |
13 | Etüd örnekleri-uygulamalar iş değerlendirme, iş analizleri | Ders |
14 | Ödev Proje Değerlendirilmesi, Ders özeti, Yalın ve Yalın 6 sigmanın iş etüdü boyutları,değer Analizi Kavramı, Diğer etüd yaklaşımları | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İş ve zaman etüdünün önemi ve tarihi gelişimi hakkında bilgi sahibi olma. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Verimlilik kavramınının önemini anlama ve yorumlayabilme. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
İş etütleri ve zaman ölçümlerinin uygulanması hakkında bilgi sahibi olma. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Ergonomi bilimi hakkında bilgi sahibi olma. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Ergonomik açıdan işleri sınıflandırabilme ve işin yapılabilirlik ve dayanılabilirlik ölçümleri hakkında bilgi sahibi olma. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İş ve zaman etüdünün önemi ve tarihi gelişimi hakkında bilgi sahibi olma. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Verimlilik kavramınının önemini anlama ve yorumlayabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İş etütleri ve zaman ölçümlerinin uygulanması hakkında bilgi sahibi olma. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ergonomi bilimi hakkında bilgi sahibi olma. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ergonomik açıdan işleri sınıflandırabilme ve işin yapılabilirlik ve dayanılabilirlik ölçümleri hakkında bilgi sahibi olma. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |