EN
  • Anasayfa
  • MTS210 İş ve Zaman Etüdü (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
MTS210 - İş ve Zaman Etüdü
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İş ve Zaman Etüdü MTS210 3 3 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
MODA TASARIMI
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze, Araştırma inceleme
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. Enes NAYMAN
Ders Veren
Amaç

Bu derste; Mal veya hizmet üreten tüm üretim sistemlerinde iş ve zaman etüdünün kullanılmasının nihai amacının verimliliği arttırmak olduğu bilincinin verilmesidir.

Ders İçeriği

İş etüdünün tanımı, içeriği, kapsamı, amaçları, problemin tanımı, çözümü, uygulanan yöntemler, metod etüdü tanımı, çalışma düzeyleri. Makro ve mikro hareket etüdü, zaman etüdü ve prosesi esas alan işlem şemaları.

Ders Kaynakları Mühendisler için Ergonomi, Fatih C. Babalık, 975-591-816-7, Nobel Yayıncılık, 2005
İş etüdü kitabı(M.P.M ; Mustafa KURT, Metin DAĞDEVİREN.)
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Verimlilik Nedir? Verimlilik Arttırma Sorunu, Üretkenlik nedir? Ders
2 İş Etüdü Tanım Tarihsel Gelişim Ders
3 Metod Etüdü Kavram ve Teknikler Ders
4 Metod Mühendisliği Anahat İş Akış Şeması Çoklu Faaliyet Şeması İş Akış Şemaları-makina, işçi, malzeme Ders
5 Bir İşletme Temelinde Uygulanacak Teknikler Yerleşim Düzenlemesi Ergonomi Ders
6 Hareket Ekonomisi İlkeleri, Yalın felsefenin önemi Ders
7 İş Ölçümü Tanım Kullanım Alanları Ders
8 ARA SINAV Ders
9 Zaman Etüdü Gözlem Yeterlilik Testi Ders
10 Standart Zaman Hesabı Ders
11 Zaman Etüdü problem ve Örnekleri Ders
12 MTM sentetik hareket ve zaman etüdü MTM-1 MTM-2 Sentetik hareket ve zaman etüdünün kullanım alanları Ders
13 Etüd örnekleri-uygulamalar iş değerlendirme, iş analizleri Ders
14 Ödev Proje Değerlendirilmesi, Ders özeti, Yalın ve Yalın 6 sigmanın iş etüdü boyutları,değer Analizi Kavramı, Diğer etüd yaklaşımları Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
İş ve zaman etüdünün önemi ve tarihi gelişimi hakkında bilgi sahibi olma. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Grup Çalışması Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Verimlilik kavramınının önemini anlama ve yorumlayabilme. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Grup Çalışması Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
İş etütleri ve zaman ölçümlerinin uygulanması hakkında bilgi sahibi olma. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Grup Çalışması Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Ergonomi bilimi hakkında bilgi sahibi olma. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Grup Çalışması Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Ergonomik açıdan işleri sınıflandırabilme ve işin yapılabilirlik ve dayanılabilirlik ölçümleri hakkında bilgi sahibi olma. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Grup Çalışması Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
İş ve zaman etüdünün önemi ve tarihi gelişimi hakkında bilgi sahibi olma. - - - - - - - - - - - - - -
Verimlilik kavramınının önemini anlama ve yorumlayabilme. - - - - - - - - - - - - - -
İş etütleri ve zaman ölçümlerinin uygulanması hakkında bilgi sahibi olma. - - - - - - - - - - - - - -
Ergonomi bilimi hakkında bilgi sahibi olma. - - - - - - - - - - - - - -
Ergonomik açıdan işleri sınıflandırabilme ve işin yapılabilirlik ve dayanılabilirlik ölçümleri hakkında bilgi sahibi olma. - - - - - - - - - - - - - -