Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Moda Fotoğrafçılığı | MTS217 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | MODA TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Hakan KARŞIYAKA |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencinin mezun olduğunda bir fotoğraf stüdyosunda asistan olarak çalışabilmesini ya da grafik tasarım/halkla ilişkiler alanlarında çalışırken bir fotoğraf stüdyosu ile işbirliği içinde olmasını sağlamak |
Ders İçeriği |
Temel fotoğrafçılık bilgisi. Grafik tasarımda fotoğrafın önemi. Fotoğrafta kompozisyon. Makine kullanımı. Dış mekan, iç mekan ve stüdyoda fotoğraf çekimi bilgileri. |
Ders Kaynakları |
Kılıç, Levend(2002) " Fotoğrafa Başlarken", Dost yayınları, Ankara
Calder, Juian, Garrett, John, Fotoğrafçılık El Kitabı, Çev. EshatKütevin-Ziya Kütevin, Say Yayınları Kılıç, Levend(2002) " Fotoğrafa Başlarken", Dost yayınları, Ankara Calder, Juian, Garrett, John, Fotoğrafçılık El Kitabı, Çev. EshatKütevin-Ziya Kütevin, Say Yayınları |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,47 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
14 | Moda fotoğrafı | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Moda fotoğrafı çekim uygulamaları yapar | |||
Moda fotoğrafçılığını açıklar | |||
Fotoğrafçılığına ilişkin genel kavramları sayar | |||
Fotoğrafçılıkta kullanılan araç ve gereçleri tanımlar | |||
Portre, ürün, doğa, mimari, reklam fotoğraf kompozisyonunu yorumlayabilme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moda fotoğrafı çekim uygulamaları yapar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Moda fotoğrafçılığını açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Fotoğrafçılığına ilişkin genel kavramları sayar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Fotoğrafçılıkta kullanılan araç ve gereçleri tanımlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Portre, ürün, doğa, mimari, reklam fotoğraf kompozisyonunu yorumlayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |