Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Erken Çocukluk Eğitimine Giriş | CGP105 | 1 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Selin İKİZ |
Ders Veren | Öğr. Gör. Dr. Selin İKİZ |
Amaç |
Öğrencilerin "Erken çocukluk eğitiminin tanımı ve ilkeleri; erken çocukluk eğitiminde temel olan görüşler ve tarihsel gelişim; erken çocukluk dönemindeki çocuğun gereksinimleri; erken çocukluk eğitimini şekillendiren kuramlar ve yaklaşımlar; erken çocukluk eğitiminde ailenin rolü ve önemi" hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlama. |
Ders İçeriği |
Erken çocukluk eğitiminin tanımı, okul öncesi eğitimin amaçları, temel ilkeleri, erken çocukluk dönemi çocuğunun temel ihtiyaçları, erken çocukluk eğitiminin önemi, Dünyada erken çocukluk eğitimi ve yaygınlaştırılması, Türkiye’de erken çocukluk eğitiminin tarihsel gelişimi, erken çocukluk eğitimine temel oluşturan düşünürler, erken çocukluk eğitimini şekillendiren kuramlar, erken çocukluk eğitiminde yaklaşımlar. |
Ders Kaynakları |
Avcı, N., Toran, M. (Ed.) (2014). Okul Öncesi Eğitime Giriş. Ankara: Eğiten Kitap.
Diken, İ. H. (2016). Erken Çocukluk Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi. Haktanır, G. (Ed.) (2012). Okul Öncesi Eğitime Giriş. Ankara: Anı Yayıncılık. Uyanık Balat, G. (Ed.) (2016). Okul Öncesi Eğitime Giriş. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. Temel, F. (2015). Okul Öncesi Eğitimde Alternatif Yaklaşımlar. Ankara: Hedef Yayıncılık. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Ödev (Sunum) | 10 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 13 | 13 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 1 | 1 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 9 | 18 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 7 | 1 | 7 |
Final | Final | 9 | 1 | 9 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 76 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,98 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Erken çocukluk eğitiminin tanımı, okul öncesi eğitimin amaçları ve ilkeleri | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Okul öncesi dönemdeki çocuğun temel ihtiyaçları ve erken çocukluk eğitimin önemi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
3 | Okul öncesi eğitiminin tarihsel süreci | Ders |
4 | Erken çocukluk eğitimine temel oluşturan düşünürler | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Erken çocukluk eğitimine temel oluşturan düşünürler | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Erken çocukluk eğitimini şekillendiren kuramlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
7 | Erken çocukluk eğitimini şekillendiren kuramlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
8 | Erken çocukluk eğitimini şekillendiren kuramlar, Ara Sınav | |
9 | Erken çocukluk eğitimini şekillendiren kuramlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
11 | Erken çocukluk dönemine yönelik temel eğitim programları ve yaklaşımlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
11 | Erken çocukluk dönemine yönelik temel eğitim programları ve yaklaşımlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
11 | Erken çocukluk dönemine yönelik temel eğitim programları ve yaklaşımlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
11 | Erken çocukluk dönemine yönelik temel eğitim programları ve yaklaşımlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
11 | Erken çocukluk dönemine yönelik temel eğitim programları ve yaklaşımlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Okul öncesi eğitimin amaçlarını, temel ilkelerini ve erken çocukluk dönemi çocuğunun temel ihtiyaçlarını açıklar. | |||
Erken çocukluk dönemi çocuğunun gelişimine ve eğitimine yönelik kuramları ve yaklaşımları açıklar. | |||
Erken çocukluk eğitiminin tarihsel gelişimi ve günümüzdeki durumu hakkında bilgi sahibi olur. | |||
Erken çocukluk dönemi öğretmenin, erken çocukluk eğitimi kurumunun ve bu kurumda çalışan personelin özelliklerini açıklar. | |||
Erken çocukluk eğitiminin tanımı ve önemini kavrar. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Okul öncesi eğitimin amaçlarını, temel ilkelerini ve erken çocukluk dönemi çocuğunun temel ihtiyaçlarını açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Erken çocukluk dönemi çocuğunun gelişimine ve eğitimine yönelik kuramları ve yaklaşımları açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Erken çocukluk eğitiminin tarihsel gelişimi ve günümüzdeki durumu hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Erken çocukluk dönemi öğretmenin, erken çocukluk eğitimi kurumunun ve bu kurumda çalışan personelin özelliklerini açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Erken çocukluk eğitiminin tanımı ve önemini kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |