Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çocuk Edebiyatı ve Medya | CGP106 | 2 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Kadriye Selin BUDAK |
Ders Veren | |
Amaç |
Çocuk edebiyatını tüm yönleriyle tanıtmak, öğrencilere nitelikli çocuk edebiyatı ürünlerinin özelliklerini öğretmek ve bu ürünlerin çocuğun gelişimine katkısını ortaya koymak. Özellikle Türk edebiyatında çocuk edebiyatının nasıl geliştiği konusunda öğrencileri bilgilendirmek ve öğrencilerin bu ürünlerden çocuğun eğitiminde nasıl yararlanabilecekleri göstermek. Medya hakkında bilgi sahibi olmak. Çocukların faydası doğrultusunda medyayı nasıl kullanacaklarını anlatmak ve bilinçlendirmek. |
Ders İçeriği |
Çocuk edebiyatının tanımı, edebiyat ve çocuk edebiyatı karşılaştırması, Dünyada ve Türkiye'de çocuk edebiyatının gelişimi, çocuk edebiyatı türleri, Türk çocuk edebiyatının güncel durumu. Çocuk edebiyatı türleri. Çocuk edebiyatının ifade edilme şekilleri. Medya tanıtılması. Medyanın uygun kullanımı. Medya okuryazarlığı. |
Ders Kaynakları |
Gönen, M. (2019). Erken Çocukluk Döneminde Çocuk Edebiyatı. Eğiten Kitap
Tiryaki, E. N. ve Uysal, B. (2020). Çocuk Edebiyatı. Nobel Akademik Yayıncılık Ağmaz, R. F. ve Ergüleç, F. (2020). Erken Çocukluk Eğitiminde Dijital Teknoloji ve Öğrenme. Pegem Akademi Gönen, M. ve Uyanık, G. (2021). Okul Öncesinde Çocuk Edebiyatı ve Etkinlik Örnekleri. Nobel Akademik Yayıncılık Kılıç, Ş. (2021). Çocuk ve Medya. Pegem Akademi |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 5 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 8 | 16 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Çocuk Edebiyatının Genel Hedefleri | Tartışmalı Ders |
2 | Cumhuriyet Öncesi ve Cumhuriyet Döneminde Okul Öncesi Çocuk Edebiyatı | Ders |
3 | Okul Öncesi Çocuk Kitaplarının Tanımı- Özellikleri- Türleri | Ders |
3 | Okul Öncesi Çocuk Kitaplarının Tanımı- Özellikleri- Türleri | Ders |
5 | Yaş Gruplarına Göre Çocuk Kitapları | Küçük Grup Tartışması |
6 | Edebi Türler Açısından Çocuk Edebiyatı | Ders Küçük Grup Tartışması |
6 | Edebi Türler Açısından Çocuk Edebiyatı | Ders Küçük Grup Tartışması |
8 | Ara sınav | |
9 | Farklı Materyaller Kullanılarak Öykü Anlatma Yöntemleri | Ders |
10 | Kitap Okuma Modelleri Elektronik Çocuk Kitapları Sessis/Sözsüz Kitaplar | Ders Gösterim |
11 | Öykü Sonrası Etkinlikler Türkçe-Dil Etkinliği Planlama | Ders Grup Çalışması |
12 | Çocuk ve Medya | Ders Grup Çalışması |
12 | Çocuk ve Medya | Ders Grup Çalışması |
14 | Çocuk ve Medya Medya Okuryazarlığı | Ders |
15 | Final |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Dünyada ve Türkiye'de çocuk edebiyatının nasıl ortaya çıktığını, geliştiğini ve bu alandaki temel örnekleri bilir. | Yazılı Sınav | Ders Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Çocuk edebiyatının amacını ve işlevini bilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Medya ve medya okuryazarlığı hakkında bilgi edinir. | Yazılı Sınav | Grup Çalışması Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma |
Nitelikli çocuk edebiyatı ürünlerinin özelliklerini bilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Çocuğa kitap seçiminde dikkat edilmesi gereken hususları bilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dünyada ve Türkiye'de çocuk edebiyatının nasıl ortaya çıktığını, geliştiğini ve bu alandaki temel örnekleri bilir. | 1 | 5 | 5 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Çocuk edebiyatının amacını ve işlevini bilir. | 1 | 5 | 5 | 1 | 4 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Medya ve medya okuryazarlığı hakkında bilgi edinir. | 1 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 4 | 5 | 5 |
Nitelikli çocuk edebiyatı ürünlerinin özelliklerini bilir. | 1 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 4 | 5 | 5 |
Çocuğa kitap seçiminde dikkat edilmesi gereken hususları bilir. | 1 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |