EN
  • Anasayfa
  • CGP106 Çocuk Edebiyatı ve Medya (2024 - 2025 / 2. Yarıyıl)
  • EN
CGP106 - Çocuk Edebiyatı ve Medya
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Çocuk Edebiyatı ve Medya CGP106 2 2 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
ÇOCUK GELİŞİMİ
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Kadriye Selin BUDAK
Ders Veren
Amaç

Çocuk edebiyatını tüm yönleriyle tanıtmak, öğrencilere nitelikli çocuk edebiyatı ürünlerinin özelliklerini öğretmek ve bu ürünlerin çocuğun gelişimine katkısını ortaya koymak. Özellikle Türk edebiyatında çocuk edebiyatının nasıl geliştiği konusunda öğrencileri bilgilendirmek ve öğrencilerin bu ürünlerden çocuğun eğitiminde nasıl yararlanabilecekleri göstermek. Medya hakkında bilgi sahibi olmak. Çocukların faydası doğrultusunda medyayı nasıl kullanacaklarını anlatmak ve bilinçlendirmek.

Ders İçeriği

Çocuk edebiyatının tanımı, edebiyat ve çocuk edebiyatı karşılaştırması, Dünyada ve Türkiye'de çocuk edebiyatının gelişimi, çocuk edebiyatı türleri, Türk çocuk edebiyatının güncel durumu. Çocuk edebiyatı türleri. Çocuk edebiyatının ifade edilme şekilleri. Medya tanıtılması. Medyanın uygun kullanımı. Medya okuryazarlığı.

Ders Kaynakları Gönen, M. (2019). Erken Çocukluk Döneminde Çocuk Edebiyatı. Eğiten Kitap
Tiryaki, E. N. ve Uysal, B. (2020). Çocuk Edebiyatı. Nobel Akademik Yayıncılık
Ağmaz, R. F. ve Ergüleç, F. (2020). Erken Çocukluk Eğitiminde Dijital Teknoloji ve Öğrenme. Pegem Akademi
Gönen, M. ve Uyanık, G. (2021). Okul Öncesinde Çocuk Edebiyatı ve Etkinlik Örnekleri. Nobel Akademik Yayıncılık
Kılıç, Ş. (2021). Çocuk ve Medya. Pegem Akademi
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 5 5
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 8 16
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 5 5
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Final Final 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 102
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Çocuk Edebiyatının Genel Hedefleri Tartışmalı Ders
2 Cumhuriyet Öncesi ve Cumhuriyet Döneminde Okul Öncesi Çocuk Edebiyatı Ders
3 Okul Öncesi Çocuk Kitaplarının Tanımı- Özellikleri- Türleri Ders
3 Okul Öncesi Çocuk Kitaplarının Tanımı- Özellikleri- Türleri Ders
5 Yaş Gruplarına Göre Çocuk Kitapları Küçük Grup Tartışması
6 Edebi Türler Açısından Çocuk Edebiyatı Ders Küçük Grup Tartışması
6 Edebi Türler Açısından Çocuk Edebiyatı Ders Küçük Grup Tartışması
8 Ara sınav
9 Farklı Materyaller Kullanılarak Öykü Anlatma Yöntemleri Ders
10 Kitap Okuma Modelleri Elektronik Çocuk Kitapları Sessis/Sözsüz Kitaplar Ders Gösterim
11 Öykü Sonrası Etkinlikler Türkçe-Dil Etkinliği Planlama Ders Grup Çalışması
12 Çocuk ve Medya Ders Grup Çalışması
12 Çocuk ve Medya Ders Grup Çalışması
14 Çocuk ve Medya Medya Okuryazarlığı Ders
15 Final
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Dünyada ve Türkiye'de çocuk edebiyatının nasıl ortaya çıktığını, geliştiğini ve bu alandaki temel örnekleri bilir. Yazılı Sınav Ders Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Çocuk edebiyatının amacını ve işlevini bilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Medya ve medya okuryazarlığı hakkında bilgi edinir. Yazılı Sınav Grup Çalışması Ders Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma
Nitelikli çocuk edebiyatı ürünlerinin özelliklerini bilir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Çocuğa kitap seçiminde dikkat edilmesi gereken hususları bilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Dünyada ve Türkiye'de çocuk edebiyatının nasıl ortaya çıktığını, geliştiğini ve bu alandaki temel örnekleri bilir. 1 5 5 1 3 1 1 1 1 1 1 1 1
Çocuk edebiyatının amacını ve işlevini bilir. 1 5 5 1 4 5 1 1 1 1 1 1 1
Medya ve medya okuryazarlığı hakkında bilgi edinir. 1 5 5 1 5 5 5 5 1 1 4 5 5
Nitelikli çocuk edebiyatı ürünlerinin özelliklerini bilir. 1 5 5 1 5 5 5 5 1 1 4 5 5
Çocuğa kitap seçiminde dikkat edilmesi gereken hususları bilir. 1 5 5 1 5 5 1 5 1 1 1 1 1