Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çocukta Bilim ve Teknoloji | CGP211 | 3 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Kadriye Selin BUDAK |
Ders Veren | Öğr. Gör. Kadriye Selin BUDAK |
Amaç |
Okul öncesi eğitimde, bilim, fen ve doğanın yeri ve önemi hakkında bilgi kazandırmak, sınıf içi aktivite örnekleri ile fen ve doğa kavramlarının küçük yaşlardaki çocuklara çok metodlu yöntemle öğretilme örnekleri ile ilgili yeterlikler kazandırmak ve erken yaşlarda bilime yönelim için gerekli bilimsel süreçlerin kavranmasını sağlamak. Teknolojiyi tanımak ve sınıf ortamlarında teknolojinin uyarlanmasını gerçekleştirmek. |
Ders İçeriği |
Bilimin Doğası ve Öğretimi, Kavram Gelişimi ve Öğretimi, Fen Bilimleri İçeriği ve Bilimsel Süreç Becerileri, Fen Öğretimindeki Temel Yöntemler ve Teknikler, Çevre Eğitimi, Fen etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme süreçleri, Çocuk ve Teknoloji |
Ders Kaynakları |
Kol,S. (Ed.). Erken çocuklukta teknoloji kullanımı. Ankara: Pegem
Aksüt, P. (Ed.). Erken çocukluk döneminde fen eğitimi. Ankara: Nobel Uludağ, G. (Ed.). Erken çocukluk döneminde fen eğitimi çocuğun keşif yolculuğu. Ankara: Nobel |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Ödev 1 | 10 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 2 | 2 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 3 | 3 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bilimin Doğası ve Öğretimi | Ders Beyin Fırtınası |
4 | Kavram Gelişimi ve Öğretimi | Ders |
4 | Kavram Gelişimi ve Öğretimi | Ders |
6 | Fen Bilimleri İçeriği ve Bilimsel Süreç Becerileri | Ders |
6 | Fen Bilimleri İçeriği ve Bilimsel Süreç Becerileri | Ders |
7 | Fen Öğretimindeki Temel Yöntemler ve Teknikler | Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | |
7 | Fen Öğretimindeki Temel Yöntemler ve Teknikler | Grup Çalışması |
10 | Çevre Eğitimi | Ders Beyin Fırtınası |
11 | Fen etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme süreçleri | Ders Grup Çalışması |
14 | Çocuk ve Teknoloji | Laboratuar |
14 | Çocuk ve Teknoloji | Laboratuar |
14 | Çocuk ve Teknoloji | Laboratuar |
14 | Çocuk ve Teknoloji | Laboratuar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bilimin tanımı ve özellikleri, fen ve doğanın önemi ve çocukların fen öğrenişi hakkında bilgi sahibidir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Erken çocukluk döneminde kazanılması beklenen bilimsel süreç becerilerini tanımlar. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Erken çocukluk döneminde fen eğitiminde kullanılabilecek teknikleri ve yöntemleri açıklar. | Yazılı Sınav | Ders Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Erken çocukluk döneminde fen etkinliklerini planlar, uygular ve değerlendirir. | Yazılı Sınav | Problem Çözme Grup Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Erken çocukluk gelişiminde teknolojinin rolünü açıklar | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilimin tanımı ve özellikleri, fen ve doğanın önemi ve çocukların fen öğrenişi hakkında bilgi sahibidir. | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Erken çocukluk döneminde kazanılması beklenen bilimsel süreç becerilerini tanımlar. | 5 | 5 | 5 | 1 | 2 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 |
Erken çocukluk döneminde fen eğitiminde kullanılabilecek teknikleri ve yöntemleri açıklar. | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 |
Erken çocukluk döneminde fen etkinliklerini planlar, uygular ve değerlendirir. | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 1 | 2 | 1 | 1 | 3 | 5 | 1 |
Erken çocukluk gelişiminde teknolojinin rolünü açıklar | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 3 | 1 | 1 | 3 | 5 | 5 |