Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çocuklukta Sosyal Duygusal Öğrenme | CGP232 | 4 | 2 + 1 | 3,0 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Zeynep APAYDIN DEMİRCİ |
Ders Veren | |
Amaç |
Sosyal duygusal öğrenmeye yönelik bilgi beceri tutum kazandırmaktır. Ayrıca çocuklar için sosyal duygusal öğrenmeyi destekleyici etkinlikler hazırlamaya yönelik yeterlik kazandırmaktır. |
Ders İçeriği |
Sosyal duygusal öğrenme yaklaşımları, öz farkındalık, öz yönetim, sosyal farkındalık, ilişki kurma ve karar verme becerileri ve çocuklara yönelik sosyal duygusal öğrenmeyi destekleyici etkinlikler hazırlamaktır. |
Ders Kaynakları |
Yıldız Bıçakçı, M. ve Apaydın Demirci, Z. (Ed.). (2023). Sosyal ve Duygusal Öğrenme. Ankara: Nobel Yayınevi
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sosyal duygusal öğrenmenin tanımı | Ders |
2 | Sosyal duygusal öğrenmenin önemi | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması |
3 | Sosyal duygusal öğrenmenin alt boyutları | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması |
4 | Öz farkındalık | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması |
5 | Öz yönetim | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması |
6 | Sosyal farkındalık | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması |
7 | ilişki kurma becerileri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması |
8 | Ara sınav | Sözlü |
9 | Sorumlu karar verme | |
10 | Sosyal duygusal öğrenmenin gelişim alanları ile ilişkisi | Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması |
11 | Sosyal duygusal öğrenme programları | Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması |
11 | Sosyal duygusal öğrenme programları | Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması |
13 | Sosyal duygusal öğrenmeyi destekleyen etkinlikler | Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması |
13 | Sosyal duygusal öğrenmeyi destekleyen etkinlikler | Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması |
13 | Sosyal duygusal öğrenmeyi destekleyen etkinlikler | Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması |
16 | final | Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
sosyal duygusal öğrenme yaklaşımlarını bilir. | Ödev / Proje | Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
çocuklara yönelik sosyal duygusal öğrenmeye yönelik etkinlik hazırlar. | Ödev / Proje | Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
çocuklara yönelik sosyal duygusal öğrenmeye yönelik etkinlik uygular. | Ödev / Proje | Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
sosyal duygusal öğrenmenin gelişim alanları ile ilişkisini kavrar. | Ödev / Proje | Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
sosyal duygusal öğrenmenin önemini kavrar. | Ödev / Proje | Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
sosyal duygusal öğrenme yaklaşımlarını bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
çocuklara yönelik sosyal duygusal öğrenmeye yönelik etkinlik hazırlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
çocuklara yönelik sosyal duygusal öğrenmeye yönelik etkinlik uygular. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
sosyal duygusal öğrenmenin gelişim alanları ile ilişkisini kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
sosyal duygusal öğrenmenin önemini kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |