EN
  • Anasayfa
  • HİT241 Marka ve Yönetimi (2025 - 2026 / 3. Yarıyıl)
  • EN
HİT241 - Marka ve Yönetimi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Marka ve Yönetimi HİT241 3 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Sözlü, Tartışmalı, yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Sibel GÜRSEL
Ders Veren
Amaç

Bu derste; marka, markalaşma kavramları üzerinde çalışılarak İmajı oluşturan değerler incelenmektedir.

Ders İçeriği

Bu derste; marka, markalaşma kavramları üzerinde çalışılarak İmajı oluşturan değerler incelenmektedir. İmaj ve imaj yaratmanın; reklamcılık ve halkla ilişkilerden kitlesel medya ve 12 popüler kültüre; politikadan moda ve satışa kadar uzanan iletişim alanlarında önemli fonksiyonları olduğu vurgulanır. İmajlar postmodern dünyada tutum, davranış ve değerleri belirleyen faktörler olarak bilgi sahibi olmanın yerini aldığının üzerinde durulur. İmajın tanımı, nasıl anlam yaratabildiği, görsel algılama ve iknanın ilkeleri; ders kapsamında ele alınan konuları kapsar.

Ders Kaynakları AR, Aybeniz, Akdeniz, Marka ve Marka Stratejileri 2004, Detay yayıncılık, internet ve makaleler
AR, Aybeniz, Akdeniz, Marka ve Marka Stratejileri 2004, Detay yayıncılık, internet ve makaleler
AR, Aybeniz, Akdeniz, Marka ve Marka Stratejileri 2004, Detay yayıncılık, internet ve makaleler
AR, Aybeniz, Akdeniz, Marka ve Marka Stratejileri 2004, Detay yayıncılık, internet ve makaleler
Clifton, Rita (2014), Markalar ve Markalaşma, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
Aktuğlu, I., (2004), Marka Yönetimi, Güçlü ve Başarılı Markalar için Temel İlkeler, İstanbul: İletişim Yayınları
Reichheld, Fred ve Rob Markey (2013), Tavsiye Edilen Markaların Sırrı, Mediacat
Baş, Mehmet, (2015), Marka Yönetimi, Detay Yayıncılık
İslamoğlu, Ahmet Hamdi ve Duygu Fırat (2016), Stratejik Marka Yönetimi, Beta Yayınları.
Tosun, Nurhan Babür (2017), Marka Yönetimi, Beta Yayınları.
Açıldığı Öğretim Yılı 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS 4,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Marka kavramı, markalaşmanın tarihsel gelişimi, markanın önemi, sağladığı yararlar, günümüz pazarlamasında marka anlayışı
2 Marka ligleri, marka oluşturma kararı, gerekli önkoşullar, olası marka stratejileri
3 Markalama kuralları: Yayılma, daralma, tanıtım, reklam, kelime ve referans kuralları; Açıklamalar, örnekler
4 Markalama kuralları: Kalite, kategori, isim, genişlemeler, arkadaşlık ve jenerik kuralları; Açıklamalar, örnekler
5 Markalama kuralları: Şirket, alt marka, kardeşler, biçim ve renk kuralları; Açıklamalar, örnekler
6 Markalama kuralları: Sınırlar, istikrar, değişim, ölümlülük ve tekillik kuralları; Açıklamalar, örnekler
7 Marka ismi seçimi, farkındalık yaratma, ,farklılık yaratma teknikleri
8 ara sınav
9 Marka, ambalaj ve grafik tasarım ilişkisi; tasarım, renkler, etiketler
10 Marka-tüketici iletişimi, marka değerliliği, marka bağlılığı, marka bağlılığı oluşum süreçleri, önemi
11 Marka bileşenleri, marka imajı, marka kimliği, marka kişiliği kavramları
12 Bütünleşik pazarlama iletişimi; Marka, reklam, halkla ilişkiler ilişkisi
13 Konumlandırma: Konumlandırma süreci, konumlandırma stratejisinin seçimi, yeniden konumlandırma
14 Marka tescili ve hukuksal koruma
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Bu dersin sonunda öğrenci marka ile ilgili temel kavramları ayırt edebilecektir. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Bu dersin sonunda öğrenci pazarlama iletişimi araçları ile marka yönetiminin ilişkisini kurabilecektir. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Bu dersin sonunda öğrenci marka yönetiminin önemini ve ilkelerini öğrenebilecektir.. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Problem Çözme Beyin Fırtınası Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Bu dersin sonunda öğrenci temel marka stratejilerini uygulayabilecektir. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Bu dersin sonunda öğrenci marka yönetimi ile ilgili ölçümleme gerçekleştirebilecektir. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Marka kavramını ve halkla ilişkilerdeki önemini tanımlar.
Farklı marka türlerini ayırt eder.
Marka ile kimlik arasındaki ilişkiyi anlar.
Markanın bileşenlerini ayırt eder.
Marka kimliğinin nasıl oluşturulacağını ve konumlandırılacağını anlar.
Marka kavramını ve halkla ilişkilerdeki önemini tanımlar.
Farklı marka türlerini ayırt eder.
Marka ile kimlik arasındaki ilişkiyi anlar.
Markanın bileşenlerini ayırt eder.
Marka kimliğinin nasıl oluşturulacağını ve konumlandırılacağını anlar.
; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Bu dersin sonunda öğrenci marka ile ilgili temel kavramları ayırt edebilecektir. - - - - - - - - - - - - - -
Bu dersin sonunda öğrenci pazarlama iletişimi araçları ile marka yönetiminin ilişkisini kurabilecektir. - - - - - - - - - - - - - -
Bu dersin sonunda öğrenci marka yönetiminin önemini ve ilkelerini öğrenebilecektir.. - - - - - - - - - - - - - -
Bu dersin sonunda öğrenci temel marka stratejilerini uygulayabilecektir. - - - - - - - - - - - - - -
Bu dersin sonunda öğrenci marka yönetimi ile ilgili ölçümleme gerçekleştirebilecektir. - - - - - - - - - - - - - -
Marka kavramını ve halkla ilişkilerdeki önemini tanımlar. - - - - - - - - - - - - - -
Farklı marka türlerini ayırt eder. - - - - - - - - - - - - - -
Marka ile kimlik arasındaki ilişkiyi anlar. - - - - - - - - - - - - - -
Markanın bileşenlerini ayırt eder. - - - - - - - - - - - - - -
Marka kimliğinin nasıl oluşturulacağını ve konumlandırılacağını anlar. - - - - - - - - - - - - - -
Marka kavramını ve halkla ilişkilerdeki önemini tanımlar. - - - - - - - - - - - - - -
Farklı marka türlerini ayırt eder. - - - - - - - - - - - - - -
Marka ile kimlik arasındaki ilişkiyi anlar. - - - - - - - - - - - - - -
Markanın bileşenlerini ayırt eder. - - - - - - - - - - - - - -
Marka kimliğinin nasıl oluşturulacağını ve konumlandırılacağını anlar. - - - - - - - - - - - - - -
Ortalama Değer - - - - - - - - - - - - - -