EN
  • Anasayfa
  • İŞL6011 Örgütsel Davranış Semineri (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
İŞL6011 - Örgütsel Davranış Semineri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Örgütsel Davranış Semineri İŞL6011 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
İŞLETME - DR
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Prof. Dr. İsa İPÇİOĞLU
Ders Veren
Amaç

Örgütsel davranış konusunda bilgi sahibi yapmaktır.

Ders İçeriği

Örgütsel davranış kavramı, örgüt içinde birey ve kişilik, örgüt kültürü, iş tatmini, çatışma ve stres yönetimi.

Ders Kaynakları Özkalp, Enver, vd., Örgütsel Davranış, Anadolu Üniversitesi A.Ö.F Yayınları, No: 1804, Eskişehir, 2013.
Eren, Erol, Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Beta Basım Yayın, İstanbul, 2012.
İnternet Kaynakları
Örgütsel davranış konusundaki güncel makaleler
Örgütsel davranış kongreleri bildiri kitapları
Koçel,Tamer, İşletme Yöneticiliği, 13.Baskı, Beta Basım ve Yayım Dağıtım, İstanbul, 2011.
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma İnceleme / Anket Çalışması 25 1 25
Ödev 1 Ödev 1 15 1 15
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 22 1 22
Toplam İş Yükü (Saat) 188
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,37
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Örgütsel davranış kavramı Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü
2 Örgüt içinde birey ve kişilik Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü
3 Örgütsel davranışı etkileyen kişilik özellikleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü
4 Duygular ve tutumlar Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü
5 Motivasyon Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü
6 Örgüt kültürü kavramı Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü
7 Ara Sınav Sınıf Dışı Çalışma
8 Örgütlerde çatışma Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü
9 Örgütsel değişim ve yönetimi Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü
10 Örgütlerde stres kaynakları ve yönetimi Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü
11 Örgütlerde güç ve politika Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü
12 Liderlik Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü
13 Örgütsel vatandaşlık Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü
14 Örgütsel adalet Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Örgütsel davranışın temel özelliklerini tanımlayabilecek. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Kişiliği etkileyen kalıtım ve çevre faktörlerini açıklayabilecek. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Motivasyonu etkileyen faktörleri ve kuramları ifade edebilecek. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Örgüt kültürü kavramını ve unsurlarını tanımlayabilecek. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Örgütsel çatışma ve stres yönetimi kavramlarını açıklayabilecek. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Örgütsel davranışın temel özelliklerini tanımlayabilecek. 4 4 3 4 5 4 5 5 4 1 1 1
Kişiliği etkileyen kalıtım ve çevre faktörlerini açıklayabilecek. 5 4 3 4 4 3 4 5 1 1 1 1
Motivasyonu etkileyen faktörleri ve kuramları ifade edebilecek. 5 4 3 4 4 3 4 5 4 3 1 1
Örgüt kültürü kavramını ve unsurlarını tanımlayabilecek. 5 4 3 4 4 4 4 5 4 3 1 1
Örgütsel çatışma ve stres yönetimi kavramlarını açıklayabilecek. 5 4 3 4 4 4 4 5 4 3 1 1