Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Örgütsel Davranış Semineri | İŞL6011 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | İŞLETME - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. İsa İPÇİOĞLU |
Ders Veren | |
Amaç |
Örgütsel davranış konusunda bilgi sahibi yapmaktır. |
Ders İçeriği |
Örgütsel davranış kavramı, örgüt içinde birey ve kişilik, örgüt kültürü, iş tatmini, çatışma ve stres yönetimi. |
Ders Kaynakları |
Özkalp, Enver, vd., Örgütsel Davranış, Anadolu Üniversitesi A.Ö.F Yayınları, No: 1804, Eskişehir, 2013.
Eren, Erol, Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Beta Basım Yayın, İstanbul, 2012. İnternet Kaynakları Örgütsel davranış konusundaki güncel makaleler Örgütsel davranış kongreleri bildiri kitapları Koçel,Tamer, İşletme Yöneticiliği, 13.Baskı, Beta Basım ve Yayım Dağıtım, İstanbul, 2011. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 25 | 1 | 25 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 15 | 1 | 15 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 22 | 1 | 22 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 188 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,37 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Örgütsel davranış kavramı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
2 | Örgüt içinde birey ve kişilik | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
3 | Örgütsel davranışı etkileyen kişilik özellikleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
4 | Duygular ve tutumlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
5 | Motivasyon | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
6 | Örgüt kültürü kavramı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
7 | Ara Sınav | Sınıf Dışı Çalışma |
8 | Örgütlerde çatışma | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
9 | Örgütsel değişim ve yönetimi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
10 | Örgütlerde stres kaynakları ve yönetimi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
11 | Örgütlerde güç ve politika | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
12 | Liderlik | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
13 | Örgütsel vatandaşlık | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
14 | Örgütsel adalet | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Örgütsel davranışın temel özelliklerini tanımlayabilecek. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Kişiliği etkileyen kalıtım ve çevre faktörlerini açıklayabilecek. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Motivasyonu etkileyen faktörleri ve kuramları ifade edebilecek. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Örgüt kültürü kavramını ve unsurlarını tanımlayabilecek. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Örgütsel çatışma ve stres yönetimi kavramlarını açıklayabilecek. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Örgütsel davranışın temel özelliklerini tanımlayabilecek. | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 1 | 1 | 1 |
Kişiliği etkileyen kalıtım ve çevre faktörlerini açıklayabilecek. | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Motivasyonu etkileyen faktörleri ve kuramları ifade edebilecek. | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 1 | 1 |
Örgüt kültürü kavramını ve unsurlarını tanımlayabilecek. | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 1 | 1 |
Örgütsel çatışma ve stres yönetimi kavramlarını açıklayabilecek. | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 1 | 1 |