EN
  • Anasayfa
  • İİF213 İslam Tarihi I (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
İİF213 - İslam Tarihi I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İslam Tarihi I İİF213 3 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
İSLAMİ İLİMLER
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Mehmet Fatih YALÇIN
Ders Veren Doç. Dr. Mehmet Fatih YALÇIN Dr. Öğr. Üyesi Enes Ensar ERBAY
Amaç

Öğrencilere Hulefa-yı Râşidîn döneminden başlayıp Emevîler’in sonuna kadar olan dönemin İslam coğrafyası ve bu coğrafyadaki gelişmeler hakkında bilgi verir.

Ders İçeriği

Hulefâ-yı Râşidîn ve Emevîler dönemlerinde İslam coğrafyası ve Müslümanların sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi ve askeri alanlardaki tarihi gelişimleri ele alınır.

Ders Kaynakları Adem Apak, Anahatlarıyla İslam Tarihi II-III, İstanbul 2013. İsmail Yiğit, Emeviler (661-750), İstanbul 2017. Mustafa Fayda, Hulefa-yı Raşidin Devri Dört Halife Dönemi, İstanbul 2014.
Açıldığı Öğretim Yılı 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 35
Ödev (Sunum) 10
Toplam 45
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %55
Toplam %55
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %45
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %55
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Final Final 20 1 20
Toplam İş Yükü (Saat) 86
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,37
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Hz. Peygamber yönetiminden Halife yönetimine geçiş ve Hilafet meselesi. Sözlü
2 Hz. Ebu Bekir’in halife seçilmesi ve yönetim anlayışı. Hz. Ebu Bekir döneminde meydana gelen siyasi, idari, askeri ve sosyal gelişmeler. Sözlü
3 Hz. Ömer’in halife seçilmesi ve yönetim anlayışı. Hz. Ömer döneminde meydana gelen siyasi, idari, askeri ve sosyal gelişmeler. Sözlü
4 Hz. Osman’ın halife seçilmesi ve yönetim anlayışı. Hz. Osman döneminde meydana gelen siyasi, idari, askeri ve sosyal gelişmeler. Sözlü
5 Hz. Ali’nin halife seçilmesi ve yönetim anlayışı. Hz. Ali döneminde meydana gelen siyasi, idari, askeri ve sosyal gelişmeler. Sözlü
7 Hz. Hasan dönemi ve Hulefâ-yı Râşidîn döneminin genel değerlendirmesi Sözlü
7 Hz. Hasan dönemi ve Hulefâ-yı Râşidîn döneminin genel değerlendirmesi Sözlü
8 Emeviler dönemi ve Hilafetin saltanata dönüşmesi meselesi. Sözlü
9 Süfyaniler dönemi siyasi, idari, askeri ve sosyal gelişmeler. Sözlü
10 Yönetimin Süfyanilerden Mervanilere geçişi ve Mervaniler dönemi siyasi, idari, askeri ve sosyal gelişmeler. Sözlü
11 Mervaniler dönemi büyük fetih hareketleri. Sözlü
12 Duraklama dönemi ve çöküş. Sözlü
13 Emeviler döneminin genel değerlendirmesi. Sözlü
13 Emeviler döneminin genel değerlendirmesi. Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Derslerin konularına hakimiyet sağlar (Bilgi) Yazılı Sınav Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
İslam Kültür ve Medeniyetinin temel kriterlerine vukufiyet (Bilgi) Yazılı Sınav Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Geçmiş hadiselerin günümüz dünyasına yansımalarına dair mukayese imkanı sağlar (Bilgi) Yazılı Sınav Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Tarihsel dönemin temel kaynakları hakkında bilgi edinir (Bilgi) Yazılı Sınav Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Derslerin konularına hakimiyet sağlar (Bilgi) 4 4 3 4 4 4 4 4 4 4
İslam Kültür ve Medeniyetinin temel kriterlerine vukufiyet (Bilgi) 3 4 3 4 4 4 4 4 4 4
Geçmiş hadiselerin günümüz dünyasına yansımalarına dair mukayese imkanı sağlar (Bilgi) 3 4 3 4 4 4 4 4 4 4
Tarihsel dönemin temel kaynakları hakkında bilgi edinir (Bilgi) 4 3 3 3 3 3 3 3 3 3