Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İslam Tarihi I | İİF213 | 3 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Mehmet Fatih YALÇIN |
Ders Veren | Doç. Dr. Mehmet Fatih YALÇIN Dr. Öğr. Üyesi Enes Ensar ERBAY |
Amaç |
Öğrencilere Hulefa-yı Râşidîn döneminden başlayıp Emevîler’in sonuna kadar olan dönemin İslam coğrafyası ve bu coğrafyadaki gelişmeler hakkında bilgi verir. |
Ders İçeriği |
Hulefâ-yı Râşidîn ve Emevîler dönemlerinde İslam coğrafyası ve Müslümanların sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi ve askeri alanlardaki tarihi gelişimleri ele alınır. |
Ders Kaynakları |
Adem Apak, Anahatlarıyla İslam Tarihi II-III, İstanbul 2013. İsmail Yiğit, Emeviler (661-750), İstanbul 2017. Mustafa Fayda, Hulefa-yı Raşidin Devri Dört Halife Dönemi, İstanbul 2014.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 35 |
Ödev (Sunum) | 10 |
Toplam | 45 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %55 |
Toplam | %55 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %45 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %55 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,37 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Hz. Peygamber yönetiminden Halife yönetimine geçiş ve Hilafet meselesi. | Sözlü |
2 | Hz. Ebu Bekir’in halife seçilmesi ve yönetim anlayışı. Hz. Ebu Bekir döneminde meydana gelen siyasi, idari, askeri ve sosyal gelişmeler. | Sözlü |
3 | Hz. Ömer’in halife seçilmesi ve yönetim anlayışı. Hz. Ömer döneminde meydana gelen siyasi, idari, askeri ve sosyal gelişmeler. | Sözlü |
4 | Hz. Osman’ın halife seçilmesi ve yönetim anlayışı. Hz. Osman döneminde meydana gelen siyasi, idari, askeri ve sosyal gelişmeler. | Sözlü |
5 | Hz. Ali’nin halife seçilmesi ve yönetim anlayışı. Hz. Ali döneminde meydana gelen siyasi, idari, askeri ve sosyal gelişmeler. | Sözlü |
7 | Hz. Hasan dönemi ve Hulefâ-yı Râşidîn döneminin genel değerlendirmesi | Sözlü |
7 | Hz. Hasan dönemi ve Hulefâ-yı Râşidîn döneminin genel değerlendirmesi | Sözlü |
8 | Emeviler dönemi ve Hilafetin saltanata dönüşmesi meselesi. | Sözlü |
9 | Süfyaniler dönemi siyasi, idari, askeri ve sosyal gelişmeler. | Sözlü |
10 | Yönetimin Süfyanilerden Mervanilere geçişi ve Mervaniler dönemi siyasi, idari, askeri ve sosyal gelişmeler. | Sözlü |
11 | Mervaniler dönemi büyük fetih hareketleri. | Sözlü |
12 | Duraklama dönemi ve çöküş. | Sözlü |
13 | Emeviler döneminin genel değerlendirmesi. | Sözlü |
13 | Emeviler döneminin genel değerlendirmesi. | Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Derslerin konularına hakimiyet sağlar (Bilgi) | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
İslam Kültür ve Medeniyetinin temel kriterlerine vukufiyet (Bilgi) | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Geçmiş hadiselerin günümüz dünyasına yansımalarına dair mukayese imkanı sağlar (Bilgi) | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Tarihsel dönemin temel kaynakları hakkında bilgi edinir (Bilgi) | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Derslerin konularına hakimiyet sağlar (Bilgi) | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
İslam Kültür ve Medeniyetinin temel kriterlerine vukufiyet (Bilgi) | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Geçmiş hadiselerin günümüz dünyasına yansımalarına dair mukayese imkanı sağlar (Bilgi) | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Tarihsel dönemin temel kaynakları hakkında bilgi edinir (Bilgi) | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |