Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Değerler Eğitimi | İİF222 | 4 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Kemal GÖZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Değer, değerler ve değerler eğitimi konusunda öğrencileri bilgilendirmek ve çeşitli değer olgularının insan hayatındaki yeri ve önemine dair farkındalığı artırmak. |
Ders İçeriği |
Değerler eğitimi dersinin amacı, kavram ve içeriği. Tarihsel seyir içinde değerlerin gelişimi ve değişimi. Programlarda ve eğitim alanında değerler eğitimi ile ilgili yapılmış çalışmaların incelenmesi ve değerlendirilmesi |
Ders Kaynakları |
Bülent Dilmaç, Değerler ve değerler psikolojisi, Pegem akademi, 2014.
Bülent Dilmaç, İnsanca Değerler Eğitimi, Ankara 2012 Bülent Dilmaç, Değerler eğitimi, Pegem akademi, 2014 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 4 | 6 | 24 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 10 | 10 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 14 | 1 | 14 |
Final | Final | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 84 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,29 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Değer olgusu | Tartışmalı Ders |
2 | Psikolojik perspektiften değerler | Tartışmalı Ders |
3 | Felsefede değer, değerler ve erdemler | Tartışmalı Ders |
4 | Sosyoloji ve değer | Problem Çözme |
5 | Benlik, ahlak ve değerler | Seminer |
6 | Değer davranış ilişkisi | Seminer |
7 | ARA SINAV | Seminer |
8 | Değerler perspektifinden ahlak | Beyin Fırtınası |
9 | Değer din ilişkisi | Beyin Fırtınası |
10 | Ruh sağlığı ve değerler | Beyin Fırtınası |
11 | Değerlerin sınıflandırılması | Beyin Fırtınası |
12 | Değerlerin eğitim ve öğretim süreci | Problem Çözme |
13 | Ailede okulda ve çevrede değerler | Problem Çözme |
14 | YARI YIL SONU SINAVI |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
islam ahlakını tanımlar. islam ahlak düşüncesinin gelişim yönlerini bilir. Değerler eğitimi hakkında bilgi sahibi olur. | |||
Ahlak ve değer eğitimine dair örnek çalışmalara örnekler. ahlakın temellendirilmesi ve başlıca ahlak kuarmlarına dair fikir sahibi olur. | |||
Değer, ahlak, fazilet, edep kavramlarını tanımlar. Değerler eğitiminin önemi, gereği üzerinde fikir beyan eder. | |||
okulda , ailede ve sınıfta değerler eğitimine dair örnekler verir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
islam ahlakını tanımlar. islam ahlak düşüncesinin gelişim yönlerini bilir. Değerler eğitimi hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ahlak ve değer eğitimine dair örnek çalışmalara örnekler. ahlakın temellendirilmesi ve başlıca ahlak kuarmlarına dair fikir sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Değer, ahlak, fazilet, edep kavramlarını tanımlar. Değerler eğitiminin önemi, gereği üzerinde fikir beyan eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
okulda , ailede ve sınıfta değerler eğitimine dair örnekler verir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |