EN
  • Anasayfa
  • İİF222 Değerler Eğitimi (2024 - 2025 / 4. Yarıyıl)
  • EN
İİF222 - Değerler Eğitimi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Değerler Eğitimi İİF222 4 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
İSLAMİ İLİMLER
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Kemal GÖZ
Ders Veren
Amaç

Değer, değerler ve değerler eğitimi konusunda öğrencileri bilgilendirmek ve çeşitli değer olgularının insan hayatındaki yeri ve önemine dair farkındalığı artırmak.

Ders İçeriği

Değerler eğitimi dersinin amacı, kavram ve içeriği. Tarihsel seyir içinde değerlerin gelişimi ve değişimi. Programlarda ve eğitim alanında değerler eğitimi ile ilgili yapılmış çalışmaların incelenmesi ve değerlendirilmesi

Ders Kaynakları Bülent Dilmaç, Değerler ve değerler psikolojisi, Pegem akademi, 2014.
Bülent Dilmaç, İnsanca Değerler Eğitimi, Ankara 2012
Bülent Dilmaç, Değerler eğitimi, Pegem akademi, 2014
Açıldığı Öğretim Yılı 2019 - 2020
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 4 6 24
Dinleme ve anlamlandırma Ders 1 10 10
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 4 4 16
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 14 1 14
Final Final 20 1 20
Toplam İş Yükü (Saat) 84
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,29
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Değer olgusu Tartışmalı Ders
2 Psikolojik perspektiften değerler Tartışmalı Ders
3 Felsefede değer, değerler ve erdemler Tartışmalı Ders
4 Sosyoloji ve değer Problem Çözme
5 Benlik, ahlak ve değerler Seminer
6 Değer davranış ilişkisi Seminer
7 ARA SINAV Seminer
8 Değerler perspektifinden ahlak Beyin Fırtınası
9 Değer din ilişkisi Beyin Fırtınası
10 Ruh sağlığı ve değerler Beyin Fırtınası
11 Değerlerin sınıflandırılması Beyin Fırtınası
12 Değerlerin eğitim ve öğretim süreci Problem Çözme
13 Ailede okulda ve çevrede değerler Problem Çözme
14 YARI YIL SONU SINAVI
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
islam ahlakını tanımlar. islam ahlak düşüncesinin gelişim yönlerini bilir. Değerler eğitimi hakkında bilgi sahibi olur.
Ahlak ve değer eğitimine dair örnek çalışmalara örnekler. ahlakın temellendirilmesi ve başlıca ahlak kuarmlarına dair fikir sahibi olur.
Değer, ahlak, fazilet, edep kavramlarını tanımlar. Değerler eğitiminin önemi, gereği üzerinde fikir beyan eder.
okulda , ailede ve sınıfta değerler eğitimine dair örnekler verir.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
islam ahlakını tanımlar. islam ahlak düşüncesinin gelişim yönlerini bilir. Değerler eğitimi hakkında bilgi sahibi olur. - - - - - - - - - -
Ahlak ve değer eğitimine dair örnek çalışmalara örnekler. ahlakın temellendirilmesi ve başlıca ahlak kuarmlarına dair fikir sahibi olur. - - - - - - - - - -
Değer, ahlak, fazilet, edep kavramlarını tanımlar. Değerler eğitiminin önemi, gereği üzerinde fikir beyan eder. - - - - - - - - - -
okulda , ailede ve sınıfta değerler eğitimine dair örnekler verir. - - - - - - - - - -