Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Konulu Tefsir | İİF334 | 6 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Metin okuma ve çözümleme, anlatma, yorumlama, sunum, tartışma, mukayese, karşılıklı soru-cevap. |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Vedat YETKİN |
Ders Veren | |
Amaç |
Konulu Tefsir Metodu üzerine analitik çalışma yapılmasını amaçlar. |
Ders İçeriği |
Kur'ân Tefsiri bağlamında birçok yöntem ortaya çıkmıştır. Kur’ân’ı anlamaya yönelik çağdaş tefsir ekollerinden biri olarak kabul edilen Konulu Tefsir Yöntemi” bunlardan biridir. Kur’ân araştırmalarında ve tefsir çalışmalarında yeni bir yöntem olarak kabul gören bu metodu, asrın şartları ve ihtiyaçları gerekli kılmıştır. Konulu Tefsir Metodu, modern yaklaşımların öncelediği bir ekol olarak gözükmekte ve “Kur’ân eksenli/merkezli” bir çalışma olarak değerlendirilmektedir. Çağımızda bu alanla ilgili birçok çalışma yapılmıştır. Bu yöntemle Kur'ân mesajının daha iyi anlaşılması hedeflenecek ve diğer ekollerle bu yöntem arasında mukayeseler yapılacaktır. Bunların yanı sıra Konulu Tefsir Yöntemi çerçevesinde ilgili literatür taranacak, bazı eserlerin incelenmesi öğrencilerden istenecek ve uygulamalı çalışmalar yapılacaktır. |
Ders Kaynakları |
ders kitabı
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Klasik ve Çağdaş Müfessirler e Göre Konulu Tefsir | Ders |
2 | Çağımızdaki Müslümanların Problemlerini Çözmede Konulu Tefsir’in Yeri | Ders |
3 | Terim Eksenli Konulu Tefsir Uygulamasının Yöntemi | Ders |
4 | Konu Eksenli Konulu Tefsir Uygulamasının Metodu | Ders |
5 | Sûre Eksenli Tefsir Uygulamasının Usûlü | Ders |
6 | Konulu Tefsir Araştırmalarında İlke ve Yöntemler | Ders |
7 | Konulu Tefsir Metoduna Göre Uygulama Örnekleri: Kur’ân’da Cehâlet | Ders |
8 | Konulu Tefsir Metoduna Göre Uygulama Örnekleri: Kur’ân’da Şûrâ | Ders |
9 | Konulu Tefsir Metoduna Göre Uygulama Örnekleri: Kur’ân’da Hûd (a.s)’ın Kıssası | Ders |
10 | Konulu Tefsir Metoduna Göre Uygulama Örnekleri: Kur’ân’da İttibâ | Ders |
11 | Abdu’s-Settâr Fehullah Saîd’in “el-Medhalü ile’t-Tefsîr”’inin Tetkiki | Ders |
12 | Abdu’s-SettâSalah Abdu’l-Fettâh’el-Hâlidî’nin “et-tefsîru’l Mevdûiyyü’nün İncelenmesi | Ders |
13 | Ahmed Cemâl el-Umrî’nin “Dirâsât fi’t-Tefsîri’l-Mevdûiyyi lil Kısasi’l-Kur’ân”’ının incelenmesi | Ders |
14 | Final Değerlendirme Sınavı | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Temel İslam Bilimleri alanındaki kurumsal ve uygulamaya dönük içerik bilgisine sahiptir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Alanına ait bilimsel çalışmaları tanır ve kullanır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Temel İslam Bilimleri alanındaki kurumsal ve uygulamaya dönük içerik bilgisine sahiptir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Alanına ait bilimsel çalışmaları tanır ve kullanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |