Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İslam Felsefesi II | İİF317 | 5 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Kemal GÖZ |
Ders Veren | Prof. Dr. Kemal GÖZ |
Amaç |
İslam filozof ve düşünürlerini tanıtır |
Ders İçeriği |
İslam Felsefesi düşünürlerini, amaçlarını ve düşünce içeriklerini ortaya koymak. |
Ders Kaynakları |
Bayram Ali Çetinkaya (ed.),İslam Felsefesi Tarihi, Ankara 2012. Mehmet Bayrakdar, İslam Felsefesine Giriş, Ankara 1986. Bayram Ali Çetinkaya (ed.),İslam Felsefesi Tarihi, Ankara 2012. Mehmet Bayrakdar, İslam Felsefesine Giriş, Ankara 1986.
2 İslam Felsefesi Tarihi, Prof. Dr. Mehmet VURAL, Elis Yayınları, Ankara, 2019. History of Islamic Philosophy, Prof. Dr. Mehmet VURAL, Elis Yayınları, Ankara, 2019.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 7 | 1 | 7 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 82 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,22 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | tartışmalı ders | Tartışmalı Ders |
2 | Endülüs'te Felsefe | Tartışmalı Ders |
3 | Endülüs'te Felsefe İbn Meserrre İbn Bâcce | Tartışmalı Ders |
4 | Endülüs'te Felsefe İbn Tufeyl İbn Rüşd | Tartışmalı Ders |
5 | Tasavvuf felsefesi İbn Arabî | Tartışmalı Ders |
6 | Tasavvuf felsefesi Sadrettin Konevi, Biruni, | Tartışmalı Ders |
7 | Tasavvuf felsefesi Maverdi Ebu'l Berakat el- Bağdadi | Tartışmalı Ders |
8 | Osmanlı'da Felsefe | Tartışmalı Ders |
9 | Arasınav | Tartışmalı Ders Sözlü |
10 | Osmanlıda felsefe Davud-i Kayseri, Ali et-Tusi Kemalpaşazade, Taşköprüzade | Tartışmalı Ders |
11 | Osmanlıda felsefe Kınalızade katip Çelebi, Yanyalı Ali Efendi | Tartışmalı Ders |
12 | Türkiye'de Çağdaş İslam Düşüncesi İsmail fenni ertuğrul Ferit Kam Mehmet Ali Ayni | Tartışmalı Ders |
13 | Türkiye'de Çağdaş İslam Düşüncesi İsmail Hakkı İzmirli, Babanzade Ahmet Naim, Fuat Sezgin, | Tartışmalı Ders |
14 | İslam Felsefi Düşüncesinin Batı düşüncesine etkisi Final sınavı | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İslam filozof ve düşünürlerini tanıtmak. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İslam Felsefesi düşünürlerini, amaçlarını ve düşünce içeriklerini ortaya koymak. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İslam Felsefesi düşünürlerini, amaçlarını ve düşünce içeriklerini ortaya koymak. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İslam filozof ve düşünürlerini tanıtmak. | - | - | 5 | 5 | - | - | 5 | - | 5 | - |
İslam Felsefesi düşünürlerini, amaçlarını ve düşünce içeriklerini ortaya koymak. | - | - | 5 | 5 | - | - | 5 | - | 5 | - |
İslam Felsefesi düşünürlerini, amaçlarını ve düşünce içeriklerini ortaya koymak. | - | - | 5 | 5 | - | - | 5 | - | 5 | - |