Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bitirme Ödevi | İİF404 | 8 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Enes VELİ |
Ders Veren | |
Amaç |
İslami İlimler (ve Din Bilimleri) ile ilgili bir konuyu derinlemesine araştırmak, ilgili kaynakları ve bilişim teknolojilerini kullanma becerisini edinmek ve bireysel (veya bir ekip üyesi olarak) bir çalışmayı bilimsel, kültürel ve etik değerlere göre hareket ederek planlama ve yürütmeyi öğrenmek. |
Ders İçeriği |
Bitirme ödevinin kapsamı, aşamaları ve şekilsel özellikleri, konu seçimi, imlâ kuralları, alıntılama, ödev bölümlerinin içeriği ve üslûbu |
Ders Kaynakları |
Enes VELİ, Bitirme Ödevi Ders Notları, Yayımlanmamış Eser
Yusuf Ziya KAVAKÇI, İslam Araştırmalarında Usul, Vecîz Yayınları, 2022 Yardımcı Kaynak: Ümit ŞİMŞEK, Araştırma Teknikleri, Akıl Fikir Yayınları, 2017 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 14 | 56 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 84 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,29 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bitirme Ödevinin kapsamı, Aşamaları ve Şekilsel Özellikleri | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Çalışma Alanları, Konu Seçimi ve Orijinallik | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Kaynak Taraması ve Elektronik kaynaklar | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Transkripsiyon, Sadeleştirme ve Tahkik-I | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Transkripsiyon, Sadeleştirme ve Tahkik-II | Tartışmalı Ders |
6 | Word'ün Bazı Özellikleri ve Bibliyografya hazırlama | Tartışmalı Ders |
7 | Alıntılama ve dipnot verme-I | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Alıntılama ve dipnot verme-II | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
9 | Alıntılama ve dipnot verme-III | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
10 | Bazı İstidlal Hataları | Tartışmalı Ders |
11 | İmla kuralları-I | Ders Tartışmalı Ders |
12 | İmla kuralları-II | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Özet, Giriş ve Sonuç bölümlerinin yazımı-I | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Özet, Giriş ve Sonuç bölümlerinin yazımı-II | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Alanla ilgili kaynakları kullanma becerisi edinir. | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Alanında ilgi duyduğu bir konuyu detaylı bir şekilde öğrenir. | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İslami İlimler (ve Din Bilimleri) alanında araştırma yapmak için gerekli bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenir. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
İslami İlimler (ve Din Bilimleri) alanındaki çalışmalarda bireysel (veya ekip üyesi olarak) sorumluluk alabilir, bu tür çalışmaları planlayabilir ve yürütebilir. | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Alanıyla ilgili araştırmalarda toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etmeyi öğrenir. | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Alanla ilgili kaynakları kullanma becerisi edinir. | 5 | 2 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 5 | 3 | 1 |
Alanında ilgi duyduğu bir konuyu detaylı bir şekilde öğrenir. | 5 | 3 | 5 | 5 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 |
İslami İlimler (ve Din Bilimleri) alanında araştırma yapmak için gerekli bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenir. | 5 | 3 | 1 | 2 | 1 | 1 | 4 | 5 | 3 | 1 |
İslami İlimler (ve Din Bilimleri) alanındaki çalışmalarda bireysel (veya ekip üyesi olarak) sorumluluk alabilir, bu tür çalışmaları planlayabilir ve yürütebilir. | 5 | 3 | 1 | 2 | 1 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 |
Alanıyla ilgili araştırmalarda toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etmeyi öğrenir. | 5 | 1 | 1 | 1 | 2 | 5 | 2 | 1 | 2 | 1 |