Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Dini Musiki | İİF361 | 5 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Mehmet KARATAŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Genel müzik kavramından yola çıkarak, gerek İslam öncesi gerekse İslâm sonrası mûsikîmizin Türk Medeniyeti'ndeki rolü, tarihi süreç dikkate alınarak incelenmektedir. Çalışmalarda Türklerin dünya müzik tarihindeki yerini tespit amacıyla onların mûsikî teorisi ve pratiği açısından ortaya koyduğu kaynak eserleri tespit ve tahlil etme, özellikle klâsik mûsikî nazariyatına ait eserlerin, dînî mûsikî pratiğinin günümüz müzik anlayışındaki yeri ve rolünü irdeleme ana hedef olarak belirlenmiştir. |
Ders İçeriği |
Müziğin tanımı ve dindeki etkisi ve yeri, dini musikinin farklı yönleri, kitap ve sünnet açısından müziğe bakış |
Ders Kaynakları |
Anthology of Turkish Religious Music (Sadettin Nüzhet Ergun) Encyclopedia D.İ.A. Encyclopedia Turkish Music (Yılmaz Öztuna) İlahiler, Alirıza Şengel-Abdülkadir Töre (published Yusuf Ömürlü) Lecture notes (Assistant profesor Nuri Özcan)
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 41 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 1,61 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Müziğin tanımı ve etkileri | Tartışmalı Ders Sözlü |
2 | Müziğin sınıflandırılması | Tartışmalı Ders Sözlü |
3 | Türk Din Müziği Tarihi (IX.-XIV. y.y) | Tartışmalı Ders Sözlü |
4 | Türk Din Müziği Tarihi(XV.-XIX. y.y) | Tartışmalı Ders Sözlü |
5 | Câmi mûsikîsi formlarından "Ezan" | Tartışmalı Ders Sözlü |
6 | Dîni mûsikî formlarından örneklerin seslendirilmesi | Tartışmalı Ders Sözlü |
7 | Câmi mûsikîsi formlarından "İlâhî" | Tartışmalı Ders Sözlü |
8 | Ders Çalışma haftası | Tartışmalı Ders Sözlü |
9 | Sınav | Tartışmalı Ders Sözlü |
10 | Câmi mûsikîsî formlarından örneklerin seslendirilmesi | Tartışmalı Ders Sözlü |
11 | Câmi mûsikîsi formlarından "Salat-Mevlid" | Tartışmalı Ders Sözlü |
12 | Câmi mûsikîsi formlarından"Miraciye-Tekbir" | Tartışmalı Ders Sözlü |
13 | Tasavvuf mûsikîsi formları "Durak-Nefes" | Tartışmalı Ders Sözlü |
14 | Tasavvuf mûsikîsi formları "Âyin-Mersiye" | Tartışmalı Ders Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Türk din musikisinin tarihçesi hakkında bilgi sahibi olma | Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Osmanlı dönemindeki dini musiki gelişmelerini takip edebilme | Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Türk din musikisinin geleneksel icra ve çeşitleri hakkında bilgi edinme | Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Türk din musikisinin tarihçesi hakkında bilgi sahibi olma | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Osmanlı dönemindeki dini musiki gelişmelerini takip edebilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Türk din musikisinin geleneksel icra ve çeşitleri hakkında bilgi edinme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |