Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Epik Destan Geleneği | TDE6005 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Serdar ŞİMŞEK |
Ders Veren | |
Amaç |
Türk destancılık geleneğinin oluşum ve gelişim dönemleri hakkında bilgi vermek. Sözlü kültür geleneği bağlamında destan türünü açıklamak. Çeşitli destan metinleri üzerinden destanların özellikleri ve ihtiva ettiği unsurları belirlemek. Destan araştırmalarında karşılaşılan problemler üzerinde tartışmak. Destan kahramanlarının tipolojik özellikleri hakkında bilgi vermek. Türk destancılık geleneği içerisinde değerlendirilen metinler üzerinde tahliller yapmak. |
Ders İçeriği |
Destanların tanımı, kaynakları, esasları; Türk destancılık geleneğinin oluşumu ve gelişim dönemleri, Türk Halk Edebiyatında epik eserlerin içerik, tür, şekil ve üslup özellikleri; terim bilgisi; metin incelemeleri. |
Ders Kaynakları |
Çobanoğlu, Özkul, Türk Dünyası Epik Destan Geleneği, Akçağ Yayınları, Ankara: 2018
Jirmunskiy, V. M. Türk Kahramanlık Destanları, Türk Dil Kurumu Yayınları: Ankara, 2011 Reichl, K. Türk Boylarının Destanları, Türk Dil Kurumu Yayınları: Ankara, 2017 Yıldız, N. A. Türk Dünyası Destancılık Geleneği ve Destanlar, Akçağ Yayınları, 2019. Bekki, S. Maaday- Kara Altay Kahramanlık Destanı, Ötüken Neşriyat, 2020 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sözlü edebiyat/geleneğin tanımı, bağlamı, karakteristikleri, sınıflandırılması ve anonim anlatmalık türlere giriş | Tartışmalı Ders |
2 | Sözlü anlatı gelenekleri: Tanımlar, biçimler ve araştırmalar | Tartışmalı Ders |
3 | Epik anlatıların tanımı ve özellikleri | Tartışmalı Ders |
4 | Türk destancılık geleneği ile ilgili genel bilgiler | Tartışmalı Ders |
5 | Türk destan kahramanlarının tipolojik özellikleri | Tartışmalı Ders |
6 | Destanların sınıflandırılması | Tartışmalı Ders |
7 | Arkaik destanlar | Tartışmalı Ders |
8 | Ara Sınav | Tartışmalı Ders |
9 | Destan anlatıcıları | Tartışmalı Ders |
10 | Türk destanlarında motifler, temalar | Tartışmalı Ders |
11 | Geleneksel Kahraman kalıbı ile ilgili incelemeler | Tartışmalı Ders |
12 | Çeşitli destanlar üzerinde metin tahlili | Tartışmalı Ders |
13 | Çeşitli destanlar üzerinde metin tahlili (devam) | Tartışmalı Ders |
14 | Genel değerlendirme | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sözlü kültür ve sözlü edebi geleneğin karakteristiklerini, bağlamsal dinamiklerini ve türlerini bilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Epik anlatıların içerik, yapı ve bağlam özellikleri hakkında bilgi edinir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sözlü kültür ve sözlü edebi geleneğin karakteristiklerini, bağlamsal dinamiklerini ve türlerini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Epik anlatıların içerik, yapı ve bağlam özellikleri hakkında bilgi edinir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |