EN
  • Anasayfa
  • TDE6031 Mesnevi Edebiyatı (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
TDE6031 - Mesnevi Edebiyatı
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Mesnevi Edebiyatı TDE6031 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI - DR
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Hacı İbrahim DEMİRKAZIK
Ders Veren
Amaç

Mesnevi nazım şeklinin oluşumu ve tarihi gelişimi ve özelliklerini kavramak, Türk edebiyatında önemli mesnevi yazarları ve bunların eserlerini tanımak. Hamse geleneği ve önemli hamse yazarlarının tanıtılması.

Ders İçeriği

Mesnevi türünün tanınması, Türk edebiyatı geleneği içinde mesnevinin yeri Mesnevi nazım şekli ile eser vere önemli şairler Mesnevi nazım şeklinin Klasik Türk edebiyatı içindeki konumu Mesnevi nazım şeklinin önemli örnekleri

Ders Kaynakları Ahmet Kartal, Doğunun Uzun Hikayesi Türk Edebiyatında Mesnevi, İstanbul 2014
Numan Külekçi, Mesnevi Edebiyatı Antolojisi, Erzurum 1999
Amil Çelebioğlu, Türk Edebiyatında Mesnevi, İstanbul 2018
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Mesnevi nedir? Ders
2 Mesnevinin oluşumu ve tarihi gelişimi Ders
3 Klasik bir mesnevinin bölümleri
4 Mesnevilerin konularına göre tasnifi Ders
5 XIV. yüzyıla kadar Türk Edebiyatında Mesneviler Ders
6 XIV. yüzyıl mesnevileri Ders
7 XV. yüzyıl mesnevileri Ders
7 XV. yüzyıl mesnevileri Ders
9 XVI. yüzyıl mesnevileri Ders
9 XVI. yüzyıl mesnevileri Ders
11 XVII. yüzyıl mesnevileri Ders
11 XVII. yüzyıl mesnevileri Ders
13 XVIII. yüzyıl mesnevileri Ders
14 XIX. yüzyıl mesnevileri Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Mesnevi nazım şeklini tanımlar. Mesnevi metinlerini tanır. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Türk mesnevi tarihini anlatır. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Türk mesnevi tarihinin önemli metinlerini yorumlar ve karşılaştırır. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Önemli mesnevi yazarlarını tanır ve mesnevi metinleriyle ilgili bilgisini geliştirir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Mesnevi tarihi ve mesnevi metinleriyle ilgili hüküm verir, yorumlar. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Mesnevi nazım şeklini tanımlar. Mesnevi metinlerini tanır. - - - - - - - - - - - - - - -
Türk mesnevi tarihini anlatır. - - - - - - - - - - - - - - -
Türk mesnevi tarihinin önemli metinlerini yorumlar ve karşılaştırır. - - - - - - - - - - - - - - -
Önemli mesnevi yazarlarını tanır ve mesnevi metinleriyle ilgili bilgisini geliştirir. - - - - - - - - - - - - - - -
Mesnevi tarihi ve mesnevi metinleriyle ilgili hüküm verir, yorumlar. - - - - - - - - - - - - - - -