EN
  • Anasayfa
  • İMS252 Modüler Sistemler (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
İMS252 - Modüler Sistemler
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Modüler Sistemler İMS252 3 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
İÇ MEKAN TASARIMI
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Anlatım, Gösterme, uygulama ve araştırma ödevleri
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Gizem Büke ÖZTÜRK
Ders Veren
Amaç

1) Doğada var olan modülerliğin mimari tasarımda kullanımının öğretilmesi amaçlanır. 2) Endüstrileşme sürecinde ortaya çıkan tasarım sorunları, modüler çözüm süreçleri ve sonuçlarının öğretilmesi amaçlanır.

Ders İçeriği

Modülerlik, Doğada ve sanatta modülerlik, altın oran, Mısır ve antik mimaride altın oran, Endüstrileşme ile ortaya çıkan tasarım sorunları ve çözüm süreçlerinde modülerlik konuları incelenmesi ve irdelenmesi.

Ders Kaynakları ead, Sir Herbert Edward and Nigan Bayazıt. Sanat ve Endüstri: Endüstriyel Tasarımın İlkeleri. İstanbul Teknik Üniversitesi, 1973.
Wingler, Hans Maria ve Joseph Stein Bauhaus: Weimar, Dessau, Berlin, Chicago . Mit Press, 1969.
ead, Sir Herbert Edward and Nigan Bayazıt. Sanat ve Endüstri: Endüstriyel Tasarımın İlkeleri. İstanbul Teknik Üniversitesi, 1973.
Wingler, Hans Maria ve Joseph Stein Bauhaus: Weimar, Dessau, Berlin, Chicago . Mit Press, 1969.
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin tanıtımı, kavram açıklaması, modülerlik, doğada ve sanatta modülerlik: Altın Oran Gösterim
2 Mekanda Modülerlik / Altın Oran Gösterim
3 İnsan Vücudunda Modülerlik /Altın Oran Gösterim
4 Mimaride Modülerlik: Mısır, Yunan ve Roma Sanatında Altın Oran: Keops Piramidi, Parthenon ve Neptün Tapınağı’nda Tasarım İlkeleri Gösterim
5 Rönesans Sanat ve Mimarisinde Altın Oran: Albecht Dürer’in Proporsiyon Öğretisi, Leonardo da Vinci’inin Tasarım İlkeleri Gösterim
6 Endüstrileşme: I ve II Endüstri Devrimleri Gösterim
7 İlk Modüler Endüstri Yapısı: Chrystal Palace Gösterim
8 VİZE SINAVI Problem Çözme
9 Peter Behrens : Kurumsal Kimlik, Deutscher Werkbund Gösterim
10 Bauhaus ve tasarım anlayışı Gösterim
11 Türk Mimarisinde Altın Oran: Mimar Sinan’ın Eserlerinde Modülerlik Gösterim
12 Modern Mimaride Modülerlik: Le Corbusier (Charles-Edouard Jeanneret) Gösterim
13 Modern Mimaride Modülerlik: Moshe Safdie Gösterim
14 Modern Mimaride Modülerlik: Uzay Kafes Sistemleri Gösterim
15 Genel ders öğrenimlerinin tekrarı ve öğrenme çıktıları üzerine tartışma Tartışmalı Ders
16 Final sınavı Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Alanında gerekli, düşünsel, bilimsel, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahip olmak. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Beyin Fırtınası Gösterim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Tasarım alanındaki estetik, sanat, strüktür ve teknik bilgi birikimini bütünleşik bir iç mekân ve çevre tasarım sürecinde birleştirip uygulayabilmek. Ödev / Proje Sunum / Seminer Beyin Fırtınası Gösterim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Tasarım-planlama alanında kavram geliştirme ve araştırmalar için söylem, kuram ve pratik bütünlüğünü sağlama becerisine sahip olmak. Ödev / Proje Sunum / Seminer Beyin Fırtınası Gösterim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Disiplinler arası etkileşimli çalışmalarda, süreçleri analiz etme, planlama, tasarım, uygulama ve denetleme süreçlerinde yaratıcı çözümler geliştirmek. Ödev / Proje Sunum / Seminer Beyin Fırtınası Gösterim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Doğal ve kültürel mirası koruma bilincine, çevre duyarlı ve sürdürülebilir tasarımlar yapabilme bilgi ve sorumluluğuna sahip olmak. Beyin Fırtınası Gösterim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Alanında gerekli, düşünsel, bilimsel, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahip olmak. - - - - - - - - - - - - -
Tasarım alanındaki estetik, sanat, strüktür ve teknik bilgi birikimini bütünleşik bir iç mekân ve çevre tasarım sürecinde birleştirip uygulayabilmek. - - - - - - - - - - - - -
Tasarım-planlama alanında kavram geliştirme ve araştırmalar için söylem, kuram ve pratik bütünlüğünü sağlama becerisine sahip olmak. - - - - - - - - - - - - -
Disiplinler arası etkileşimli çalışmalarda, süreçleri analiz etme, planlama, tasarım, uygulama ve denetleme süreçlerinde yaratıcı çözümler geliştirmek. - - - - - - - - - - - - -
Doğal ve kültürel mirası koruma bilincine, çevre duyarlı ve sürdürülebilir tasarımlar yapabilme bilgi ve sorumluluğuna sahip olmak. - - - - - - - - - - - - -