Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Modüler Sistemler | İMS252 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | İÇ MEKAN TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım, Gösterme, uygulama ve araştırma ödevleri |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Gizem Büke ÖZTÜRK |
Ders Veren | |
Amaç |
1) Doğada var olan modülerliğin mimari tasarımda kullanımının öğretilmesi amaçlanır. 2) Endüstrileşme sürecinde ortaya çıkan tasarım sorunları, modüler çözüm süreçleri ve sonuçlarının öğretilmesi amaçlanır. |
Ders İçeriği |
Modülerlik, Doğada ve sanatta modülerlik, altın oran, Mısır ve antik mimaride altın oran, Endüstrileşme ile ortaya çıkan tasarım sorunları ve çözüm süreçlerinde modülerlik konuları incelenmesi ve irdelenmesi. |
Ders Kaynakları |
ead, Sir Herbert Edward and Nigan Bayazıt. Sanat ve Endüstri: Endüstriyel Tasarımın İlkeleri. İstanbul Teknik Üniversitesi, 1973.
Wingler, Hans Maria ve Joseph Stein Bauhaus: Weimar, Dessau, Berlin, Chicago . Mit Press, 1969. ead, Sir Herbert Edward and Nigan Bayazıt. Sanat ve Endüstri: Endüstriyel Tasarımın İlkeleri. İstanbul Teknik Üniversitesi, 1973. Wingler, Hans Maria ve Joseph Stein Bauhaus: Weimar, Dessau, Berlin, Chicago . Mit Press, 1969. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, kavram açıklaması, modülerlik, doğada ve sanatta modülerlik: Altın Oran | Gösterim |
2 | Mekanda Modülerlik / Altın Oran | Gösterim |
3 | İnsan Vücudunda Modülerlik /Altın Oran | Gösterim |
4 | Mimaride Modülerlik: Mısır, Yunan ve Roma Sanatında Altın Oran: Keops Piramidi, Parthenon ve Neptün Tapınağı’nda Tasarım İlkeleri | Gösterim |
5 | Rönesans Sanat ve Mimarisinde Altın Oran: Albecht Dürer’in Proporsiyon Öğretisi, Leonardo da Vinci’inin Tasarım İlkeleri | Gösterim |
6 | Endüstrileşme: I ve II Endüstri Devrimleri | Gösterim |
7 | İlk Modüler Endüstri Yapısı: Chrystal Palace | Gösterim |
8 | VİZE SINAVI | Problem Çözme |
9 | Peter Behrens : Kurumsal Kimlik, Deutscher Werkbund | Gösterim |
10 | Bauhaus ve tasarım anlayışı | Gösterim |
11 | Türk Mimarisinde Altın Oran: Mimar Sinan’ın Eserlerinde Modülerlik | Gösterim |
12 | Modern Mimaride Modülerlik: Le Corbusier (Charles-Edouard Jeanneret) | Gösterim |
13 | Modern Mimaride Modülerlik: Moshe Safdie | Gösterim |
14 | Modern Mimaride Modülerlik: Uzay Kafes Sistemleri | Gösterim |
15 | Genel ders öğrenimlerinin tekrarı ve öğrenme çıktıları üzerine tartışma | Tartışmalı Ders |
16 | Final sınavı | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Alanında gerekli, düşünsel, bilimsel, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahip olmak. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Tasarım alanındaki estetik, sanat, strüktür ve teknik bilgi birikimini bütünleşik bir iç mekân ve çevre tasarım sürecinde birleştirip uygulayabilmek. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Tasarım-planlama alanında kavram geliştirme ve araştırmalar için söylem, kuram ve pratik bütünlüğünü sağlama becerisine sahip olmak. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Disiplinler arası etkileşimli çalışmalarda, süreçleri analiz etme, planlama, tasarım, uygulama ve denetleme süreçlerinde yaratıcı çözümler geliştirmek. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Doğal ve kültürel mirası koruma bilincine, çevre duyarlı ve sürdürülebilir tasarımlar yapabilme bilgi ve sorumluluğuna sahip olmak. | Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Alanında gerekli, düşünsel, bilimsel, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahip olmak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tasarım alanındaki estetik, sanat, strüktür ve teknik bilgi birikimini bütünleşik bir iç mekân ve çevre tasarım sürecinde birleştirip uygulayabilmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tasarım-planlama alanında kavram geliştirme ve araştırmalar için söylem, kuram ve pratik bütünlüğünü sağlama becerisine sahip olmak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Disiplinler arası etkileşimli çalışmalarda, süreçleri analiz etme, planlama, tasarım, uygulama ve denetleme süreçlerinde yaratıcı çözümler geliştirmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Doğal ve kültürel mirası koruma bilincine, çevre duyarlı ve sürdürülebilir tasarımlar yapabilme bilgi ve sorumluluğuna sahip olmak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |