EN
  • Anasayfa
  • İMZ111 Tasarım Prensipleri ve Mekan (2024 - 2025 / 1. Yarıyıl)
  • EN
İMZ111 - Tasarım Prensipleri ve Mekan
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Tasarım Prensipleri ve Mekan İMZ111 1 2 + 1 4,0 Pdf
Birim Bölüm
İÇ MEKAN TASARIMI
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Gizem Büke ÖZTÜRK
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Gizem Büke ÖZTÜRK
Amaç

Çeşitli tasarım meslek disiplinleri arasındaki temel ilişkileri ve bunlara ilişkin ortak ilke ve kuralları öğretmeyi amaçlayan derste, tasarımın temel ilkeleri, kavramları ve elemanları irdelenmekte; tasar öğeleri, görsel belirliliği sağlayan ilkeler; tekrar, uygunluk, zıtlık, koram, egemenlik, denge, birlik gibi kavramlar ile şekil-zemin anlatımları tartışılmaktadır. Tasarım ilkelerinin değerlendirilmesine ilişkin teorik ve uygulamaya yönelik görsel değerlerin geliştirilerek farklı problemlerin çözümlenmesine ilişkin egzersizler ile iki ve üç boyutlu tasarım çalışmaları gerçekleştirilmektedir. Öğrencileri, çevresel olarak sürdürülebilir, ekonomik açıdan uygun, güvenli ve esnek toplulukların planlanması ve tasarımını anlamak için gereken temel bilgi, dil ve görselleştirme becerileri ile donatmayı amaçlamaktadır.

Ders İçeriği

Bu derste öğrenciler, tasarım konseptleri geliştirecek modelleme ve sunumlar kullanarak malzeme ve tasarım süreçleriyle ilgili bilgilerini ve temel modelleme ve maket becerilerini geliştireceklerdir. Öğrenme bir stüdyo ortamında gerçekleşir ve öğrenciler kendilerinin ve diğerlerinin çalışmalarını eleştirmeye teşvik edilir. Tasarım pratiği hem bağımsız hem de gurup ile birlikte çalışmayı birleştirir ve her iki tasarım geliştirme yöntemini de kullanmayı gerektirir

Ders Kaynakları Belirli bir ders kitabı gerekmemekle birlikte, ya dijital olarak sağlanacak ya da öğrenciler tarafından indirilmesi ya da bulunması (kütüphane kaynakları ya da internet yoluyla) tavsiye edilecek okumalar yapılacaktır.
Açıldığı Öğretim Yılı 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin tanıtımı, derste kullanılan materyaller ve araçlar hakkında bilgi Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması
2 Kavramsal Öğeler ve Tasarımın Görsel Öğeleri Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması
3 Kavramsal Öğeler ve Tasarım Görsel Öğeleri Uygulama Çalışması Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması
3 Kavramsal Öğeler ve Tasarım Görsel Öğeleri Uygulama Çalışması Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması
5 Tasarımda Bütün ve Parçalar (Kompozisyon ve Birlik) Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması
6 Tasarımda Bütün ve Parçalar Uygulama Çalışması Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması
7 Tasarımda Renk ve Işık Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması
8 Tasarımda Renk ve Işık Uygulama Çalışması Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması
9 Soyutlama ve Kompozisyon, Tasarım Prensipleri: Ritim ve Tekrarlama, Tasarım Prensipleri: Kontrast. Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması
10 Soyutlama ve Kompozisyon, Tasarım Prensipleri: Ritim ve Tekrarlama, Tasarım Prensipleri: Kontrast. Uygulama Çalışması Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması
11 Form ve Mekan İlişkisi ve Uygulama Çalışmaları Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması
12 Tasarım Prensipleri: Ölçek ve Orantı – Kitle ve Boşluk Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması
13 Tasarım Prensipleri: Denge-Hiyerarşi Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması
14 Tasarım konseptleri Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması
14 Tasarım konseptleri Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması
16 Final Çalışmaları Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Malzeme ve ölçek kavramının mekanı ve insanları nasıl etkilediklerini anlama. Ödev / Proje Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim Grup Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Tasarım elemanı olarak farklı materyalleri ve ölçekleri kullanabilme Ödev / Proje Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim Grup Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Tasarım ile ilgili terminoloji ve genel kültür edinme Ödev / Proje Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim Grup Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Tasarım ilke ve prensiplerini kavrama vu uygulama Ödev / Proje Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim Grup Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Mekana giriş ve tasarım uygulamaları Ödev / Proje Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim Grup Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Malzeme ve ölçek kavramının mekanı ve insanları nasıl etkilediklerini anlama. - - - - - - - - - - - - -
Tasarım elemanı olarak farklı materyalleri ve ölçekleri kullanabilme - - - - - - - - - - - - -
Tasarım ile ilgili terminoloji ve genel kültür edinme - - - - - - - - - - - - -
Tasarım ilke ve prensiplerini kavrama vu uygulama - - - - - - - - - - - - -
Mekana giriş ve tasarım uygulamaları - - - - - - - - - - - - -