EN
  • Anasayfa
  • TAB5009 Çim Alanlarının Tesis ve Yönetimi (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
TAB5009 - Çim Alanlarının Tesis ve Yönetimi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Çim Alanlarının Tesis ve Yönetimi TAB5009 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
TARLA BİTKİLERİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Ders verme, arazi uygulamaları
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Nurgül ERGİN
Ders Veren
Amaç

Yeşil alanların tesis ve bakımı konusunda temel bilgiler vermek. Öğrencileri yeşil alan tesisinde toprak hazırlığı, ekim ve bu amaçla kullanılan materyal ve makinelerin temel özellikleri hakkında bilgilendirmek. Yeşil alan tesisinde kullanılan buğdaygil bitkileri ve özelliklerini tanıtmak

Ders İçeriği

Farklı amaçlara yönelik yeşil alanların tesisi ve bakımı

Ders Kaynakları Dersi veren öğretim üyesinin ders notları
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 3 14 42
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 3 14 42
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Final Final 2 1 2
Ödev 1 Ödev 1 5 3 15
Ödev 2 Ödev 2 3 1 3
Toplam İş Yükü (Saat) 190
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,45
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Derse giriş, yeşil alanların farklılık ve fonksiyonları Ders Tartışmalı Ders
2 Türkiye ve Dünyada yeşil alan kültürü Ders Tartışmalı Ders
3 Yeşil alanların gelişiminde ve ekolojik koşulların etkisi Tartışmalı Ders
4 Yeşil alan amaçlı toprak hazırlığı Tartışmalı Ders
5 Torak yapısı ve kullanılan farklı materyallerin yeşil alan gelişiminde etkisi Tartışmalı Ders
6 Yeşil alanlarda kullanılan buğdaygillerin morfolojik özellikleri ve genel karekterleri Tartışmalı Ders
7 Yeşil alanlarda tohum karışımlarının hazırlanmasında dikkate alınacak genel ilkeler Tartışmalı Ders
8 Ara sınav-Yeşil alanların tesisinde kullanılan farklı yöntemler Tartışmalı Ders
9 Yeşil alanların biçimi Tartışmalı Ders
10 Sulama ve gübreleme Tartışmalı Ders
11 Yabancı ot hastalık ve zararlı kontrolü Tartışmalı Ders
12 Yeşil alanların kullanım alanları Tartışmalı Ders
13 Ağır kullanım altında olan yeşil alanlarda yönetim Tartışmalı Ders
14 Yeşil alanların genel sorunlar Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Yeşil alanlarda değişik amaçlarla kullanılan buğdaygilleri öğrenir ve bunları ayırt etme yeteneği kazanır Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Öğrenciler yeşil alanların çevre ve yaşam için önemleri hakkında bilgi sahibi olur Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Farklı amaçlara yönelik tohum karışımları hazırlama konusunda bilgi sahibi olur Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Farklı amaçlara yeşil alan kurma ve bu alanların bakımı konusunda bilgi edinirler. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Bu alanlarda kullanılan makine ve çalışma ilkelerini öğrenir Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Yeşil alanlarda değişik amaçlarla kullanılan buğdaygilleri öğrenir ve bunları ayırt etme yeteneği kazanır 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Öğrenciler yeşil alanların çevre ve yaşam için önemleri hakkında bilgi sahibi olur 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Farklı amaçlara yönelik tohum karışımları hazırlama konusunda bilgi sahibi olur 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Farklı amaçlara yeşil alan kurma ve bu alanların bakımı konusunda bilgi edinirler. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Bu alanlarda kullanılan makine ve çalışma ilkelerini öğrenir 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5