Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çim Alanlarının Tesis ve Yönetimi | TAB5009 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TARLA BİTKİLERİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders verme, arazi uygulamaları |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Nurgül ERGİN |
Ders Veren | |
Amaç |
Yeşil alanların tesis ve bakımı konusunda temel bilgiler vermek. Öğrencileri yeşil alan tesisinde toprak hazırlığı, ekim ve bu amaçla kullanılan materyal ve makinelerin temel özellikleri hakkında bilgilendirmek. Yeşil alan tesisinde kullanılan buğdaygil bitkileri ve özelliklerini tanıtmak |
Ders İçeriği |
Farklı amaçlara yönelik yeşil alanların tesisi ve bakımı |
Ders Kaynakları |
Dersi veren öğretim üyesinin ders notları
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 3 | 14 | 42 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 3 | 15 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 190 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,45 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Derse giriş, yeşil alanların farklılık ve fonksiyonları | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Türkiye ve Dünyada yeşil alan kültürü | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Yeşil alanların gelişiminde ve ekolojik koşulların etkisi | Tartışmalı Ders |
4 | Yeşil alan amaçlı toprak hazırlığı | Tartışmalı Ders |
5 | Torak yapısı ve kullanılan farklı materyallerin yeşil alan gelişiminde etkisi | Tartışmalı Ders |
6 | Yeşil alanlarda kullanılan buğdaygillerin morfolojik özellikleri ve genel karekterleri | Tartışmalı Ders |
7 | Yeşil alanlarda tohum karışımlarının hazırlanmasında dikkate alınacak genel ilkeler | Tartışmalı Ders |
8 | Ara sınav-Yeşil alanların tesisinde kullanılan farklı yöntemler | Tartışmalı Ders |
9 | Yeşil alanların biçimi | Tartışmalı Ders |
10 | Sulama ve gübreleme | Tartışmalı Ders |
11 | Yabancı ot hastalık ve zararlı kontrolü | Tartışmalı Ders |
12 | Yeşil alanların kullanım alanları | Tartışmalı Ders |
13 | Ağır kullanım altında olan yeşil alanlarda yönetim | Tartışmalı Ders |
14 | Yeşil alanların genel sorunlar | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yeşil alanlarda değişik amaçlarla kullanılan buğdaygilleri öğrenir ve bunları ayırt etme yeteneği kazanır | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenciler yeşil alanların çevre ve yaşam için önemleri hakkında bilgi sahibi olur | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Farklı amaçlara yönelik tohum karışımları hazırlama konusunda bilgi sahibi olur | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Farklı amaçlara yeşil alan kurma ve bu alanların bakımı konusunda bilgi edinirler. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bu alanlarda kullanılan makine ve çalışma ilkelerini öğrenir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yeşil alanlarda değişik amaçlarla kullanılan buğdaygilleri öğrenir ve bunları ayırt etme yeteneği kazanır | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Öğrenciler yeşil alanların çevre ve yaşam için önemleri hakkında bilgi sahibi olur | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Farklı amaçlara yönelik tohum karışımları hazırlama konusunda bilgi sahibi olur | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Farklı amaçlara yeşil alan kurma ve bu alanların bakımı konusunda bilgi edinirler. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Bu alanlarda kullanılan makine ve çalışma ilkelerini öğrenir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |