Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Genotip X Çevre interaksiyonu ve Stabilite Analizleri | TAB5013 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TARLA BİTKİLERİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Nurgül ERGİN |
Ders Veren | |
Amaç |
Çevre ile genotip arasındaki ilişki hakkında bilgi |
Ders İçeriği |
Çevre, genotip, bitki ıslahı |
Ders Kaynakları |
Bu derse ait ders notları ve slaytlar
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 15 | 45 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 15 | 45 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 15 | 45 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 10 | 20 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 5 | 25 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 193 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,57 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Derse giriş ve tanıtım | Ders |
2 | Genotip ve çevrenin tanımı | Tartışmalı Ders |
3 | Çevrelerin seçimi | Tartışmalı Ders |
4 | Genotip sayısı | Tartışmalı Ders |
5 | Parametrik ve parametrik olmayan stabilite yöntemleri | Tartışmalı Ders |
5 | Parametrik ve parametrik olmayan stabilite yöntemleri | Tartışmalı Ders |
5 | Parametrik ve parametrik olmayan stabilite yöntemleri | Tartışmalı Ders |
8 | Ara sınav | Tartışmalı Ders |
9 | Parametrik ve parametrik olmayan stabilite yöntemleri ve yorumlanması | Tartışmalı Ders |
9 | Parametrik ve parametrik olmayan stabilite yöntemleri ve yorumlanması | Tartışmalı Ders |
11 | Bitki ıslahında genotip X çevre interaksiyonun önemi | Tartışmalı Ders |
11 | Bitki ıslahında genotip X çevre interaksiyonun önemi | Tartışmalı Ders |
11 | Bitki ıslahında genotip X çevre interaksiyonun önemi | Tartışmalı Ders |
11 | Bitki ıslahında genotip X çevre interaksiyonun önemi | Tartışmalı Ders |
11 | Bitki ıslahında genotip X çevre interaksiyonun önemi | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Genotip kavramını tanımlar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma |
Genotip ve çevre arasındaki ilişkiyi tanır | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Genotip ve çevre arasındaki ilişkiyi stabilite analizleri ile birlikte öğrenir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Genotip kavramını tanımlar | 5 | 1 | 1 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 |
Genotip ve çevre arasındaki ilişkiyi tanır | 5 | 1 | 1 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 |
Genotip ve çevre arasındaki ilişkiyi stabilite analizleri ile birlikte öğrenir | 5 | 1 | 1 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 |