Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Ofis Uygulamaları | TOS134 | 1 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | BİYOSİSTEM MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Bahadır SAYINCI |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin Tevfik GÜLTAŞ |
Amaç |
Öğrencilerin ofis yazılımlarının tüm özelliklerini üst düzeyde kullanabilmelerini sağlayacak temel bilgi ve becerileri kazandırmak; öğrencilerin ödev, tez, rapor ve veri analizi gibi süreçleri bireysel olarak yönetmelerini sağlamak ve mesleğe yönelik gerekleri profesyonel bir yaklaşımla yerine getirmelerini sağlayacak ofis araçlarını kullanabilme becerilerini kazandırmak |
Ders İçeriği |
Ofis uygulamalarının tanıtılması; yaygın olarak kullanılan yazılımlar hakkında bilgilendirilmesi; öğrenim sürecinde ve mesleki yaşamda yaygın olarak kullanılan ofis uygulamalarının kullanımı hakkındaki becerilerin geliştirilmesi; veri yönetiminin grafiklerle sağlanması; gelişme ve sonuç raporlarının hazırlanması |
Ders Kaynakları |
Konuya özgü resim ve video içerikli sunu örnekleri ve belgeseller
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 25 |
Uygulama 1 | 25 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ofis Uygulamalarına Giriş | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
2 | Word - Kullanıcı ara yüzünü tanıma, sekmeleri tanıma | Ders |
3 | Word - Ekle ve düzen menüsü | Ders |
4 | Word - Şekil, grafik, resim vb. metin ve paragraf biçimlendirme | Ders |
5 | Word - İçindekiler tablosu oluşturma, kaynakça yönetimi | Ders |
6 | PowerPoint - Kullanıcı ara yüzünü tanıma, slayt ve slayt metinleri ile çalışma | Ders |
6 | PowerPoint - Kullanıcı ara yüzünü tanıma, slayt ve slayt metinleri ile çalışma | Ders |
8 | PowerPoint - Sunum hazırlama | Ders |
8 | PowerPoint - Sunum hazırlama | Ders |
10 | Excel - Döküman biçimlendirme zenginleştirme işlemleri | Ders |
11 | Excel - Formül çubuğunu kullanma, temel işlemler | Ders |
11 | Excel - Formül çubuğunu kullanma, temel işlemler | Ders |
13 | Excel - Sayfalar arası bağıntılı işlemler | Ders |
14 | Excel - Grafik oluşturma | Ders |
15 | Excel - Veri tablosu oluşturma | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İhtiyaca ilişkin ofis yazılımını; seçer, kullanır, düzenler ve uygulamalar arasındaki ilişkiyi gözetir; veri transferi yapar | Yazılı Sınav | Ders Gösterim Grup Çalışması Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Gereksinimlere göre resmi yazışma, tez yazımı, rapor hazırlama, listeleme vb. uygulamaları yapar | Yazılı Sınav | Ders Gösterim Grup Çalışması Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Veri yönetimi yaparak özet tablolar hazırlar, istatistikleri hesaplar ve değişimi grafik üzerinde gösterir | Yazılı Sınav | Ders Gösterim Grup Çalışması Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Şekil, video, resim görselleri ve sayısal verileri kullanarak etkili sunumlar hazırlayabilir | Yazılı Sınav | Ders Gösterim Grup Çalışması Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İhtiyaca ilişkin ofis yazılımını; seçer, kullanır, düzenler ve uygulamalar arasındaki ilişkiyi gözetir; veri transferi yapar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Gereksinimlere göre resmi yazışma, tez yazımı, rapor hazırlama, listeleme vb. uygulamaları yapar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Veri yönetimi yaparak özet tablolar hazırlar, istatistikleri hesaplar ve değişimi grafik üzerinde gösterir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Şekil, video, resim görselleri ve sayısal verileri kullanarak etkili sunumlar hazırlayabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |