EN
  • Anasayfa
  • MAT5001 Adi Diferensiyel Denklemlerin Nümerik Çözümü (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
MAT5001 - Adi Diferensiyel Denklemlerin Nümerik Çözümü
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Adi Diferensiyel Denklemlerin Nümerik Çözümü MAT5001 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
MATEMATİK - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Emrah HASPOLAT
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Emrah HASPOLAT
Amaç

Adi diferansiyel denklemler için başlangıç ve sınır değer problemlerinin çözümünde kullanılan metodları öğrenmek. Nümerik çözümler için oluşturulacak algoritmaları bilgisayar yardımıyla simule ederek sonuçlar elde etmeyi öğrenmek.

Ders İçeriği

Başlangıç değer problemlerinin elemanter teorisi, Çözümlerin varlığı ve tekliği, Euler metodu, Heun metodu, Yüksek mertebeden Taylor metodları, Picard yaklaşım metodu, Runge-Kutta Metodları, Çok adımlı metodlar, Ekstrapolasyon metodları, Yerel ve Global hatalar:Stabilite, Yüksek mertebeden adi diferansiyel denklemler, Diferansiyel denklemler sistemleri, Stiff diferansiyel denklemleri, Sınır değer problemleri, Atış metodları, Sonlu farklar metodu, Rayleigh-Ritz, Collocation ve Galerkin metodları.

Ders Kaynakları Numerical Methods for Mathematics, Science, and Engineering, 2nd Edition, John H. Mathews, Prentice Hall International Edition, 1992.
Numerical methods for Engineers and Scientists, J.N. Sharma, Alpha science, 2004
Açıldığı Öğretim Yılı 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ödev 1 25
Ödev (Sunum) 25
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Başlangıç değer problemlerinin elemanter teorisi, Çözümlerin varlığı ve tekliği Problem Çözme Gösterim
2 Euler metodu, Heun metodu, Yüksek mertebeden Taylor metodları Problem Çözme Gösterim
3 Picard yaklaşım metodu, Runge-Kutta Metodları Problem Çözme Gösterim
4 Çok adımlı metodlar Problem Çözme Gösterim
5 Çok adımlı metodlar-devam Problem Çözme Gösterim
6 Ekstrapolasyon metodları Problem Çözme Gösterim
7 Ekstrapolasyon metodları-devam Problem Çözme Gösterim
8 Ara Sınav Problem Çözme
9 Yüksek mertebeden adi diferansiyel denklemler, Diferansiyel denklemler sistemleri Problem Çözme
10 Yüksek mertebeden adi diferansiyel denklemler, Diferansiyel denklemler sistemleri-devam Problem Çözme
11 Stiff diferansiyel denklemleri Problem Çözme Gösterim
12 Sınır değer problemleri Problem Çözme Gösterim
13 Atış metodları Problem Çözme Gösterim
14 Sonlu farklar metodu Problem Çözme Gösterim
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenciler matematiksel düşünme, tanımlama ve analiz yapma becerilerini kazanırlar. Yazılı Sınav Problem Çözme Önceden planlanmış özel beceriler
Öğrenciler matematik bilgilerini kullanma, matematiksel model kurma ve çözme becerilerini kazanırlar. Yazılı Sınav Problem Çözme Önceden planlanmış özel beceriler
Öğrenciler mühendislik matematiği için alt yapı oluşturma becerilerini kazanırlar. Yazılı Sınav Problem Çözme Önceden planlanmış özel beceriler
Öğrenciler disiplinler arası takım çalışmalarında etkin rol alma becerilerini kazanırlar. Yazılı Sınav Problem Çözme Önceden planlanmış özel beceriler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Öğrenciler matematiksel düşünme, tanımlama ve analiz yapma becerilerini kazanırlar. - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler matematik bilgilerini kullanma, matematiksel model kurma ve çözme becerilerini kazanırlar. - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler mühendislik matematiği için alt yapı oluşturma becerilerini kazanırlar. - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler disiplinler arası takım çalışmalarında etkin rol alma becerilerini kazanırlar. - - - - - - - - - - - -