Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Seminer | İM5900 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Cenk KARAKURT Prof. Dr. Nazile URAL Dr. Öğr. Üyesi Burak GÖRGÜN Dr. Öğr. Üyesi Hasan BOZKURT Doç. Dr. Yıldırım BAYAZIT Doç. Dr. Özlem ÇALIŞKAN Dr. Öğr. Üyesi Ali Erdem ÇERÇEVİK Dr. Öğr. Üyesi Murat ARAS Doç. Dr. Aylin ÖZODABAŞ |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Burak GÖRGÜN |
Amaç |
Öğrencinin hakim olduğu bir konuyu veya tez konuları ile ilgili güncel ve eğitim öğretim sürecine katkı sağlayacak bir çalışmayı, bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olacak şekilde hazırlayarak, grup önünde konuşabilme, anlatabilme, tartışabilme ve iletişim yeteneğini geliştirmedir. |
Ders İçeriği |
Araştırma sorusu geliştirme, kaynak tarama, araştırma yöntemi ve kuramsal çerçeve belirleme ve uygulama yapma. Akademik araştırma yapmaya ve tez yazma sürecine hazırlık. |
Ders Kaynakları |
Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Tez Yazım Kılavuzu
Öğrenci seminerini hazırlarken danışmanının önerdiği kaynakların yanında internetten ve konuyla ilgili her türlü süreli yayınlardan usulüne göre kaynak göstererek yararlanabilir. Süreli yayınlar, kongre kitapları, lisansüstü tezler, internet araştırmaları, kütüphane taramaları. Mühendislik kitapları ve online kaynaklar Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Tez Yazım Kılavuzu Öğrenci seminerini hazırlarken danışmanının önerdiği kaynakların yanında internetten ve konuyla ilgili her türlü süreli yayınlardan usulüne göre kaynak göstererek yararlanabilir. Süreli yayınlar, kongre kitapları, lisansüstü tezler, internet araştırmaları, kütüphane taramaları. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 5 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 11 | 4 | 44 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 5 | 4 | 20 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 4 | 3 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 3 | 6 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 4 | 3 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 2 | 3 | 6 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 5 | 4 | 20 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 2 | Ara Sınav 2 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 1 | 1 | 1 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 2 | 1 | 2 |
Uygulama 2 | Uygulama 2 | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 179 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sunum konularının belirlenmesi | Ders |
2 | Bireysel çalışma | Sınıf Dışı Çalışma |
2 | Bireysel çalışma | Sınıf Dışı Çalışma |
2 | Bireysel çalışma | Sınıf Dışı Çalışma |
2 | Bireysel çalışma | Sınıf Dışı Çalışma |
2 | Bireysel çalışma | Sınıf Dışı Çalışma |
2 | Bireysel çalışma | Sınıf Dışı Çalışma |
2 | Bireysel çalışma | Sınıf Dışı Çalışma |
2 | Bireysel çalışma | Sınıf Dışı Çalışma |
2 | Bireysel çalışma | Sınıf Dışı Çalışma |
2 | Bireysel çalışma | Sınıf Dışı Çalışma |
2 | Bireysel çalışma | Sınıf Dışı Çalışma |
2 | Bireysel çalışma | Sınıf Dışı Çalışma |
2 | Bireysel çalışma | Sınıf Dışı Çalışma |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Verilen bir konuyu araştırma becerisi kazanma | Sunum / Seminer | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Verilen bir konu hakkında sunum yapabilme | Sunum / Seminer | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Verilen bir konuyu araştırma becerisi kazanma | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | |
Verilen bir konu hakkında sunum yapabilme | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | |
konu hakkında literatür çalışması yapar | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | |
konu hakkında literatür çalışması yapar | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | |
konu hakkında sunum çalışması yapar | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | |
Konu hakkında literatür çalışması yapar | Yazılı Sınav | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Konu hakkında literatür çalışması yapar | Yazılı Sınav | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Konu hakkında sunum çalışması yapar | Yazılı Sınav | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Verilen bir konuyu araştırma becerisi kazanma | 3 | 4 | 5 | 2 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 2 | 3 | 2 | 4 | 5 |
Verilen bir konu hakkında sunum yapabilme | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 2 | 4 | 5 | 4 | 2 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 |
Verilen bir konuyu araştırma becerisi kazanma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Verilen bir konu hakkında sunum yapabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
konu hakkında literatür çalışması yapar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
konu hakkında literatür çalışması yapar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
konu hakkında sunum çalışması yapar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Konu hakkında literatür çalışması yapar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Konu hakkında literatür çalışması yapar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Konu hakkında sunum çalışması yapar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |