Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Desen I | RES103 | 1 | 2 + 4 | 8,0 |
Birim Bölüm | RESİM |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze, online, uygulama |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Elçin MUSTAFAYEV |
Ders Veren | Öğr. Gör. Elçin MUSTAFAYEV |
Amaç |
Resmetme, düzenleme gibi uğraşların temelini, deseni oluturan açık koyu değerleri, sanatın kişisel yetenek ve olanaklarla doğrudan bağlantılı oluşunu ve her öğrencinin kendi kişisel gelişimi içinde üretimini amaçlar. |
Ders İçeriği |
Çeşitli çizim malzemeleri ile desen tekniklerinin incelenmesi ve uygulanması. Öğrencilerin üç boyutlu desen çizimlerini uygulaması için perspektifin temellerinin anlatılması ve uygulanması. Öğrencilerin çizim becerilerinin geliştirilmesi, istenen çizimi uygulama hakimiyetine sahip olunmasını gerektiren çalışmaları içerir. |
Ders Kaynakları |
Albert, G., Wolf, R., Temel Çizim Teknikleri, Pegasus, 2012
Kolektif, Çizim Sanatı, Çizim El kitabı, Remzi Kitabevi, 2006 Civardi, G., Çev. Öztürk, C., Çizim Sanatı 5, Işık ve Gölgenin Çizimi, Beta Yayınları, 2017 Civardi, G., Çev. Öztürk, C., Çizim Sanatı 6, İnsan Anatomisi, Beta Yayınları, 2018 Civardi, G., Çev. Öztürk, C., Çizim Sanatı 8, Perspektifi Anlamak, Beta Yayınları, 2016 Stanyer, P., The Complete Book of Drawing Techniques A Professional Guide for the Artist, Arcturus Publishing Ltd., 2003 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 20 |
Ödev 1 | 10 |
Ödev 2 | 10 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 12 | 8 | 96 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 8 | 3 | 24 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 6 | 1 | 6 |
Ara Sınav 2 | Ara Sınav 2 | 6 | 1 | 6 |
Final | Final | 6 | 1 | 6 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 7 | 1 | 7 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 7 | 1 | 7 |
Uygulama 2 | Uygulama 2 | 7 | 1 | 7 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 7 | 1 | 7 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 8 | 2 | 16 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 8 | 2 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 206 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 8,08 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Desen çalışmasının sanat eğitimindeki yerinin, çizim araç ve gereçlerinin anlatılması. Desen çizimindeki kuralların, anatomi bilgisinin iki boyutlu yüzeye aktarılması hakkında bilgilendirme. | Ders |
2 | Farklı geometrik formlardaki (küp, silindir, koni, küre vb.) objelerle natürmort kurulumu ve kompoze edilmesi. | Ders |
3 | Farklı geometrik formlardaki (küp, silindir, koni, küre vb.) objelerin ışık ve gölgeleri dikkate alınarak tonlanması ve taranması. | Ders |
4 | Gündelik hayattan objelerle natürmort kurulumu ve kompoze edilmesi. | Ders |
5 | Gündelik hayattan objelerin ışık ve gölgeleri dikkate alınarak tonlanması ve taranması. | Ders |
6 | Farklı dokusal özelliklerdeki kumaşların çizimi. | Ders |
7 | Farklı dokusal özelliklerdeki kumaşların ışık ve gölgeleri dikkate alınarak tonlanması ve taranması. | Ders |
8 | Farklı dokusal özelliklerde, farklı şekillerde buruşturulmuş, kırıştırılmış olan dergi, gazete, folyo ve parşömen kağıtlarının çizimi. | Ders |
9 | Farklı dokusal özelliklerde, farklı şekillerde buruşturulmuş, kırıştırılmış olan dergi, gazete, folyo ve parşömen kağıtlarının ışık ve gölgeleri dikkate alınarak tonlanması ve taranması. | Ders |
10 | Sangin tekniğinin anlatılması ve uygulanması. Gündelik hayattan objelerle natürmort kurulumu ve kompoze edilmesi. | Ders |
11 | Sangin tekniğinin anlatılması ve uygulanması. Gündelik hayattan objelerin ışık ve gölgeleri dikkate alınarak tonlanması ve taranması. | Ders |
12 | Füzen tekniğinin anlatılması ve uygulanması. Gündelik hayattan objelerle natürmort kurulumu ve kompoze edilmesi. | Ders |
13 | Füzen tekniğinin anlatılması ve uygulanması. Gündelik hayattan objelerin ışık ve gölgeleri dikkate alınarak tonlanması ve taranması. | Ders |
14 | Ders süresince yapılan uygulamaların değerlendirilmesi ve sergilenmeye hazır hale getirilmesi. | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Koyu-orta-açık değerleri iki boyutlu yüzeyde tasarlar ve uygular. | |||
Özgün yapıt üretmek için gerekli olan çok boyutlu düşünebilme, algılayabilme ve tasarlayabilme becerisi geliştirir. | |||
Temel çizim ve resmetme malzemelerini kullanabilme ve uygulayabilme. | |||
Temel çizim ve resmetme tekniklerini kullanır. | |||
Görme, resmetme ve biçimlendirme becerisi. | |||
Koyu-orta-açık değerleri iki boyutlu yüzeyde tasarlar ve uygular. | |||
Özgün yapıt üretmek için gerekli olan çok boyutlu düşünebilme, algılayabilme ve tasarlayabilme becerisi geliştirir. | |||
Temel çizim ve resmetme malzemelerini kullanabilme ve uygulayabilme. | |||
Temel çizim ve resmetme tekniklerini kullanır. | |||
Görme, resmetme ve biçimlendirme becerisi. | |||
Koyu-orta-açık değerleri iki boyutlu yüzeyde tasarlar ve uygular. | |||
Özgün yapıt üretmek için gerekli olan çok boyutlu düşünebilme, algılayabilme ve tasarlayabilme becerisi geliştirir. | |||
Temel çizim ve resmetme malzemelerini kullanabilme ve uygulayabilme. | |||
Temel çizim ve resmetme tekniklerini kullanır. | |||
Görme, resmetme ve biçimlendirme becerisi. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Koyu-orta-açık değerleri iki boyutlu yüzeyde tasarlar ve uygular. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Özgün yapıt üretmek için gerekli olan çok boyutlu düşünebilme, algılayabilme ve tasarlayabilme becerisi geliştirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Temel çizim ve resmetme malzemelerini kullanabilme ve uygulayabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Temel çizim ve resmetme tekniklerini kullanır. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Görme, resmetme ve biçimlendirme becerisi. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Koyu-orta-açık değerleri iki boyutlu yüzeyde tasarlar ve uygular. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Özgün yapıt üretmek için gerekli olan çok boyutlu düşünebilme, algılayabilme ve tasarlayabilme becerisi geliştirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Temel çizim ve resmetme malzemelerini kullanabilme ve uygulayabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Temel çizim ve resmetme tekniklerini kullanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Görme, resmetme ve biçimlendirme becerisi. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Koyu-orta-açık değerleri iki boyutlu yüzeyde tasarlar ve uygular. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Özgün yapıt üretmek için gerekli olan çok boyutlu düşünebilme, algılayabilme ve tasarlayabilme becerisi geliştirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Temel çizim ve resmetme malzemelerini kullanabilme ve uygulayabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Temel çizim ve resmetme tekniklerini kullanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Görme, resmetme ve biçimlendirme becerisi. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |