EN
  • Anasayfa
  • RES101 Temel Sanat Eğitimi I (2024 - 2025 / 1. Yarıyıl)
  • EN
RES101 - Temel Sanat Eğitimi I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Temel Sanat Eğitimi I RES101 1 2 + 4 9,0 Pdf
Birim Bölüm
RESİM
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze, uygulama, gösterip yaptırma
EBS Koordinatörü Doç. İrfan DÖNMEZ
Ders Veren Doç. İrfan DÖNMEZ
Amaç

Gözün algılayabildiği bir skala içerisinde açık-koyu valörünü farkedip uygulayarak, kütle, hacim ve iki boyut ile üç boyut farklılığını ortaya koyabilecek uygulamalar ortaya koymak. Iki boyutlu ve üç boyutlu elemanları kullanarak kompozisyon kurgulamak. Kompozisyonun çeşitli değişkenleri hakkında derinlikli bir bakış açısı elde etmek. Temel karşıtlıkları barındıran elemanların, kompozisyon oluşturmanın bu temel ilkelerine bağlı olarak karmaşık bir organizasyonla bir araya getirilebilmesini amaçlar.

Ders İçeriği

Plastik sanatların görsel ifade dilinin temel öge ve ilkelerini, sanatın temel görsel unsurlarını araştırmayı ve uygulayarak kavramayı kapsar.

Ders Kaynakları Barret, T. (2022) Sanat Üretimi, çev. Ebru Berrin Alpay, Hayalperest Yayınları, İstanbul.
Stinson, T.E., Cayton, D.L., Ocvirk, O.G., Wigg, P.R, Bone, R.O. (2015) Sanatın Temelleri, çev. Nur Balkır Kuru, Karakalem Kitabevi Yayınları, İzmir.
Açıldığı Öğretim Yılı 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 20
Ödev 1 10
Ödev 2 10
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
100
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 14 56
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 5 14 70
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 12 24
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 4 14 56
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 5 1 5
Ödev 1 Ödev 1 5 1 5
Ödev 2 Ödev 2 5 1 5
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 9 1 9
Toplam İş Yükü (Saat) 230
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 9,02
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin içeriği ve kapsamından söz edilmesi, temel sanat ögeleri. Ders Tartışmalı Ders
2 Değer: Değer, değer olarak çizgi ve nokta. Ders Tartışmalı Ders
2 Değer: Değer, değer olarak çizgi ve nokta. Ders Tartışmalı Ders
2 Değer: Değer, değer olarak çizgi ve nokta. Ders Tartışmalı Ders
5 Değer: Değer örüntüsü, vurgu olarak değer. Ders Tartışmalı Ders
5 Değer: Değer örüntüsü, vurgu olarak değer. Ders Tartışmalı Ders
7 Çizgi: Çizgi türleri (Gerçek çizgiler, ima edilen çizgi), çizgi yönü (yatay, dikey ve diyagonal) Ders Tartışmalı Ders
8 Çizgi: Kontur ve Hareket, çizgi özelliği (ince, kalın, akıcı, zarif, pürüzlü ve Sert), kırık ve eğri çizgi. Ders Tartışmalı Ders
9 Nokta: Büyük/küçük nokta, sık/seyrek nokta. Ders Tartışmalı Ders
9 Nokta: Büyük/küçük nokta, sık/seyrek nokta. Ders Tartışmalı Ders
11 Doku: Giriş, doğal doku, doku türleri Gerçek Doku, taklit doku, soyut doku, (boya, yüzey ve gerçek materyal ile elde edilen doku – kolaj (kes yap), foto montaj ve asemblaj). Ders Tartışmalı Ders
11 Doku: Giriş, doğal doku, doku türleri Gerçek Doku, taklit doku, soyut doku, (boya, yüzey ve gerçek materyal ile elde edilen doku – kolaj (kes yap), foto montaj ve asemblaj). Ders Tartışmalı Ders
13 Doku: Doku ve Örüntü, gerçek ve taklit doku uygulamaları. Ders Tartışmalı Ders
13 Doku: Doku ve Örüntü, gerçek ve taklit doku uygulamaları. Ders Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Kompozisyon ögeleri ile iki boyutlu yüzeyde görsel düzenlemeler yapabilir. Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Görsel kompozisyon kurma elemanları hakkında bilgi sahibi olur. Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Koyu-orta-açık, küçük-büyük ve sık-seyrek değerleri çizer malzeme ile iki boyutlu yüzeyde tasarlar ve uygular. Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Özgün yapıt üretmek için gerekli olan çok boyutlu düşünebilme, algılayabilme ve tasarlayabilme becerisi geliştirir. Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Kompozisyon ögeleri ile iki boyutlu yüzeyde görsel düzenlemeler yapabilir. 5 3 4 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Görsel kompozisyon kurma elemanları hakkında bilgi sahibi olur. 3 5 5 1 1 1 1 1 2 2 2 1 1 1 1
Koyu-orta-açık, küçük-büyük ve sık-seyrek değerleri çizer malzeme ile iki boyutlu yüzeyde tasarlar ve uygular. 5 2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Özgün yapıt üretmek için gerekli olan çok boyutlu düşünebilme, algılayabilme ve tasarlayabilme becerisi geliştirir. 5 4 5 3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1