Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Temel Sanat Eğitimi I | RES101 | 1 | 2 + 4 | 9,0 |
Birim Bölüm | RESİM |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze, uygulama, gösterip yaptırma |
EBS Koordinatörü | Doç. İrfan DÖNMEZ |
Ders Veren | Doç. İrfan DÖNMEZ |
Amaç |
Gözün algılayabildiği bir skala içerisinde açık-koyu valörünü farkedip uygulayarak, kütle, hacim ve iki boyut ile üç boyut farklılığını ortaya koyabilecek uygulamalar ortaya koymak. Iki boyutlu ve üç boyutlu elemanları kullanarak kompozisyon kurgulamak. Kompozisyonun çeşitli değişkenleri hakkında derinlikli bir bakış açısı elde etmek. Temel karşıtlıkları barındıran elemanların, kompozisyon oluşturmanın bu temel ilkelerine bağlı olarak karmaşık bir organizasyonla bir araya getirilebilmesini amaçlar. |
Ders İçeriği |
Plastik sanatların görsel ifade dilinin temel öge ve ilkelerini, sanatın temel görsel unsurlarını araştırmayı ve uygulayarak kavramayı kapsar. |
Ders Kaynakları |
Barret, T. (2022) Sanat Üretimi,
çev. Ebru Berrin Alpay, Hayalperest Yayınları, İstanbul.
Stinson, T.E., Cayton, D.L., Ocvirk, O.G., Wigg, P.R, Bone, R.O. (2015) Sanatın Temelleri, çev. Nur Balkır Kuru, Karakalem Kitabevi Yayınları, İzmir. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 20 |
Ödev 1 | 10 |
Ödev 2 | 10 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
100
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 14 | 70 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 12 | 24 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 4 | 14 | 56 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 1 | 5 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 5 | 1 | 5 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 9 | 1 | 9 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 230 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 9,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin içeriği ve kapsamından söz edilmesi, temel sanat ögeleri. | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Değer: Değer, değer olarak çizgi ve nokta. | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Değer: Değer, değer olarak çizgi ve nokta. | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Değer: Değer, değer olarak çizgi ve nokta. | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Değer: Değer örüntüsü, vurgu olarak değer. | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Değer: Değer örüntüsü, vurgu olarak değer. | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Çizgi: Çizgi türleri (Gerçek çizgiler, ima edilen çizgi), çizgi yönü (yatay, dikey ve diyagonal) | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Çizgi: Kontur ve Hareket, çizgi özelliği (ince, kalın, akıcı, zarif, pürüzlü ve Sert), kırık ve eğri çizgi. | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Nokta: Büyük/küçük nokta, sık/seyrek nokta. | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Nokta: Büyük/küçük nokta, sık/seyrek nokta. | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Doku: Giriş, doğal doku, doku türleri Gerçek Doku, taklit doku, soyut doku, (boya, yüzey ve gerçek materyal ile elde edilen doku – kolaj (kes yap), foto montaj ve asemblaj). | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Doku: Giriş, doğal doku, doku türleri Gerçek Doku, taklit doku, soyut doku, (boya, yüzey ve gerçek materyal ile elde edilen doku – kolaj (kes yap), foto montaj ve asemblaj). | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Doku: Doku ve Örüntü, gerçek ve taklit doku uygulamaları. | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Doku: Doku ve Örüntü, gerçek ve taklit doku uygulamaları. | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kompozisyon ögeleri ile iki boyutlu yüzeyde görsel düzenlemeler yapabilir. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Görsel kompozisyon kurma elemanları hakkında bilgi sahibi olur. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Koyu-orta-açık, küçük-büyük ve sık-seyrek değerleri çizer malzeme ile iki boyutlu yüzeyde tasarlar ve uygular. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Özgün yapıt üretmek için gerekli olan çok boyutlu düşünebilme, algılayabilme ve tasarlayabilme becerisi geliştirir. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kompozisyon ögeleri ile iki boyutlu yüzeyde görsel düzenlemeler yapabilir. | 5 | 3 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Görsel kompozisyon kurma elemanları hakkında bilgi sahibi olur. | 3 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Koyu-orta-açık, küçük-büyük ve sık-seyrek değerleri çizer malzeme ile iki boyutlu yüzeyde tasarlar ve uygular. | 5 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Özgün yapıt üretmek için gerekli olan çok boyutlu düşünebilme, algılayabilme ve tasarlayabilme becerisi geliştirir. | 5 | 4 | 5 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |