Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Desen III | RES203 | 3 | 1 + 3 | 5,0 |
Birim Bölüm | RESİM |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Elçin MUSTAFAYEV |
Ders Veren | Öğr. Gör. Elçin MUSTAFAYEV |
Amaç |
Kompozisyon oluşturma, resmetme ve iki boyutlu düzlemde biçimlendirmeyi farklı çizim ve boyar malzemeler ile uygulama, sanatın kişisel yetenek ve olanaklarla doğrudan bağlantılı oluşunu ve her öğrencinin kendi kişisel gelişimi içinde özgün üretimini amaçlar. |
Ders İçeriği |
Farklı çizim ve boyar malzemeler ile desen tekniklerinin incelenmesi ve uygulanması. Öğrencilerin çizim becerilerinin geliştirilmesi, istenen çizimi uygulama hakimiyetine sahip olunmasını ve kendi özgün sanatsal çalışmaları için temel teknik ve becerinin pekiştirilmesini içerir. |
Ders Kaynakları |
Albert, G., Wolf, R., Temel Çizim Teknikleri, Pegasus, 2012
Kolektif, Çizim Sanatı, Çizim El kitabı, Remzi Kitabevi, 2006 Civardi, G., Çev. Öztürk, C., Çizim Sanatı 5, Işık ve Gölgenin Çizimi, Beta Yayınları, 2017 Civardi, G., Çev. Öztürk, C., Çizim Sanatı 6, İnsan Anatomisi, Beta Yayınları, 2018 Civardi, G., Çev. Öztürk, C., Çizim Sanatı 8, Perspektifi Anlamak, Beta Yayınları, 2016 Stanyer, P., The Complete Book of Drawing Techniques A Professional Guide for the Artist, Arcturus Publishing Ltd., 2003 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 20 |
Ödev 1 | 10 |
Ödev 2 | 10 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 8 | 8 | 64 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 3 | 15 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 2 | 4 |
Final | Final | 5 | 1 | 5 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 6 | 1 | 6 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 6 | 1 | 6 |
Uygulama 2 | Uygulama 2 | 6 | 1 | 6 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 6 | 1 | 6 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav 2 | Ara Sınav 2 | 5 | 1 | 5 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 6 | 2 | 12 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 6 | 2 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 146 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,73 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İnsan ve hayvan kafatasının, karakalem, sangin ve füzen gibi malzemelerle, kemik yapısının çizilmesi. | Ders |
2 | İnsan ve hayvan kafatasının, karakalem, sangin ve füzen gibi malzemelerle, kemik yapısının tonlanması ve taranması. | Ders |
3 | Geometrik formlardan oluşan alçı, ekorşe modelinin, karakalem, sangin ve füzen gibi malzemelerle, yapısal olarak çizilmesi. | Ders |
4 | Geometrik formlardan oluşan alçı, ekorşe modelinin, karakalem, sangin ve füzen gibi malzemelerle, yapısal olarak tonlanması ve taranması. | Ders |
5 | Alçı modelden Apollon büstünün karakalem, sangin ve füzen gibi malzemelerle, yapısal olarak çizilmesi. | Ders |
6 | Alçı modelden Apollon büstünün karakalem, sangin ve füzen gibi malzemelerle, yapısal olarak tonlanması ve taranması. | Ders |
7 | İnsan iskeleti modelinin karakalem, sangin ve füzen gibi malzemelerle, yapısal olarak çizilmesi. | Ders |
8 | İnsan iskeleti modelinin karakalem, sangin ve füzen gibi malzemelerle, yapısal olarak tonlanması ve taranması. | Ders |
9 | Alçı modelden kadın torsosunun karakalem, sangin ve füzen gibi malzemelerle, yapısal olarak çizilmesi. | Ders |
10 | Alçı modelden kadın torsosunun karakalem, sangin ve füzen gibi malzemelerle, yapısal olarak tonlanması ve taranması. | Ders |
11 | Gattamelata büstünün karakalem, sangin ve füzen gibi malzemelerle, yapısal olarak çizilmesi. | Ders |
12 | Gattamelata büstünün karakalem, sangin ve füzen gibi malzemelerle, yapısal olarak tonlanması ve taranması. | Ders |
13 | Canlı modelden portre çizilmesi, tonlanması ve taranması. | Ders |
14 | Ders süresince yapılan uygulamaların değerlendirilmesi ve sergilenmeye hazır hale getirilmesi. | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Çizim ve resmetme tekniklerini kullanır. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Çizim ve resmetme malzemelerini kullanabilme ve uygulayabilme. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Koyu-orta-açık değerleri farklı boyar malzeme ile iki boyutlu yüzeyde tasarlar ve uygular. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Görme, resmetme ve biçimlendirme becerisi kazanır. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Özgün yapıt üretmek için gerekli olan çok boyutlu düşünebilme, algılayabilme ve tasarlayabilme becerisi geliştirir. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Çizim ve resmetme tekniklerini kullanır. | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Çizim ve resmetme malzemelerini kullanabilme ve uygulayabilme. | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Koyu-orta-açık değerleri farklı boyar malzeme ile iki boyutlu yüzeyde tasarlar ve uygular. | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Görme, resmetme ve biçimlendirme becerisi kazanır. | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 |
Özgün yapıt üretmek için gerekli olan çok boyutlu düşünebilme, algılayabilme ve tasarlayabilme becerisi geliştirir. | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 |