Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Modelaj II | RES216 | 4 | 1 + 2 | 5,0 |
Birim Bölüm | RESİM |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze. |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Gönül ESENTÜRK |
Ders Veren | |
Amaç |
Modelaj II dersi; öğrencinin kilden bir heykelin yapım tekniklerini kavraması ve biçimlendirme süreçlerini öğrenmesini amaçlar. |
Ders İçeriği |
Erkek torsu ve canlı model çalışmalarıyla üç boyutlu çalışma, teknik ve yöntemlerin gösterilmesi ve plastik ögelerin öğretilmesini içerir. |
Ders Kaynakları |
Yılmaz, M., Heykel Sanatı, İmge Kitabevi, 2006
Huntürk, Ö., Heykel, Hayalperest Yayınları, 2016 Alberti, L., B., Çev. Erol, A., Resim ve Heykel Üzerine, Janus Yayınları, 2015 Öndin, N., Barok resim ve Heykel Sanatı, Hayalperest Yayınları, 2018 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Erkek tors çalışması için ön hazırlık, konstrüksiyon yapımı, desen çizimi | Ders |
1 | Erkek tors çalışması için ön hazırlık, konstrüksiyon yapımı, desen çizimi | Ders |
3 | Erkek tors etüdü, kille modelleme | Ders |
3 | Erkek tors etüdü, kille modelleme | Ders |
5 | Alçı kalıp | Ders |
5 | Alçı kalıp | Ders |
7 | Ara Sınav | Ders |
8 | Canlı modelden büst çalışması için ön hazırlık, konstrüksiyon yapımı, desen çizimi, Ara Sınav. | Ders |
9 | Canlı modelden büst çalışması için ön hazırlık, konstrüksiyon yapımı, desen çizimi | Ders |
9 | Canlı modelden büst çalışması için ön hazırlık, konstrüksiyon yapımı, desen çizimi | Ders |
9 | Canlı modelden büst çalışması için ön hazırlık, konstrüksiyon yapımı, desen çizimi | Ders |
12 | Alçı Kalıp | Ders |
12 | Alçı Kalıp | Ders |
14 | Dönem sonu; uygulama, süreç, sonuç eleştirileri. | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci kalıp alma tekniklerini öğrenir | |||
Öğrencinin plastik biçimlendirme üslubu gelişir. | |||
Öğrencinin araç- gereç ve malzeme konusunda bilgisi artar. | |||
Öğrenci heykel üzerinde plastik unsurları değerlendirebilir | |||
Öğrencinin doğayı gözlem yeteneği artar. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci kalıp alma tekniklerini öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrencinin plastik biçimlendirme üslubu gelişir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrencinin araç- gereç ve malzeme konusunda bilgisi artar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci heykel üzerinde plastik unsurları değerlendirebilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrencinin doğayı gözlem yeteneği artar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |