Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Beden ve Sanat II | RES318 | 6 | 1 + 2 | 5,0 |
Birim Bölüm | RESİM |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze. |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Gönül ESENTÜRK |
Ders Veren | |
Amaç |
Beden temasının tarihsel süreçle birlikte incelenip, günümüz sanatında sanat yapıtı olarak kullanılmasının incelenmesini amaçlar. |
Ders İçeriği |
Beden ve sanat konusunun günümüzü sanatını kapsayak şekilde kuramsal çerçevede ele alınmasını içerir. |
Ders Kaynakları |
Ahu Antmen, Kimlikli Bedenler, Sel Yayıncılık.
Erika Fischer-Lichte, Performatif Estetik, Ayrıntı Yayınları. Zeynep Sayın, İmgenin Pornografisi. Nicolas Bourriaud, İlişkisel Estetik, Bağlam Yayıncılık. Amelia Jones, Tracey Warr, The Artist's Body, Phaidon Press. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 10 | 1 | 10 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 4 | 8 | 32 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 7 | 1 | 7 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 2 | 2 | 4 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 2 | 7 | 14 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 3 | 1 | 3 |
Uygulama 2 | Uygulama 2 | 2 | 7 | 14 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 3 | 5 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 129 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,06 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Beden ve sanat terimleri arasında ilişkilerin kurulması. | Ders |
2 | Bedenin araçsallaştırılması üzerine tartışılması. | Ders |
3 | Beden, deneyim, eylem ve mekan arasındaki bağlantıların açıklanması. | Ders |
4 | Beden ve nesne uygulamalarının yürütülmesi. | Ders |
4 | Beden ve nesne uygulamalarının yürütülmesi. | Ders |
6 | Süreç ve yaklaşımların incelenmesi. | Ders |
7 | Psikocoğrafya ve anlatı uygulamalarının yürütülmesi. | Ders |
7 | Psikocoğrafya ve anlatı uygulamalarının yürütülmesi. | Ders |
9 | Düşüncenin ön plana çıktığı performatif yaklaşımların incelenmesi. | Ders |
10 | Habitus teriminin anlaşılarak performatif ve mekansal yaklaşımlar üzerindeki etkisinin incelenmesi. | Ders |
11 | Ruhsal etki ve yaratıcılığın tartışılması. | Ders |
12 | Ruhsal etki alanları ve travma üzerinden performatif yaklaşımların incelenmesi. | Ders |
13 | İnanç olgusunun sanat pratiklerindeki yerinin incelenmesi. | Ders |
14 | Süreçlerin ve uygulamaların incelenmesi. | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci bedenin sanatta kullanımını öğrenir. | |||
Öğrenci beden temasını kavrar. | |||
Öğrenci kimlik bağlamında beden temasını irdeleyebilir. | |||
Öğrenci günümüz sanatı ve beden ilişkisini açıklayabilir. | |||
Öğrenci performans sanatında bedenin kullanımı hakkında bilgi sahibi olur. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci bedenin sanatta kullanımını öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci beden temasını kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci kimlik bağlamında beden temasını irdeleyebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci günümüz sanatı ve beden ilişkisini açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci performans sanatında bedenin kullanımı hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |