Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Heykel II | RES322 | 6 | 1 + 2 | 5,0 |
Birim Bölüm | RESİM |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze. |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Elçin MUSTAFAYEV |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu derste, öğrencinin heykel sanatını tanıması, plastik biçimlendirme mantığını kavraması, tasarım süreçlerine hakim olabilmesi ve teorik ve uygulama çalışmaları yapabilmesi amaçlanır. |
Ders İçeriği |
Bu ders, heykel sanatının tanıtıldığı, tarihinin anlatıldığı, plastik biçimlendirme mantığının gösterildiği teorik ve uygulama çalışmalarından oluşur. Antik büst ve canlı modelden büst çalışması ile doluluk, boşluk, kitle, detay, plan, oran/orantı, ışık, gölge, hacim gibi heykel ögelerini içerir. |
Ders Kaynakları |
Huntürk, Ö., Heykel, Hayalperest Yayınları, 2016
Alberti, L., B., Çev. Erol, A., Resim ve Heykel Üzerine, Janus Yayınları, 2015 Öndin, N., Barok resim ve Heykel Sanatı, Hayalperest Yayınları, 2018 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtılması, konular ve değerlendirmeler konusunda bilgilendirme. | Ders |
2 | Derste kullanılacak kil, atlık, konstrüksiyon gibi malzemelerin tanıtılması ve hazırlanması | Ders |
3 | Antik büst etütleri. | Ders |
3 | Antik büst etütleri. | Ders |
5 | Alçı kalıp alınması. | Ders |
5 | Alçı kalıp alınması. | Ders |
5 | Alçı kalıp alınması. | Ders |
8 | Canlı modelden büst etüdü ve Ara Sınav. | Ders |
9 | Canlı modelden büst etüdü. | Ders |
9 | Canlı modelden büst etüdü. | Ders |
5 | Alçı kalıp alınması. | Ders |
5 | Alçı kalıp alınması. | Ders |
5 | Alçı kalıp alınması. | Ders |
14 | Dönem sonu; uygulama, süreç, sonuç eleştirileri. | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci heykel sanatı hakkında teorik ve uygulama bilgisine sahip olur. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Öğrenci üç boyutlu düşünebilir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Öğrencinin doğayı gözlem yeteneği artar. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Öğrenci heykelde doluluk, boşluk, kitle, detay, plan, oran/orantı, ışık, gölge, hacim gibi ögelerini kavrayabilir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Öğrenci heykel ve kalıp tekniklerini öğrenir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci heykel sanatı hakkında teorik ve uygulama bilgisine sahip olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci üç boyutlu düşünebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrencinin doğayı gözlem yeteneği artar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci heykelde doluluk, boşluk, kitle, detay, plan, oran/orantı, ışık, gölge, hacim gibi ögelerini kavrayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci heykel ve kalıp tekniklerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |