Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sanat Psikolojisi I | RES219 | 3 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | RESİM |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze - online |
EBS Koordinatörü | Doç. Aşkın ERCAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilerin sanat ile psikoloji arasındaki ilişkiyi anlamalarını sağlamak, sanatsal yaratım süreçlerini ve sanat eserlerinin psikolojik etkilerini keşfetmelerini hedefler. Ayrıca, sanatın bireylerin duygu ve düşünce dünyasındaki rolünü inceleyerek, uygulamaların önemini vurgular. |
Ders İçeriği |
Sanatın psikolojik etkileri, yaratıcılık süreçleri, estetik deneyimler, ve sanatın bireysel ve toplumsal işlevleri gibi konuları kapsar. Öğrenciler, sanat eserlerinin analizi ve sanatçı psikolojisi üzerinden, duygusal ve bilişsel boyutları keşfederler. |
Ders Kaynakları |
Sanat Psikolojisine Giriş, Sıtkı M. Erinç, Ayraç Yayınları, Ankara, 1998.
Walter Benjamin, Pasajlar, Yapu Kredi Yayınları, İstanbul, 1995. Vasili Kandinskı, Zihinsellik Üstüne, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 1993. Sanat Psikolojisine Giriş, Sıtkı M. Erinç, Ayraç Yayınları, Ankara, 1998. Walter Benjamin, Pasajlar, Yapu Kredi Yayınları, İstanbul, 1995. Vasili Kandinskı, Zihinsellik Üstüne, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 1993. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 8 | 4 | 32 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 5 | 4 | 20 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 5 | 4 | 20 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav 2 | Ara Sınav 2 | 2 | 1 | 2 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 2 | 4 | 8 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 2 | 4 | 8 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 1 | 4 | 4 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 1 | 4 | 4 |
Uygulama 2 | Uygulama 2 | 1 | 4 | 4 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,27 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sanat psikolojisine giriş: Temel kavramlar | Ders |
2 | Sanat psikolojisinin tanımı ve nitelikleri | Ders |
4 | Yaratıcılık: Teoriler ve süreçler | Ders |
4 | Yaratıcılık: Teoriler ve süreçler | Ders |
5 | Sanat eserinin analizi: Duygusal ve bilişsel boyutlar | Ders |
6 | Estetik deneyim: İzleyici ve eser etkileşimi | Ders |
7 | Sanat terapisi: Temel yaklaşımlar ve uygulamalar | Ders |
8 | Sanatçı psikolojisi: Motivasyon ve yaratıcılık | Ders |
9 | Duyguların ifade edilmesi | Ders |
10 | Sanatın toplumsal yansımaları | Ders |
10 | Sanatın toplumsal yansımaları | Ders |
12 | Renk psikolojisi: Renklerin duygusal etkileri | Ders |
12 | Renk psikolojisi: Renklerin duygusal etkileri | Ders |
14 | Genel değerlendirme: Sanat psikolojisinin güncel meseleleri | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sanatın bireysel ve toplumsal işlevlerini kavrar | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Algı, ilgi, sezgi gibi kavramları sanatsal yaratma ile bağdaştırabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Sanat eserinin duyusal ve bilişsel alanlarını tartışma deneyimi kazanır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Renklerin duygusal etkilerini öğrenir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sanatın bireysel ve toplumsal işlevlerini kavrar | 2 | 2 | 2 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Algı, ilgi, sezgi gibi kavramları sanatsal yaratma ile bağdaştırabilir. | 2 | 2 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Sanat eserinin duyusal ve bilişsel alanlarını tartışma deneyimi kazanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Renklerin duygusal etkilerini öğrenir | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |