Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sanat Psikolojisi II | RES224 | 4 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | RESİM |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze- online |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Öğr. Gör. Cenk SEZER |
Amaç |
Sanat psikolojisi dersinin amacı, sanatın bireylerin duygusal, bilişsel ve davranışsal süreçleri üzerindeki etkilerini anlamaktır. Bu ders, sanatın yaratıcılığı nasıl tetiklediğini, psikolojik iyilik haline nasıl katkıda bulunduğunu ve insanların kendilerini ifade etme biçimlerinde nasıl rol oynadığını incelemeyi hedefler. Sanat yapma ve sanat eserleriyle etkileşimin insan zihni üzerindeki etkilerini analiz ederek, bireysel ve toplumsal gelişime olan katkılarını araştırır |
Ders İçeriği |
Bu ders, sanatı bilimsel yolla sorgulamayı konu alır. Akılla duyuları, sanat olgusuyla ilgili tutum ve davranışları dengeli ve sistemli bir biçimde ele alarak, sanat psikolojisinin tanımlarını, bilgilerini içermektedir. |
Ders Kaynakları |
Sanat Psikolojisine Giriş, Sıtkı M. Erinç, Ayraç Yayınları, Ankara, 1998.
Walter Benjamin, Pasajlar, Yapu Kredi Yayınları, İstanbul, 1995 Vasili Kandinskı, Zihinsellik Üstüne, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 1993. Sanat Psikolojisine Giriş, Sıtkı M. Erinç, Ayraç Yayınları, Ankara, 1998. Walter Benjamin, Pasajlar, Yapu Kredi Yayınları, İstanbul, 1995 Vasili Kandinskı, Zihinsellik Üstüne, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 1993. Sanat Psikolojisine Giriş, Sıtkı M. Erinç, Ayraç Yayınları, Ankara, 1998. Walter Benjamin, Pasajlar, Yapu Kredi Yayınları, İstanbul, 1995 Vasili Kandinskı, Zihinsellik Üstüne, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 1993. Sanat Psikolojisine Giriş, Sıtkı M. Erinç, Ayraç Yayınları, Ankara, 1998. Walter Benjamin, Pasajlar, Yapu Kredi Yayınları, İstanbul, 1995 Vasili Kandinskı, Zihinsellik Üstüne, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 1993. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 10 | 4 | 40 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 8 | 4 | 32 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 4 | 4 | 16 |
Uygulama 2 | Uygulama 2 | 1 | 4 | 4 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 4 | 4 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 1 | 1 | 1 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 1 | 4 | 4 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 2 | Ara Sınav 2 | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 106 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,16 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtılması, konular ve değerlendirmeler konusunda bilgilendirme. | Ders |
2 | Sanatın Güncel Dili | Ders |
2 | Sanatçı kimdir? | Ders |
2 | Sanatın Güncel Dili | Ders |
3 | Yaratıcı olarak sanatçı ve yaratıcılık. | Ders |
4 | Sanatçı neden yaratır? | Ders |
4 | Sanatçı niçin yaratır? | Ders |
5 | Yaratma süreci. | Ders |
6 | İzleyici ve sanat nesnesi ilişkisi | Ders |
6 | Alıcı kimdir? Alıcı yargısı nedir? | Ders |
7 | Kendini tanıma ve tanıtma. | Ders |
8 | Yapıtla verilen düşünce ve alıcı yargısı, Ara Sınav. | Ders |
9 | Sanat eserinin zaman ve mekan bakımından geleceği. | Ders |
10 | Nesne-sanat ilişkisi. | Ders |
10 | Alıcı-sanat ilişkisi. | Ders |
11 | Sanat nesnesi yorumlama | Ders |
11 | Sanat eserinin içeriğinden elde edilen veriler. | Ders |
12 | Sanatçı Nesne ilişkisi- Sergileme | Ders |
12 | Eserin sanatçısıyla kurulan ilişkiden veriler. | Ders |
13 | Sergileme Biçimleri | Ders |
13 | Alıcı ve sanat eseri. | Ders |
13 | Sergileme Biçimleri | Ders |
14 | Alıcı, sanat eseri ve yargılar. | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kültürel bağlamda sanat ve psikoloji ilişkisi kurar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Yaratıcılık süreçlerini analiz etme becerisi kazanır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Sanat eserlerinin birey üzerindeki psikolojik etkilerini değerlendirir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Görsel deneyimler ile yorumlama bilgisine ulaşır | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kültürel bağlamda sanat ve psikoloji ilişkisi kurar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Yaratıcılık süreçlerini analiz etme becerisi kazanır. | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Sanat eserlerinin birey üzerindeki psikolojik etkilerini değerlendirir | 2 | 2 | 2 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Görsel deneyimler ile yorumlama bilgisine ulaşır | 2 | 2 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |