Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Ortam Odaklı Sanat II | RES228 | 4 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | RESİM |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze anlatı, soru-cevap, tartışma, uygulama |
EBS Koordinatörü | Doç. Aşkın ERCAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Alternatif bir bakış açısıyla mekana sanatsal bir yaklaşım oluşturmak, kamusal alan ve mekana sanatsal bir kuram geliştirmek ve mekana özgü sanatsal projeler geliştirmeyi amaçlar. |
Ders İçeriği |
Coğrafi ortam odaklılık, söylemsel ortam odaklılık ve bir sanat alanı olarak kamusal mekan ve şehire yönelik sanatsal projeler içerir. |
Ders Kaynakları |
Antmen, A., 20. yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Sel Yayınevi, 2008
Gaston, B., Çev. Tümertekin, A., Mekanın Poetikası, İthaki Yayınları, 2014 Foster, H., Çev. Hoşsucu, E., Gerçeğin Geri Dönüşü, Ayrıntı Yayınları, 2017 Şhiner, R., Sanatta Postmodern Kırılmalar, Ütopya Yayınevi, 2013 Bürger, P., Çev. Özbek, E., Avangard Kuramı, İletişim Yayınları, 2014 Yımaz, M., Modernizmden Postmoderenizme Sanat, Ütopya Yayınevi, 2005 Antmen, A., 20. yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Sel Yayınevi, 2008 Gaston, B., Çev. Tümertekin, A., Mekanın Poetikası, İthaki Yayınları, 2014 Foster, H., Çev. Hoşsucu, E., Gerçeğin Geri Dönüşü, Ayrıntı Yayınları, 2017 Şhiner, R., Sanatta Postmodern Kırılmalar, Ütopya Yayınevi, 2013 Bürger, P., Çev. Özbek, E., Avangard Kuramı, İletişim Yayınları, 2014 Yımaz, M., Modernizmden Postmoderenizme Sanat, Ütopya Yayınevi, 2005 Yılmaz, M ve A.N. Yılmaz (2023). Sanat ve Kavramlar, Ütopya Yayınevi |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 12 | 1 | 12 |
Final | Final | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 103 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,04 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Coğrafi ortam odaklılık ve Sanat İlişkisi | Ders Tartışmalı Ders |
1 | Coğrafi ortam odaklılık ve Sanat İlişkisi | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Söylemsel ortam odaklılık ve Sanat İlişkisi | Ders Gösterim |
4 | Kamusal Sanat Kamusal Alan | Ders |
5 | Şehir ve sanat: sokak sanatı. | Ders |
6 | Mekan odaklı Proje Taslakları oluşturma | Ders Grup Çalışması |
6 | Mekan odaklı Proje Taslakları oluşturma | Ders Grup Çalışması |
6 | Mekan odaklı Proje Taslakları oluşturma | Ders Grup Çalışması |
9 | Arazi sanatında Ortam Odaklı Üretim Pratikleri | Ders |
9 | Arazi sanatında Ortam Odaklı Üretim Pratikleri | Ders |
14 | Kamusal Mekanda ortam odaklı Proje Önerileri | Ders |
14 | Kamusal Mekanda ortam odaklı Proje Önerileri | Ders |
14 | Kamusal Mekanda ortam odaklı Proje Önerileri | Ders |
14 | Kamusal Mekanda ortam odaklı Proje Önerileri | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sanata alternatif bir yaklaşımla düşünebilme. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Alternatif sanatsal çalışma, yöntem ve beceri kazanacaktır. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Bir mekanı sanatsal bağlamda düşünebilme. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Kamusal mekana sanatsal bir gözle bakabilme. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Ortam odaklı sanat yaklaşımına dayalı üretilen sanat uygulamalarını anlayabilme becerisi kazanacaktır. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sanata alternatif bir yaklaşımla düşünebilme. | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 |
Alternatif sanatsal çalışma, yöntem ve beceri kazanacaktır. | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
Bir mekanı sanatsal bağlamda düşünebilme. | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 |
Kamusal mekana sanatsal bir gözle bakabilme. | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 |
Ortam odaklı sanat yaklaşımına dayalı üretilen sanat uygulamalarını anlayabilme becerisi kazanacaktır. | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 |