EN
  • Anasayfa
  • RES228 Ortam Odaklı Sanat II (2024 - 2025 / 4. Yarıyıl)
  • EN
RES228 - Ortam Odaklı Sanat II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Ortam Odaklı Sanat II RES228 4 2 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
RESİM
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze anlatı, soru-cevap, tartışma, uygulama
EBS Koordinatörü Doç. Aşkın ERCAN
Ders Veren
Amaç

Alternatif bir bakış açısıyla mekana sanatsal bir yaklaşım oluşturmak, kamusal alan ve mekana sanatsal bir kuram geliştirmek ve mekana özgü sanatsal projeler geliştirmeyi amaçlar.

Ders İçeriği

Coğrafi ortam odaklılık, söylemsel ortam odaklılık ve bir sanat alanı olarak kamusal mekan ve şehire yönelik sanatsal projeler içerir.

Ders Kaynakları Antmen, A., 20. yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Sel Yayınevi, 2008
Gaston, B., Çev. Tümertekin, A., Mekanın Poetikası, İthaki Yayınları, 2014
Foster, H., Çev. Hoşsucu, E., Gerçeğin Geri Dönüşü, Ayrıntı Yayınları, 2017
Şhiner, R., Sanatta Postmodern Kırılmalar, Ütopya Yayınevi, 2013
Bürger, P., Çev. Özbek, E., Avangard Kuramı, İletişim Yayınları, 2014
Yımaz, M., Modernizmden Postmoderenizme Sanat, Ütopya Yayınevi, 2005
Antmen, A., 20. yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Sel Yayınevi, 2008
Gaston, B., Çev. Tümertekin, A., Mekanın Poetikası, İthaki Yayınları, 2014
Foster, H., Çev. Hoşsucu, E., Gerçeğin Geri Dönüşü, Ayrıntı Yayınları, 2017
Şhiner, R., Sanatta Postmodern Kırılmalar, Ütopya Yayınevi, 2013
Bürger, P., Çev. Özbek, E., Avangard Kuramı, İletişim Yayınları, 2014
Yımaz, M., Modernizmden Postmoderenizme Sanat, Ütopya Yayınevi, 2005
Yılmaz, M ve A.N. Yılmaz (2023). Sanat ve Kavramlar, Ütopya Yayınevi
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 15 1 15
Ödev 1 Ödev 1 12 1 12
Final Final 20 1 20
Toplam İş Yükü (Saat) 103
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,04
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Coğrafi ortam odaklılık ve Sanat İlişkisi Ders Tartışmalı Ders
1 Coğrafi ortam odaklılık ve Sanat İlişkisi Ders Tartışmalı Ders
3 Söylemsel ortam odaklılık ve Sanat İlişkisi Ders Gösterim
4 Kamusal Sanat Kamusal Alan Ders
5 Şehir ve sanat: sokak sanatı. Ders
6 Mekan odaklı Proje Taslakları oluşturma Ders Grup Çalışması
6 Mekan odaklı Proje Taslakları oluşturma Ders Grup Çalışması
6 Mekan odaklı Proje Taslakları oluşturma Ders Grup Çalışması
9 Arazi sanatında Ortam Odaklı Üretim Pratikleri Ders
9 Arazi sanatında Ortam Odaklı Üretim Pratikleri Ders
14 Kamusal Mekanda ortam odaklı Proje Önerileri Ders
14 Kamusal Mekanda ortam odaklı Proje Önerileri Ders
14 Kamusal Mekanda ortam odaklı Proje Önerileri Ders
14 Kamusal Mekanda ortam odaklı Proje Önerileri Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Sanata alternatif bir yaklaşımla düşünebilme. Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Alternatif sanatsal çalışma, yöntem ve beceri kazanacaktır. Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Bir mekanı sanatsal bağlamda düşünebilme. Ders Dinleme ve anlamlandırma
Kamusal mekana sanatsal bir gözle bakabilme. Ders Dinleme ve anlamlandırma
Ortam odaklı sanat yaklaşımına dayalı üretilen sanat uygulamalarını anlayabilme becerisi kazanacaktır. Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Sanata alternatif bir yaklaşımla düşünebilme. 4 4 5 3 4 3 4 4 4 4 4 4 3 4 4
Alternatif sanatsal çalışma, yöntem ve beceri kazanacaktır. 5 4 5 4 4 5 4 5 5 4 4 4 5 5 5
Bir mekanı sanatsal bağlamda düşünebilme. 5 3 5 5 4 3 4 4 5 5 5 4 4 3 3
Kamusal mekana sanatsal bir gözle bakabilme. 5 4 5 5 4 3 3 3 4 4 4 3 4 4 4
Ortam odaklı sanat yaklaşımına dayalı üretilen sanat uygulamalarını anlayabilme becerisi kazanacaktır. 4 4 5 4 3 3 3 4 3 4 5 4 4 3 4