Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sanat Yazıları I | RES415 | 7 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | RESİM |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze anlatı, soru cevap, tartışma. |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Gönül ESENTÜRK |
Ders Veren | Arş. Gör. Gönül ESENTÜRK |
Amaç |
Öğrencilerin sanat yazılarını ve türlerini tanıması, metin ve kaynaklar üzerinden ilerleyerek sanat tartışmalarında bulunmasını amaçlamaktadır. |
Ders İçeriği |
Sanat alanındaki üretimlere metinsellik üzerinden bakılması, öğrencilerin üretken bir şekilde derse katılımının sağlanması ve dersin sonucunda ortaya çıkan metinlerin incelenmesi. |
Ders Kaynakları |
Levent Çalıkoğlu, Çağdaş Sanat Konuşmaları, Yapı Kredi Yayınları, 2005.
Levent Çalıkoğlu, Çağdaş Sanat Konuşmaları 2 Çağdaş Sanatta Sivil Oluşumlar ve İnisiyatifler, Yapı Kredi Yayınları, 2007. Aysu Aksoy, Eylem Ertürk, Kamusal Alan ve Güncel Sanat, İstanbul Bilgi Üniversitesi, 2007. Ali Artun, Çağdaş Sanatın Örgütlenmesi Estetik Modernizmin Tasfiyesi, İletişim Yayınları, 2023. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 25 |
Ödev (Sunum) | 15 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
20
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
20
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
60
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 7 | 21 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 3 | 3 | 9 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 3 | 3 | 9 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 3 | 1 | 3 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 8 | 1 | 8 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 3 | 1 | 3 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtılması, konular ve değerlendirmeler hakkında bilgilendirme. | Ders |
2 | Çağdaş sanat konuşmaları serisine genel bir bakış. | Ders |
3 | Modernite, birey ve inisiyatif kavramlarının tartışılması ve sanatçı inisiyatiflerinin ortak özellikleri hakkında bilgilendirme. | Ders |
4 | Çağdaş sanatta sivil oluşumlar ve inisiyatiflerin ders kaynağı ve metin üzerinden incelenmesi. | Ders |
4 | Çağdaş sanatta sivil oluşumlar ve inisiyatiflerin ders kaynağı ve metin üzerinden incelenmesi. | Ders |
4 | Çağdaş sanatta sivil oluşumlar ve inisiyatiflerin ders kaynağı ve metin üzerinden incelenmesi. | Ders |
7 | Ders ve tartışma sonucunda hazırlanan tanıtım ve inceleme metinlerinin değerlendirilmesi. | Ders |
8 | Kamusal sanatın metin üzerinden incelenmesi. | Ders |
9 | Çağdaş sanatta hayatın sanat olma halinin metin üzerinden incelenmesi. | Ders |
10 | Öğrenci sunumları ve metin üretim süreçlerinin sınıf ortamında tartışılması. | Tartışmalı Ders |
10 | Öğrenci sunumları ve metin üretim süreçlerinin sınıf ortamında tartışılması. | Tartışmalı Ders |
10 | Öğrenci sunumları ve metin üretim süreçlerinin sınıf ortamında tartışılması. | Tartışmalı Ders |
10 | Öğrenci sunumları ve metin üretim süreçlerinin sınıf ortamında tartışılması. | Tartışmalı Ders |
14 | Metinlerin ve sonuçların değerlendirilmesi. | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci belirlenen bir kavramla ilgili makale yazabilir. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenci sanatçı insiyatifleri ve sanatçılar tarafından yürütülen mekanları inceleyebilir. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenci bağlam, metin ve sanat yapıtı arasındaki birlikteliği bütüncül bir şekilde algılar. | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenci bir sergi hakkında değerlendirme yazısı oluşturabilir. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenci sanat alanındaki makaleleri bilimsel araştırma yöntemlerini dikkate alarak inceleyebilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci belirlenen bir kavramla ilgili makale yazabilir. | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 |
Öğrenci sanatçı insiyatifleri ve sanatçılar tarafından yürütülen mekanları inceleyebilir. | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 2 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 |
Öğrenci bağlam, metin ve sanat yapıtı arasındaki birlikteliği bütüncül bir şekilde algılar. | 4 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 |
Öğrenci bir sergi hakkında değerlendirme yazısı oluşturabilir. | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 1 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 |
Öğrenci sanat alanındaki makaleleri bilimsel araştırma yöntemlerini dikkate alarak inceleyebilir. | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 1 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 |