EN
  • Anasayfa
  • RES415 Sanat Yazıları I (2024 - 2025 / 7. Yarıyıl)
  • EN
RES415 - Sanat Yazıları I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sanat Yazıları I RES415 7 2 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
RESİM
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze anlatı, soru cevap, tartışma.
EBS Koordinatörü Arş. Gör. Gönül ESENTÜRK
Ders Veren Arş. Gör. Gönül ESENTÜRK
Amaç

Öğrencilerin sanat yazılarını ve türlerini tanıması, metin ve kaynaklar üzerinden ilerleyerek sanat tartışmalarında bulunmasını amaçlamaktadır.

Ders İçeriği

Sanat alanındaki üretimlere metinsellik üzerinden bakılması, öğrencilerin üretken bir şekilde derse katılımının sağlanması ve dersin sonucunda ortaya çıkan metinlerin incelenmesi.

Ders Kaynakları Levent Çalıkoğlu, Çağdaş Sanat Konuşmaları, Yapı Kredi Yayınları, 2005.
Levent Çalıkoğlu, Çağdaş Sanat Konuşmaları 2 Çağdaş Sanatta Sivil Oluşumlar ve İnisiyatifler, Yapı Kredi Yayınları, 2007.
Aysu Aksoy, Eylem Ertürk, Kamusal Alan ve Güncel Sanat, İstanbul Bilgi Üniversitesi, 2007.
Ali Artun, Çağdaş Sanatın Örgütlenmesi Estetik Modernizmin Tasfiyesi, İletişim Yayınları, 2023.
Açıldığı Öğretim Yılı 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 25
Ödev (Sunum) 15
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
20
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
20
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
60
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 7 21
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 3 3 9
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 3 3 9
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 3 1 3
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 1 1
Final Final 8 1 8
Ödev 2 Ödev 2 3 1 3
Ödev 1 Ödev 1 3 1 3
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 3 1 3
Toplam İş Yükü (Saat) 102
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin tanıtılması, konular ve değerlendirmeler hakkında bilgilendirme. Ders
2 Çağdaş sanat konuşmaları serisine genel bir bakış. Ders
3 Modernite, birey ve inisiyatif kavramlarının tartışılması ve sanatçı inisiyatiflerinin ortak özellikleri hakkında bilgilendirme. Ders
4 Çağdaş sanatta sivil oluşumlar ve inisiyatiflerin ders kaynağı ve metin üzerinden incelenmesi. Ders
4 Çağdaş sanatta sivil oluşumlar ve inisiyatiflerin ders kaynağı ve metin üzerinden incelenmesi. Ders
4 Çağdaş sanatta sivil oluşumlar ve inisiyatiflerin ders kaynağı ve metin üzerinden incelenmesi. Ders
7 Ders ve tartışma sonucunda hazırlanan tanıtım ve inceleme metinlerinin değerlendirilmesi. Ders
8 Kamusal sanatın metin üzerinden incelenmesi. Ders
9 Çağdaş sanatta hayatın sanat olma halinin metin üzerinden incelenmesi. Ders
10 Öğrenci sunumları ve metin üretim süreçlerinin sınıf ortamında tartışılması. Tartışmalı Ders
10 Öğrenci sunumları ve metin üretim süreçlerinin sınıf ortamında tartışılması. Tartışmalı Ders
10 Öğrenci sunumları ve metin üretim süreçlerinin sınıf ortamında tartışılması. Tartışmalı Ders
10 Öğrenci sunumları ve metin üretim süreçlerinin sınıf ortamında tartışılması. Tartışmalı Ders
14 Metinlerin ve sonuçların değerlendirilmesi. Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenci belirlenen bir kavramla ilgili makale yazabilir. Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Öğrenci sanatçı insiyatifleri ve sanatçılar tarafından yürütülen mekanları inceleyebilir. Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Öğrenci bağlam, metin ve sanat yapıtı arasındaki birlikteliği bütüncül bir şekilde algılar. Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Öğrenci bir sergi hakkında değerlendirme yazısı oluşturabilir. Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Öğrenci sanat alanındaki makaleleri bilimsel araştırma yöntemlerini dikkate alarak inceleyebilir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Öğrenci belirlenen bir kavramla ilgili makale yazabilir. 5 4 3 5 5 3 5 3 2 4 4 4 4 4 3
Öğrenci sanatçı insiyatifleri ve sanatçılar tarafından yürütülen mekanları inceleyebilir. 4 5 5 4 4 4 5 5 4 2 5 4 3 4 4
Öğrenci bağlam, metin ve sanat yapıtı arasındaki birlikteliği bütüncül bir şekilde algılar. 4 2 3 4 4 4 4 4 5 5 4 4 5 5 4
Öğrenci bir sergi hakkında değerlendirme yazısı oluşturabilir. 4 5 3 5 5 3 5 3 1 4 4 5 5 5 3
Öğrenci sanat alanındaki makaleleri bilimsel araştırma yöntemlerini dikkate alarak inceleyebilir. 5 5 3 5 5 3 5 3 1 4 5 5 4 5 3