Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sanat Yazıları II | RES418 | 8 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | RESİM |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze anlatı, soru cevap, tartışma. |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Arş. Gör. Gönül ESENTÜRK |
Amaç |
Öğrencilerin sanat yazılarını ve türlerini tanıması, metin ve kaynaklar üzerinden ilerleyerek sanat tartışmalarında bulunmasını amaçlamaktadır. |
Ders İçeriği |
Sanat alanındaki üretimlere metinsellik üzerinden bakılması, öğrencilerin üretken bir şekilde derse katılımının sağlanması ve dersin sonucunda ortaya çıkan metinlerin incelenmesi. |
Ders Kaynakları |
Bozkurt, Nejat, Sanat ve Estetik Kuramları, Asa Kitapevi, 2000
Klee, Paul, Çağdaş Sanat Kuramı, Dost Yayınları, Ankara, 1986 Turani, Adnan, Çağdaş Sanat Felsefesi, Remzi Kitapevi, İstanbul, 1999 Berger, John, Görme Biçimleri, Metis Yayınları, İstanbul, 2007 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 20 |
Ödev 1 | 20 |
Ödev 2 | 10 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 2 | 6 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
Final | Final | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin işlenişi ve içeriki hakkında bilgi | Tartışmalı Ders Sözlü |
2 | Bilimsel Araştırma Teknikleri | Tartışmalı Ders Sözlü |
3 | Bilimsel Araştırma Teknikleri (makale inceleme) | Tartışmalı Ders Sözlü |
3 | Bilimsel Araştırma Teknikleri (makale inceleme) | Tartışmalı Ders Sözlü |
5 | Bilimsel yazım kurallarını kullanarak bir kavram ile ilgili yazı yazmak | Tartışmalı Ders Sözlü |
6 | Bilimsel yazım kurallarını kullanarak bir sergi hakkında yazı yazmak | Tartışmalı Ders Sözlü |
7 | Çağdaş sanattan eleştiri örnekleri. Seçilen metinlerin analizi | Tartışmalı Ders Sözlü |
7 | Çağdaş sanattan eleştiri örnekleri. Seçilen metinlerin analizi | Tartışmalı Ders Sözlü |
9 | Belirlenen bir eser hakkında yorum yapmak | Tartışmalı Ders Sözlü |
10 | Eseri yorumlama analiz etme ve sunma teknikleri | Tartışmalı Ders Sözlü |
10 | Eseri yorumlama analiz etme ve sunma teknikleri | Tartışmalı Ders Sözlü |
12 | Belirlenen bir başlıkta makale araştırma- okuma- analiz | Tartışmalı Ders Sözlü |
12 | Belirlenen bir başlıkta makale araştırma- okuma- analiz | Tartışmalı Ders Sözlü |
14 | Genel tekrar- değerlendirme | Tartışmalı Ders Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bilimsel yazım kuralları yöntemlerini kullanarak bir kavramla ilgili makale yazmak. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Bilimsel yazım kuralları yöntemlerini kullanarak farklı sanat disiplinleriyle ilgili makale yazmak. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Bilimsel yazım kuralları ve sanat eleştirisi yöntemlerini kullanarak çağdaş sanat uygulamalarıyla ilgili makale yazmak. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Bilimsel yazım kuralları ve sanat eleştirisi yöntemlerini kullanarak bir sergiyle ilgili makale yazmak. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Çağdaş bir kavramla sanatı ilişkilendirebileceği bir deneme yazısı yazmak. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilimsel yazım kuralları yöntemlerini kullanarak bir kavramla ilgili makale yazmak. | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
Bilimsel yazım kuralları yöntemlerini kullanarak farklı sanat disiplinleriyle ilgili makale yazmak. | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 |
Bilimsel yazım kuralları ve sanat eleştirisi yöntemlerini kullanarak çağdaş sanat uygulamalarıyla ilgili makale yazmak. | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Bilimsel yazım kuralları ve sanat eleştirisi yöntemlerini kullanarak bir sergiyle ilgili makale yazmak. | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 |
Çağdaş bir kavramla sanatı ilişkilendirebileceği bir deneme yazısı yazmak. | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 |