Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sanat Eseri Analizi | RES405 | 7 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | RESİM |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze, anlatım, tartışma. |
EBS Koordinatörü | Doç. İrfan DÖNMEZ |
Ders Veren | Doç. İrfan DÖNMEZ |
Amaç |
Sanat kuramlarından yola çıkarak sanat yapıtlarına farklı bakış açılarından bakabilmeyi, yorumlayabilmeyi ve düşünebilmeyi amaçlar. |
Ders İçeriği |
Sanat eserlerine yönelik çözümleyici ve irdeleyici bir bakışı temellendirecek olan estetik/plastik değerlerin yanı sıra sosyal, kültürel etkenlerin de söz konusu edildiği bu ders, son yüzyılda ortaya çıkan yapıt çözümleme önerilerinin ele alınmasını kapsar. |
Ders Kaynakları |
Thomson, J. (2014) Çagdas Sanat Nasıl Okunur: Modern
Ustaları Anlamak, çev. Firdevs Candil Çulcu ,
Hayalperest Yayınları, Istanbul.
Wilson, M. (2015) Modern Resim Nasıl Okunur: 21. Yüzyıl Sanatını Yasamak, çev. Firdevs Candil Çulcu , Hayalperest Yayınları, Istanbul. De Rynck, P. (2016) Resim Nasıl Okunur, Ustalardan Dersler, çev. Nurdan Karasu Gökçe ve Serap Yüzgüler, Hayalperest Yayınları, Istanbul. Venturi, L. (2023) Resme Nasıl Bakılır?: Giotto’dan Chagall’a Resim ve Ressamlar, çev. Esra Ermert, Hayalperest Yayınları, Istanbul. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 20 |
Ödev 1 | 10 |
Ödev 2 | 10 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
100
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 10 | 1 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 1 | 5 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin içerigi ve işlenişi hakkında genel bilgilendirme. | Tartışmalı Ders |
2 | Sanat Eseri, Sanat Eserinin Yapısı: Nitelik, nicelik, öz ve biçim, sanat eserinin oluşmasını etkileyen olgular. | Tartışmalı Ders |
3 | Sanat ve güzellik, estetik kavramları. | Tartışmalı Ders |
4 | Sanat Eseri: betimleme, çözümleme, yorumlama ve yargı. | Tartışmalı Ders |
5 | Sanatsal üslup incelemeleri: Ortaçağ ve Rönesans. | Tartışmalı Ders |
6 | Sanatsal üslup incelemeleri: Barok ve Neoklasizm. | Tartışmalı Ders |
7 | Sanatsal üslup incelemeleri: Romantizm ve Realizm. | Tartışmalı Ders |
8 | Sanatsal üslup Incelemeleri: Modern Sanat Örnekleri. | Tartışmalı Ders |
9 | Sanatsal üslup incelemeleri: Modern Sanat Örnekleri. | Tartışmalı Ders |
9 | Sanatsal üslup incelemeleri: Modern Sanat Örnekleri. | Tartışmalı Ders |
9 | Sanatsal üslup incelemeleri: Modern Sanat Örnekleri. | Tartışmalı Ders |
12 | Sanatsal Yorumlama: Çağdaş Sanat Örnekleri. | Tartışmalı Ders |
13 | Sanatsal Yorumlama: Çagdaş Sanat Örnekleri. | Tartışmalı Ders |
12 | Sanatsal Yorumlama: Çağdaş Sanat Örnekleri. | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kompozisyon ve kuruluş açısından yüzeyin çizgisel organizasyonunu çözümler. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kompozisyonda kullanılan yönleri ve denge türünü gösterir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kompozisyonu, oran-biçim-form olarak yorumlar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Modern sanat örneklerinin özellik ve bağlamlarını tanır. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Çağdaş sanat örneklerinin özellik ve bağlamlarını tanır. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kompozisyon ve kuruluş açısından yüzeyin çizgisel organizasyonunu çözümler. | 3 | 1 | 4 | 4 | 1 | 4 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Kompozisyonda kullanılan yönleri ve denge türünü gösterir. | 2 | 1 | 1 | 4 | 1 | 4 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Kompozisyonu, oran-biçim-form olarak yorumlar. | 4 | 1 | 3 | 3 | 1 | 3 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Modern sanat örneklerinin özellik ve bağlamlarını tanır. | 4 | 1 | 1 | 5 | 1 | 4 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Çağdaş sanat örneklerinin özellik ve bağlamlarını tanır. | 4 | 1 | 1 | 5 | 1 | 4 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |