Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çağdaş Sanat ve Yorumu I | RES317 | 5 | 3 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | RESİM |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Tartışma, Soru Cevap, Grup Çalışması |
EBS Koordinatörü | Doç. Aşkın ERCAN |
Ders Veren | Doç. Aşkın ERCAN |
Amaç |
Çağdaş Sanat ve Yorumu dersinin amacı, öğrencilerin çağdaş sanat akımlarını ve sanatçıların eserlerini analiz ederek, eleştirel düşünme ve yorumlama becerilerini geliştirmelerini sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Dersin içeriği, çağdaş sanatın tarihsel gelişimi, önemli sanat akımları ve sanatçıları ile güncel sergilerin incelenmesini kapsar. Ayrıca, öğrencilerin eserler üzerinde derinlemesine analiz yaparak, sanatsal ifadeleri ve toplumsal bağlamları anlamalarına yönelik eleştirel tartışmalar yürütülür |
Ders Kaynakları |
M. Yılmaz. Modernizmden PostModernizme
T. Türkdoğan, Sanat, Kültür, Politika A.Akay. Sanatın Sosyolojik Gözü Su, S. Çağdaş Sanatın Felsefi Söylemi Lazzarato,M.(2017) Video Felsefe, Otonom Yayıncılık |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
100
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin içeriği ve işlenişi hakkında bilgi verilmesi | Ders |
2 | Çağdaş Sanat Öncesi- Modernizmin Tarihi Neo Klasisizme karşı duruş- Romantizm- Realizm- Empresyonizm- Post empresyonizm | Tartışmalı Ders |
3 | Modern Sanat Tarihine Giriş (1909-1919 Yılları) | Tartışmalı Ders |
3 | Modern Sanat Tarihine Giriş (1909-1919 Yılları) | Tartışmalı Ders |
3 | Modern Sanat Tarihine Giriş (1909-1919 Yılları) | Tartışmalı Ders |
6 | II. Dünya Savaşı Sonrası Modern Sanatın İzleri (Post War- 1945-1980) | Tartışmalı Ders Gösterim |
6 | II. Dünya Savaşı Sonrası Modern Sanatın İzleri (Post War- 1945-1980) | Tartışmalı Ders Gösterim |
8 | Modern-Postmodern/ Çağdaş-Güncel Sanat Tanımları – Büyük Anlatıların Sonu Postmodernizm Tartışmaları | Tartışmalı Ders Gösterim |
9 | Postmodern Sanatın Medyumları ve Stratejileri | Tartışmalı Ders Gösterim |
10 | Çağdaş Sanat Pratikleri Üzerinden Sanat eseri (işi-yapıtı) İnceleme (Tanımlama-Analiz-Yorumlama-Değerlendirme) | Tartışmalı Ders Gösterim |
11 | Çağdaş Sanat Pratikleri Üzerinden Sanat eseri (işi-yapıtı) İnceleme- Güncel Bağlamlar ile Görünme- Görünmezlik ilişkileri | |
12 | Sanatın Yeni Medyumları- Günümüz Pratikleri- Yorumlama | |
12 | Sanatın Yeni Medyumları- Günümüz Pratikleri- Yorumlama | |
14 | Sanatın Yeni Medyumları- Günümüz Pratikleri- Yorumlama | Tartışmalı Ders Gösterim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Eleştirel düşünme becerilerinin kazandırılması | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bağlam ve anlam ilişkisi geliştirme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kendi sanatsal pratiklerini geliştirme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Yorumlama becerisi kazanma | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
iletişim ve sunum becerileri kazanma | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Eleştirel düşünme becerilerinin kazandırılması | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
Bağlam ve anlam ilişkisi geliştirme | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Kendi sanatsal pratiklerini geliştirme | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Yorumlama becerisi kazanma | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |
iletişim ve sunum becerileri kazanma | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |