Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çağdaş Türk Sanatı I | RES419 | 7 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | RESİM |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze. |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Gönül ESENTÜRK |
Ders Veren | Arş. Gör. Gönül ESENTÜRK |
Amaç |
Cumhuriyetin ilk yıllarına kadar olan süreç içerisinde, Türk Sanatı tarihini, toplumsal ve ekonomik koşullara bağlantılı olarak ayrıntılı bir biçimde tanıtmak ve incelemeyi amaçlar. |
Ders İçeriği |
Mimari, resim, seramik, heykel gibi alanlardaki örneklerin incelenmesi, sanatçılar, sanat koruyucuları, sanat kuramları ve sanat eserlerinin incelenmesini içerir. |
Ders Kaynakları |
Jale Nejdet Erzen, Çoğul Estetik, Metis Yayınları.
Ali Artun, Modernizm Kavramı ve Türkiye'de Modernist Sanatın Doğuşu, İletişim Yayınları. Sezer Tansuğ, Çağdaş Türk Sanatı, Remzi Kitabevi. Necmi Sönmez, Paris Tecrübeleri Ecole de Paris Çağdaş Türk Sanatı 1945-1965, Yapı Kredi Yayınları. Tomur Atagök, Bildiklerim Gördüklerimdir Gördüklerim Bildiklerimdir, Yapı Kredi Yayınları. Elif Dastarlı, Yan Kapıdan Girenler Modern Türk Resminin Analizi, Hayalperest Yayınevi. Ayşe H. Köksal, Resim Heykel Müzesi Bir Varoluş Öyküsü, İletişim Yayınları. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 20 |
Ödev (Sunum) | 20 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
60
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
40
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 5 | 25 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 2 | 2 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 3 | 1 | 3 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 104 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,08 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Çağdaş, Güncel, Modern ve Postmodern Terimleri. | Ders |
2 | Türk Sanatının Tarihsel Geçmişi. | Ders |
3 | Cumhuriyet Öncesi Toplumsal Yapının Sanat Üzerindeki Etkileri (Tanzimat Fermanı, Lale Devri). | Ders |
4 | Batı, Doğu ve Batılılaşma Terimleri ve Avrupa Sanatına Duyulan İlgi. | Ders |
5 | Oryantalizm ve Oksidentalizm. | Ders |
6 | Geç Osmanlı Sanatı (Osmanlı Tasvir Sanatları ve Çini Çarşı Ressamları, Minyatür ve Tezhip). | Ders |
7 | Asker Ressamlar, Çarşı Ressamları, Halk Resimleri ve Duvar Resimleri. | Ders |
8 | Sanayi-i Nefise Mektebi, Osmanlı Ressamlar Cemiyeti ve Paris Ekolü. | Ders |
9 | Müzeciliğin Gelişimi. | Ders |
10 | Birinci Dünya Savaşının Sanat Üzerindeki Etkileri. | Ders |
11 | Cemiyetler, Çallı Kuşağı, Şişli Atölyesi, Sergiler ve Ulusal Mimarlık. | Ders |
12 | Cumhuriyet Döneminde Sanat (Müstakil Ressamlar ve Heykeltıraşlar Birliği, Yurt Sergileri). | Ders |
13 | Yeni Plastik Arayışlar, D Grubu, Yeniler Grubu ve Cumhuriyet Döneminde Kültür Politikaları. | Ders |
14 | Kaligrafi ve Soyut Sanata Yönelim, Tavanarası Ressamları, Özel Galericilik. | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci Türk Sanatı örneklerini yorumlayabilir. | |||
Öğrenci Türk Sanatı tarihindeki dönemleri açıklayabilir. | |||
Öğrenci sanatçıların yaklaşımlarına ve dönemlere dair fikir sahibi olur. | |||
Öğrenci Türk eserlerini konu, üslup, malzeme ve teknik bağlamında ayırt edebilir. | |||
Türk Sanatının güncel sorunlarını tartışabilir. | |||
Öğrenci Türk Sanatı örneklerini yorumlayabilir. | |||
Öğrenci Türk Sanatı tarihindeki dönemleri açıklayabilir. | |||
Öğrenci sanatçıların yaklaşımlarına ve dönemlere dair fikir sahibi olur. | |||
Öğrenci Türk eserlerini konu, üslup, malzeme ve teknik bağlamında ayırt edebilir. | |||
Türk Sanatının güncel sorunlarını tartışabilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci Türk Sanatı örneklerini yorumlayabilir. | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 2 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Öğrenci Türk Sanatı tarihindeki dönemleri açıklayabilir. | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 2 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 |
Öğrenci sanatçıların yaklaşımlarına ve dönemlere dair fikir sahibi olur. | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 |
Öğrenci Türk eserlerini konu, üslup, malzeme ve teknik bağlamında ayırt edebilir. | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 2 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 |
Türk Sanatının güncel sorunlarını tartışabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 2 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
Öğrenci Türk Sanatı örneklerini yorumlayabilir. | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 2 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 |
Öğrenci Türk Sanatı tarihindeki dönemleri açıklayabilir. | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 |
Öğrenci sanatçıların yaklaşımlarına ve dönemlere dair fikir sahibi olur. | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 2 | 2 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Öğrenci Türk eserlerini konu, üslup, malzeme ve teknik bağlamında ayırt edebilir. | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 |
Türk Sanatının güncel sorunlarını tartışabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 2 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 |