Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Görsel Kültür | RES327 | 5 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | RESİM |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Sözlü anlatım, tartışma. |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Gönül ESENTÜRK |
Ders Veren | Arş. Gör. Gönül ESENTÜRK |
Amaç |
Öğrencinin çeşitli sanat dallarındaki medya biçimlerini ve bunlarla ilgili sorunsalları, sanatla ilişkilendirerek analiz etmesini amaçlar. Öğrencilere görmenin sosyolojik ve kültürel bir olgu olduğunu işaret eder. Televizyon, video, sinema gibi araçlarla yaygınlığı artan kültür ürünlerinin eleştirel bir bakış açısıyla kavranıp tartışılmasını sağlar. |
Ders İçeriği |
Görsel kültür ürünlerinde bulunan imajların anlamları ve uyandırdığı etkiler incelenir. Resim, heykel, baskı, fotoğraf, sinema, reklam, video, multimedya ve moda gibi geniş bir yelpazede olan ürünlere bakmanın yolları araştırılır. Küreselleşme, kültürel çalışmalar, postmodernizm, toplumsal kimlik inşası, seri üretim, tüketim ve imajların alımlanması gibi çeşitli konulara değinilir. |
Ders Kaynakları |
Nicholas Mirzoeff, An Introduction to Visual Culture, Routledge, 1999.
Kevin Robins, İmaj: Görmenin Kültür ve Politikası, Ayrıntı Yayınları, 1999. Malcolm Bernard, Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür, Ütopya Yayınları, 2002. John Berger, Görme Biçimleri, Metis Yayınları, 2012. Umut Tümay Arslan, Görsel Olanı Okumak: Eleştirel Görsel Okur, 2003. Jonathan Crary, Gözlemcinin Teknikleri: On Dokuzuncu Yüzyılda Görme ve Modernite, Metis Yayınları, 2022. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 20 |
Ödev (Sunum) | 20 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
40
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
60
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 7 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 1 | 1 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 1 | 1 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 4 | 16 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 106 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,16 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Görsel Kültürün Tanımı. | Ders |
2 | Görüntü, Temsil, İmge ve Kod. | Ders |
3 | Görsel Anlatımın Gücü, Kodlama, Kodaçma ve Kendine Mal Etme. | Ders |
4 | Bakış Kuramı, Sinema ve Psikanaliz. | Ders |
5 | Bakış Kuramı, Egzotizm ve Oryantalizm. | Ders |
6 | Görüntü, Yazı, Arzu ve Tüketim Toplumu. | Ders |
7 | Görüntü Teknolojileri, İmgenin Yeniden Üretimi. | Ders |
8 | Bilimsel Bakış. | Ders |
9 | Modernizm ve Postmodernizm. | Ders |
10 | Görsel Kültür ve Sanat Tarihinin Feminist Eleştirisi. | |
11 | Üretimin Demokratikleşmesi, Evrensel Bilgi. | Ders |
12 | Öğrenci Sunumları. | Ders |
12 | Öğrenci Sunumları. | Ders |
14 | Genel Tekrar ve Değerlendirme. | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci görsel algı ve kültüre ilişkin temel bilgileri edinir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenci çeşitli multimedya kullanım yöntemlerini tanır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenci medya alanında ortaya çıkan problemleri tartışma yetkinliği kazanır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenci görsel kaynakların çeşitliliği hakkında bilgi edinip bunları kategorize edebilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenci bir sanat yapıtı veya projeyi oluşturulduğu sosyal veya kültürel bağlam üzerinden analiz edebilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci görsel algı ve kültüre ilişkin temel bilgileri edinir. | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 2 | 2 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
Öğrenci çeşitli multimedya kullanım yöntemlerini tanır. | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 |
Öğrenci medya alanında ortaya çıkan problemleri tartışma yetkinliği kazanır. | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 5 |
Öğrenci görsel kaynakların çeşitliliği hakkında bilgi edinip bunları kategorize edebilir. | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 2 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 |
Öğrenci bir sanat yapıtı veya projeyi oluşturulduğu sosyal veya kültürel bağlam üzerinden analiz edebilir. | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 |