EN
  • Anasayfa
  • RES327 Görsel Kültür (2024 - 2025 / 5. Yarıyıl)
  • EN
RES327 - Görsel Kültür
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Görsel Kültür RES327 5 2 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
RESİM
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Sözlü anlatım, tartışma.
EBS Koordinatörü Arş. Gör. Gönül ESENTÜRK
Ders Veren Arş. Gör. Gönül ESENTÜRK
Amaç

Öğrencinin çeşitli sanat dallarındaki medya biçimlerini ve bunlarla ilgili sorunsalları, sanatla ilişkilendirerek analiz etmesini amaçlar. Öğrencilere görmenin sosyolojik ve kültürel bir olgu olduğunu işaret eder. Televizyon, video, sinema gibi araçlarla yaygınlığı artan kültür ürünlerinin eleştirel bir bakış açısıyla kavranıp tartışılmasını sağlar.

Ders İçeriği

Görsel kültür ürünlerinde bulunan imajların anlamları ve uyandırdığı etkiler incelenir. Resim, heykel, baskı, fotoğraf, sinema, reklam, video, multimedya ve moda gibi geniş bir yelpazede olan ürünlere bakmanın yolları araştırılır. Küreselleşme, kültürel çalışmalar, postmodernizm, toplumsal kimlik inşası, seri üretim, tüketim ve imajların alımlanması gibi çeşitli konulara değinilir.

Ders Kaynakları Nicholas Mirzoeff, An Introduction to Visual Culture, Routledge, 1999.
Kevin Robins, İmaj: Görmenin Kültür ve Politikası, Ayrıntı Yayınları, 1999.
Malcolm Bernard, Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür, Ütopya Yayınları, 2002.
John Berger, Görme Biçimleri, Metis Yayınları, 2012.
Umut Tümay Arslan, Görsel Olanı Okumak: Eleştirel Görsel Okur, 2003.
Jonathan Crary, Gözlemcinin Teknikleri: On Dokuzuncu Yüzyılda Görme ve Modernite, Metis Yayınları, 2022.
Açıldığı Öğretim Yılı 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 20
Ödev (Sunum) 20
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
40
Mesleki Seçmeli Dersler
60
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 14 28
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 2 7 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 1 1
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 1 1
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 4 4 16
Final Final 1 1 1
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 2 1 2
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 106
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,16
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Görsel Kültürün Tanımı. Ders
2 Görüntü, Temsil, İmge ve Kod. Ders
3 Görsel Anlatımın Gücü, Kodlama, Kodaçma ve Kendine Mal Etme. Ders
4 Bakış Kuramı, Sinema ve Psikanaliz. Ders
5 Bakış Kuramı, Egzotizm ve Oryantalizm. Ders
6 Görüntü, Yazı, Arzu ve Tüketim Toplumu. Ders
7 Görüntü Teknolojileri, İmgenin Yeniden Üretimi. Ders
8 Bilimsel Bakış. Ders
9 Modernizm ve Postmodernizm. Ders
10 Görsel Kültür ve Sanat Tarihinin Feminist Eleştirisi.
11 Üretimin Demokratikleşmesi, Evrensel Bilgi. Ders
12 Öğrenci Sunumları. Ders
12 Öğrenci Sunumları. Ders
14 Genel Tekrar ve Değerlendirme. Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenci görsel algı ve kültüre ilişkin temel bilgileri edinir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenci çeşitli multimedya kullanım yöntemlerini tanır. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenci medya alanında ortaya çıkan problemleri tartışma yetkinliği kazanır. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenci görsel kaynakların çeşitliliği hakkında bilgi edinip bunları kategorize edebilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenci bir sanat yapıtı veya projeyi oluşturulduğu sosyal veya kültürel bağlam üzerinden analiz edebilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Öğrenci görsel algı ve kültüre ilişkin temel bilgileri edinir. 3 3 4 5 5 5 4 2 2 3 4 4 5 5 5
Öğrenci çeşitli multimedya kullanım yöntemlerini tanır. 4 4 5 4 4 4 4 2 2 4 5 5 3 5 5
Öğrenci medya alanında ortaya çıkan problemleri tartışma yetkinliği kazanır. 4 3 4 4 4 3 4 2 4 4 3 4 3 5 5
Öğrenci görsel kaynakların çeşitliliği hakkında bilgi edinip bunları kategorize edebilir. 5 5 4 3 4 4 3 4 2 4 3 5 5 4 5
Öğrenci bir sanat yapıtı veya projeyi oluşturulduğu sosyal veya kültürel bağlam üzerinden analiz edebilir. 4 4 3 4 3 4 3 4 2 4 4 3 5 4 5