Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sanat Eleştirisi I | RES421 | 7 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | RESİM |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze- online |
EBS Koordinatörü | Doç. Aşkın ERCAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Sanat eleştirisi dersinin amacı, sanat eserlerini estetik, kültürel ve tarihsel bağlamda analiz edebilme yeteneği kazandırmaktır. Öğrenciler, eleştirel düşünme becerilerini geliştirerek sanatın anlamını, amacını ve toplumsal etkilerini değerlendirmeyi öğrenirler. Bu ders, sanat eserlerini tarafsız ve derinlemesine inceleyerek sanatsal ifadelerin farklı yorumlarına açık olmayı teşvik eder |
Ders İçeriği |
Sanat eleştirisi dersi, sanat eserlerinin estetik ve kültürel bağlamda incelenmesi ile eleştiri yöntemlerinin öğrenilmesini içerir. Öğrenciler, farklı sanat akımları ve eserler üzerinde analizler yaparlar. |
Ders Kaynakları |
Bourriaud, N. (2005). İlişkisel Estetik. (Çev. S. Özen). İstanbul: Bağlam Yayınları.
Breton, A. (2009). Sürrealist Manifestolar. İstanbul: Altıkırkbeş Yayın. Şahiner, R. (2015). Çağdaş Sanatta Temsiliyet Krizi. Ankara: Ütopya Yayınevi. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sanat eleştirisine giriş, temel kavramlar | Ders |
2 | Sanat eleştirisi türleri: Biçimsel, içerik ve bağlamsal eleştiri | Ders |
3 | Estetik teorilere genel bakış | Ders |
4 | Sanat eserlerinin biçimsel analizi | Ders |
5 | Sanat eserlerinin içerik analizi | Ders |
6 | Sanat eleştirisinde kültürel bağlamın rolü | Ders |
7 | Farklı sanat akımlarında eleştiri yöntemleri | Ders |
8 | Modern ve çağdaş sanat eleştirisi | Ders |
9 | Sanat eleştirisinde etik ve tarafsızlık | Ders |
10 | Sanat ve toplum ilişkisi: Toplumsal eleştiriler | Ders |
11 | Performans sanatı ve eleştiri | Ders |
12 | Güncel sanat eleştirisi örnekleri | Ders |
13 | Öğrenci sunumları: Sanat eseri eleştirisi | Ders |
14 | Genel değerlendirme ve tartışma | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sanat eleştirisinin temel kavramlarını tanımlar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Farklı eleştiri yöntemlerini uygular. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sanat eserlerini estetik, içerik ve bağlam açısından analiz eder. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sanat akımlarını eleştirel bir perspektiften değerlendirir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Eleştirilerinde etik ve tarafsızlık ilkelerine uyar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sanat eleştirisinin temel kavramlarını tanımlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Farklı eleştiri yöntemlerini uygular. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sanat eserlerini estetik, içerik ve bağlam açısından analiz eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sanat akımlarını eleştirel bir perspektiften değerlendirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Eleştirilerinde etik ve tarafsızlık ilkelerine uyar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |