Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Teknik Çizim ve Perspektif I | İMÇ103 | 1 | 2 + 4 | 8,0 |
Birim Bölüm | İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze - Teorik ve Uygulama |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Parısa GÜNEŞ Öğr. Gör. Sultan Ece ALTINOK ÇALIŞKAN |
Ders Veren | Arş. Gör. Adive Begül BULUT |
Amaç |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı ve planlama çalışmalarında bir düşüncenin veya sonradan oluşturulmuş tasarımın çizgisel anlatımını öğrencilerimize öğretmek, teknik ve estetik mesleki becerilerini arttırmak. |
Ders İçeriği |
Çizim tekniği ve grafik gösterim tekniklerinin öğrenilmesi ve geliştirilmesine yönelik çalışmalar. |
Ders Kaynakları |
İç Mimarlıkta Teknik Resim Yazar: Tahsin Canbulat Yayınevi: Remzi Kitabevi
Mimarlıkta Teknik Resim Yazar: Fehmi Kızıl, Orhan Şahinler Yayınevi: YEM Yayın |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Uygulama 1 | 30 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 6 | 14 | 84 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 7 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 7 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 2 | 7 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 7 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 7 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 2 | 7 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 3 | 1 | 3 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 191 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,49 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Genel olarak dersin amacı, tanımı ve kapsamı hakkında bilgi verilmesi. Çizim tekniği ve tarihi gelişimi hakkında bilgi verilmesi | Ders |
2 | Çizim araç ve gereçlerin tanıtılması. Derste uygulamalı ödev | Ders |
3 | Çizim hazırlıkları, çizim kağıdının düzeni, çizgi ve yazı çalışması | Ders |
4 | Tasarım proje aşamaları ve projede ölçek. Örnek çalışmaların sunumu. Derste uygulamalı ödev | Ders |
4 | Tasarım proje aşamaları ve projede ölçek. Örnek çalışmaların sunumu. Derste uygulamalı ödev | Ders |
6 | Topoğrafya, ölçülendirme, lejant oluşturma, işaret ve semboller. Derste uygulamalı ödev | Ders |
6 | Topoğrafya, ölçülendirme, lejant oluşturma, işaret ve semboller. Derste uygulamalı ödev | Ders |
8 | Ara Değerlendirme | Ders |
9 | Bitki formları görünüş ve kesitlerinin çizilmesi. Derste uygulamalı ödev | Ders |
9 | Bitki formları görünüş ve kesitlerinin çizilmesi. Derste uygulamalı ödev | Ders |
11 | Donatı elemanları görünüş ve kesitlerinin çizilmesi. Derste uygulamalı ödev | Ders |
11 | Donatı elemanları görünüş ve kesitlerinin çizilmesi. Derste uygulamalı ödev | Ders |
13 | Örnek alan belirlenerek derste uygulamalı ödev pratiği | Ders |
13 | Örnek alan belirlenerek derste uygulamalı ödev pratiği | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bir fikri çizgi ile ifade edebilme yeteneğini kazandırma. | |||
Çizim araç ve gereçlerini tanıma, kullanabilme cesaretini kazandırma. | |||
Tasarım anlayışının, kusursuz ve eksiksiz olarak üretime dönüşmesini ve çizim ilkelerinin eksiksiz bilinmesini sağlamak | |||
Bir projenin temel ögelerini plan üzerinde okuyabilir, çizebilir. | |||
Mimari çizim ekipmanlarını etkin bir şekilde kullanabilir. Ölçek kavramını bilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bir fikri çizgi ile ifade edebilme yeteneğini kazandırma. | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 2 | 1 | 5 | 1 | 4 | 4 |
Çizim araç ve gereçlerini tanıma, kullanabilme cesaretini kazandırma. | 3 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 |
Tasarım anlayışının, kusursuz ve eksiksiz olarak üretime dönüşmesini ve çizim ilkelerinin eksiksiz bilinmesini sağlamak | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 2 | 1 | 5 | 2 | 4 | 5 |
Bir projenin temel ögelerini plan üzerinde okuyabilir, çizebilir. | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 |
Mimari çizim ekipmanlarını etkin bir şekilde kullanabilir. Ölçek kavramını bilir. | 4 | 1 | 5 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 4 | 1 | 2 | 2 |