Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Konstrüksiyon I | İMÇ209 | 3 | 3 + 2 | 5,0 |
Birim Bölüm | İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Ömer ÇOBAN |
Ders Veren | Öğr. Gör. Ömer ÇOBAN |
Amaç |
Dersin amacı; öğrencilerin iç mekana ait yapı elemanlarını akıllı mimari çözümler ile bu konuda kullanılan elemanlar ve bu elemanların teknik çizimlerini öğretmektir. |
Ders İçeriği |
Yapını tanımlanıp sınıflandırılması; yapı elemanları; temeller, çeşitleri ve çizimleri, kolon, kiriş, döşeme gibi konstrüktif elemanlar, çeşitleri ve çizimleri, duvarlar, duvar çeşitleri ve çizimleri, duvarda kullanılan bölme elemanlar ve uygulama teknikleri; merdivenler, çeşitleri, elemanları, dengelendirilmesi, hesaplanması ve çizimi; çatılar, malzemelerine, yüzeylerine ve yük aktarımlarına göre çeşitleri, tanzimi, eğimlerinin hesabı ve tüm bu elemanların mimari ve statik projelerdeki yeri sembolü, gösterimi ders içeriğini oluşturmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Ambose, James, m.s. 1991 Simplifield Site Enginering Professionel Architecture Universty of Southearn California
Anonim, 1996 , Yapı işleri mevzuatı el kitabı,TMMOB İnşaat Mük. Odası Ankara Şubesi. Anonim. 1979, Neufert, Yapı tasarımı temel bilgileri Güvey yayıncılık . İstanbul. Asensio, P. 2005 ; Ultimate Landscape Design, ISBN-10 3-8327 9057 8 Barcelona Spain. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 5 | 14 | 70 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 5 | 4 | 20 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 5 | 6 | 30 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 130 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,10 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ders içeriği hakkında bilgilendirme | Ders |
2 | Yapı, yapının özellikleri ve yapıların sınıflandırılması | Ders |
3 | Temeller, temel çeşitleri, mimari ve statik projede gösterimi | Ders |
4 | Temelin uygun ölçekli çizimi | Ders Laboratuar |
5 | Kirişler, kiriş çeşitleri, mimari ve statik projede gösterimi | Ders |
6 | Kolonlar ve çeşitleri, döşemeler ve çeşitleri, mimari ve statik projede gösterimi | Ders |
7 | Kolon, kirişlerin ve döşemelerin uygun ölçekli çizimi | Ders Problem Çözme Laboratuar |
8 | Duvar Sistemleri | Ders Problem Çözme |
9 | Duvar Sistemleri | Ders Problem Çözme |
10 | Merdivenler | Ders Problem Çözme |
10 | Merdivenler | Ders Problem Çözme |
12 | Çatılar | Ders Problem Çözme |
12 | Çatılar | Ders Problem Çözme |
14 | Çatı ve merdivenlerin çizimi | Ders Laboratuar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yapıyı sınıflandırıp birbirinden ayırabilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Temel, kolon, kiriş ve döşeme gibi yapı elemanlarını birbirinden ayırır, görev ve ne amaçla yapıldığını bilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Duvar çeşitlerini, örüm tekniklerini, kullanılan malzeme ve örümde kullanılan araç gereçleri bilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Merdivenleri sınıflandırır; elemanlarını bilir; merdiveni dengeler, hesaplamaları yapar ve tasarlar. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Çatıları sınıflandırır; elemanlarını bilir; çatının eğimini hesaplar; tanzimini yapar. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yapıyı sınıflandırıp birbirinden ayırabilir. | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | ||||||
Temel, kolon, kiriş ve döşeme gibi yapı elemanlarını birbirinden ayırır, görev ve ne amaçla yapıldığını bilir. | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | ||
Duvar çeşitlerini, örüm tekniklerini, kullanılan malzeme ve örümde kullanılan araç gereçleri bilir. | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | ||
Merdivenleri sınıflandırır; elemanlarını bilir; merdiveni dengeler, hesaplamaları yapar ve tasarlar. | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | |
Çatıları sınıflandırır; elemanlarını bilir; çatının eğimini hesaplar; tanzimini yapar. | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 |