Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Aydınlatma Tasarımı | İMÇ304 | 6 | 2 + 2 | 5,0 |
Birim Bölüm | İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze Eğitim |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Adive Begül BULUT |
Ders Veren | |
Amaç |
Aydınlatma ile ilgili temel terminolojinin verilmesi, görsel konforun tanımı ve bileşenleri, doğal ve yapay aydınlatma konuları, aydınlatma aygıtı ve lambaların özellikleri incelenecek, bina tipolojisine uygun aydınlatma tasarımı için gereken öğeler anlatılacaktır. |
Ders İçeriği |
Genel aydınlatma konuları. Işığın tanımı ve fotometrik büyüklükler, görsel konfor. Aydınlatma elemanları tanımı ve tasarımı. İç ve dış mekanlarda doğal, yapay ve karma aydınlatma sistemlerinin tasarımı, aydınlık çoğunluğu, rengi temel terim ve kavramlar |
Ders Kaynakları |
Tichelmann, H. Interiors Construction Manual; Integrated Planning Finishes and Fitting-Out Technical Services, Birchauser:Munich, 2010.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 7 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 5 | 10 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 4 | 8 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 3 | 1 | 3 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 79 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,10 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Temel Bilgiler, Aydınlatmanın Türleri, Uygulama Konularının Verilmesi | Ders |
2 | Işık İle İlgili Tanımlamalar, Fotometrik Büyüklükler, Yasalar | Ders |
2 | Işık İle İlgili Tanımlamalar, Fotometrik Büyüklükler, Yasalar | Ders |
4 | Işık ve İnsan Bağlantısı, Görsel Konfor, Görsel Konforu Etkileyen Değişkenler | Ders |
4 | Işık ve İnsan Bağlantısı, Görsel Konfor, Görsel Konforu Etkileyen Değişkenler | Ders |
6 | Renk, Aydınlatmanın Mekan Algısı Üzerindeki Etkileri | Ders |
7 | Işık Kaynakları ve Aygıtlar | Ders |
8 | Ara Sınav | Ders Tartışmalı Ders Seminer |
9 | Doğal aydınlatma | Ders Seminer |
10 | Bina Tipolojisine Bağlı Aydınlatma Türleri İle İlgili Sunumlar | Ders Seminer |
10 | Bina Tipolojisine Bağlı Aydınlatma Türleri İle İlgili Sunumlar | Ders Seminer |
12 | Yapma Aydınlatma Sistemi Tasarımı, Hesap Yöntemi ve İç Elektrik Tesisatı | Ders Seminer |
13 | Aydınlatma projesi | Ders Seminer |
13 | Aydınlatma projesi | Ders Seminer |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İç mekanlarda mekanın amacına uygun doğal aydınlatma sağlayabilecek tasarımlar gerçekleştirmek | Yazılı Sınav | Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Yapay aydınlatma elemanlarını tanıma, anıt ve binaların aydınlatmalarını yapabilme. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
İç ve dış mekan aydınlatılması için gerekli hesap yöntemi ve tasarım ilkelerini kavrama. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Aydınlatma tasarımları yapma | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İç mekanlarda mekanın amacına uygun doğal aydınlatma sağlayabilecek tasarımlar gerçekleştirmek | 5 | 2 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 2 |
Yapay aydınlatma elemanlarını tanıma, anıt ve binaların aydınlatmalarını yapabilme. | 3 | 3 | 5 | 2 | 5 | 5 | 3 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 |
İç ve dış mekan aydınlatılması için gerekli hesap yöntemi ve tasarım ilkelerini kavrama. | 3 | 3 | 5 | 2 | 5 | 5 | 3 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Aydınlatma tasarımları yapma | 3 | 3 | 5 | 2 | 5 | 5 | 3 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 |