EN
  • Anasayfa
  • İMÇ402 Bitirme Projesi (2024 - 2025 / 8. Yarıyıl)
  • EN
İMÇ402 - Bitirme Projesi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Bitirme Projesi İMÇ402 8 2 + 2 6,0 Pdf
Birim Bölüm
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Parısa GÜNEŞ Dr. Öğr. Üyesi Serdar KASAP
Ders Veren
Amaç

Bu döneme kadar alınmış kuramsal ve uygulamalı derslerden edinilmiş bilgilerin ışığında iç mekan düzenlemesi ile ilgili bir problemin çözümüne yönelik projeler üretilmesi.

Ders İçeriği

Öğrenci bitirme konusu olarak verilen problem hakkında ve tüm öğrenimi boyunca edindiği bilgilerin sınandığı çeşitli aşamalardan (konu ile ilgili dosya teslimi, ara sınav, proje önerisinin ara değerlendirilmesi) geçer. Sonra tasarımını geliştirerek bitirme jürisine sunar. Üniversiteye bağlı birimlerin ya da kentten belirlenen birimlerin iç mekan düzenlenme projelerini üretir.

Ders Kaynakları Francis D., K.Ching İç Mimarlık, Architectural Graphic Standarts (Student Edition) American Master Works 20th Century House, NA 7208, F68, 1995
The Twentieth Century American House, NA 7208, F73, 1995 Houses & Housing, NA 737, M665, A4, 1994
C. Harris & Dines. N.,1998. Time- Saver Standards for Landscape Architectere: Design and Construction Data. Page 240-2, 240-24. McGraw–Hill Publishing Company, New York.
Dee, C. 2001. Form&fabric in landscape architecture: a visual introduction. ISBN-13: 978-0415246385
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 7 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 7 14
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 2 10 20
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 10 20
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 2 7 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 2 4 8
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 2 4 8
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Uygulama 1 Uygulama 1 14 1 14
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 144
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,65
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Konunun öğrencilere açıklanması, Konu hakkında araştırma dosyası hazırlanmasının istenmesi Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme
2 Öğrencilerin, konu ile ilgili belirledikleri soruların raportörlere teslimi, Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
3 Soruların cevaplarının ilanı Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
4 Ön inceleme dosyalarının, raportörlere teslimi Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
5 Ön inceleme dosyalarının, jüri tarafından değerlendirilmesi ve öğrenciye geri verilmesi Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
6 Sınıf dışı çalışma Sınıf Dışı Çalışma
6 Sınıf dışı çalışma Sınıf Dışı Çalışma
8 Ara Değerlendirme Gösterim Seminer Sözlü
6 Sınıf dışı çalışma Sınıf Dışı Çalışma
6 Sınıf dışı çalışma Sınıf Dışı Çalışma
11 İlerlemeye yönelik değerlendirme toplantısı (Kritikler) Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
6 Sınıf dışı çalışma Sınıf Dışı Çalışma
6 Sınıf dışı çalışma Sınıf Dışı Çalışma
6 Sınıf dışı çalışma Sınıf Dışı Çalışma
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Bir konu ya da problem üzerinde çözüme yönelik alternatifler üretme Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Edindiği bilgi, deneyim ve becerilerini uygulamaya dönüştürme Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Bir konu üzerinde detaylı çalışma disiplini edinme Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Değerlendirme ve yorumlama becerisini kazanma Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Bir konu ya da problem üzerinde çözüme yönelik alternatifler üretme 5 5 5 5 4 4 5 5 5 5 5 5
Edindiği bilgi, deneyim ve becerilerini uygulamaya dönüştürme 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Bir konu üzerinde detaylı çalışma disiplini edinme 5 5 5 5 5 4 5 4 5 5 5 5
Değerlendirme ve yorumlama becerisini kazanma 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5