Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bitirme Projesi | İMÇ402 | 8 | 2 + 2 | 6,0 |
Birim Bölüm | İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Parısa GÜNEŞ Dr. Öğr. Üyesi Serdar KASAP |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu döneme kadar alınmış kuramsal ve uygulamalı derslerden edinilmiş bilgilerin ışığında iç mekan düzenlemesi ile ilgili bir problemin çözümüne yönelik projeler üretilmesi. |
Ders İçeriği |
Öğrenci bitirme konusu olarak verilen problem hakkında ve tüm öğrenimi boyunca edindiği bilgilerin sınandığı çeşitli aşamalardan (konu ile ilgili dosya teslimi, ara sınav, proje önerisinin ara değerlendirilmesi) geçer. Sonra tasarımını geliştirerek bitirme jürisine sunar. Üniversiteye bağlı birimlerin ya da kentten belirlenen birimlerin iç mekan düzenlenme projelerini üretir. |
Ders Kaynakları |
Francis D., K.Ching İç Mimarlık, Architectural Graphic Standarts (Student Edition)
American Master Works 20th Century House, NA 7208, F68, 1995
The Twentieth Century American House, NA 7208, F73, 1995 Houses & Housing, NA 737, M665, A4, 1994 C. Harris & Dines. N.,1998. Time- Saver Standards for Landscape Architectere: Design and Construction Data. Page 240-2, 240-24. McGraw–Hill Publishing Company, New York. Dee, C. 2001. Form&fabric in landscape architecture: a visual introduction. ISBN-13: 978-0415246385 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 7 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 7 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 10 | 20 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 10 | 20 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 7 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 4 | 8 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 14 | 1 | 14 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 144 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,65 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Konunun öğrencilere açıklanması, Konu hakkında araştırma dosyası hazırlanmasının istenmesi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
2 | Öğrencilerin, konu ile ilgili belirledikleri soruların raportörlere teslimi, | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
3 | Soruların cevaplarının ilanı | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
4 | Ön inceleme dosyalarının, raportörlere teslimi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
5 | Ön inceleme dosyalarının, jüri tarafından değerlendirilmesi ve öğrenciye geri verilmesi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
6 | Sınıf dışı çalışma | Sınıf Dışı Çalışma |
6 | Sınıf dışı çalışma | Sınıf Dışı Çalışma |
8 | Ara Değerlendirme | Gösterim Seminer Sözlü |
6 | Sınıf dışı çalışma | Sınıf Dışı Çalışma |
6 | Sınıf dışı çalışma | Sınıf Dışı Çalışma |
11 | İlerlemeye yönelik değerlendirme toplantısı (Kritikler) | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
6 | Sınıf dışı çalışma | Sınıf Dışı Çalışma |
6 | Sınıf dışı çalışma | Sınıf Dışı Çalışma |
6 | Sınıf dışı çalışma | Sınıf Dışı Çalışma |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bir konu ya da problem üzerinde çözüme yönelik alternatifler üretme | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Edindiği bilgi, deneyim ve becerilerini uygulamaya dönüştürme | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Bir konu üzerinde detaylı çalışma disiplini edinme | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Değerlendirme ve yorumlama becerisini kazanma | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bir konu ya da problem üzerinde çözüme yönelik alternatifler üretme | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Edindiği bilgi, deneyim ve becerilerini uygulamaya dönüştürme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Bir konu üzerinde detaylı çalışma disiplini edinme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme ve yorumlama becerisini kazanma | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |