Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Ekolojik Mobilya Tasarımı | İMÇ315 | 5 | 2 + 2 | 3,0 |
Birim Bölüm | İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Parısa GÜNEŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Ekoloji ve mimari tasarım ilişkisini çok yönlü olarak mobilya tasarımı kapsamında irdelemek, ekolojik tasarım ölçütleri konusunda bilgi vermek ve doğa dostu mimari mobilya projeleri analiz etmek amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Mobilya tasarımda ekolojik etkenler ve doğaya saygılı projelerin gösterilmesi ve bu doğrultuda öğrencilerden ekolojik mobilya tasarım projesi beklenmektedir. |
Ders Kaynakları |
Kışlalıoğlu, M. ve Berkes, F. 1995. Çevre ve Ekoloji, Remzi kitabevi, İstanbul
Ünder, H. 1996. Çevre Felsefesi Etik ve Metafizik Görüşler. Doruk Yayınları, Ankara, Ferry, L. 1998. Ekolojik Yeni Düzen. Yapı Kredi Yayınları, İstanbul (çeviren: Turhan Ilgaz). |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tanışma, Ders tanımı, Ekoloji kavramı, ekolojinin temel kuralları | Ders |
2 | Ekoloji ve diğer disiplinler | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Çevreci yaklaşımlar, teşhisler ve çözümler | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Ekoloji ve tasarım, Ekolojik Tasarım düşüncesinin ortaya çıkış süreci | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Ekolojik Tasarımın Özellikleri, Makro planda mobilya tasarımı ( kentsel tasarım ve planlama ölçeği) | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Ekolojik Tasarımın özellikleri, Mikro planda mobilya tasarımı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
7 | Mobilya tasarımda ekolojik etkenler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
8 | Ara Sınav | Ders |
9 | Enerji etkin tasarım, İklime uygun mobilya tasarımı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
10 | Güneş enerjisi kullanımı ile enerji kazancının arttırılmasına yönelik mobilya tasarımı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
11 | Öğrenci çalışmaları ve uygulamalarının takibi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
11 | Öğrenci çalışmaları ve uygulamalarının takibi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
11 | Öğrenci çalışmaları ve uygulamalarının takibi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
11 | Öğrenci çalışmaları ve uygulamalarının takibi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Mobilya tasarımında alınan kararların doğa üzerinde yapabileceği etkileri bilme | Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Doğaya saygılı olmanın önemi kavrama | Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Yerel ekosistemleri gözeterek tasarım yapma | Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Tasarım ölçeklerinin tümünde doğayı gözeten tasarım fikirleri üretme | Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Enerji bilinçli tasarım yaklaşımları gerçekleştirme | Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mobilya tasarımında alınan kararların doğa üzerinde yapabileceği etkileri bilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Doğaya saygılı olmanın önemi kavrama | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yerel ekosistemleri gözeterek tasarım yapma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tasarım ölçeklerinin tümünde doğayı gözeten tasarım fikirleri üretme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Enerji bilinçli tasarım yaklaşımları gerçekleştirme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |