Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Fuar ve Stant Tasarımı | İMÇ316 | 6 | 2 + 2 | 3,0 |
Birim Bölüm | İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Serdar KASAP |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu derste; Dünya da ki ve Türkiye de ki müzecilik kavramları ve çağdaş kuramlar hakkında tartışılacaktır. Müzecilik ve özellikle ülkemizdeki Butik Müzeciliği geliştirmek adına, analiz yapılıp, yapısal kimliği üzerinde analizler yapılacaktır. Müze temaları, sergileme, tasarlama, uygulama yöntemleri ile küratörlük konuları değerlendirilecektir |
Ders İçeriği |
Fuar tasarım tarihini, dünyada ve Türkiye’de gerçekleşmiş fuarları tanıtmak, fuar standı planlama ve organizasyon yeteneklerini kazanmak ve fuar stand tasarım tarzlarını gelişen teknoloji ile incelemek. |
Ders Kaynakları |
Marinescu S., Poesch J., Trade Fair Design Annual 2014/2015, Avedit Press, 2014.
McNamara C, Grand Stand 4: Design for Trade Fair Stands, Frame Pub, 2014.
Bertron A., Schwarz U., Designing Exhibitions, Media Publishing Group, 2006, ISBN – 10: 3-7643-7207 - 9 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 4 | 1 | 4 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 4 | 1 | 4 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 12 | 1 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 76 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,98 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Fuar stant tasarımına giriş | Ders |
2 | Fuar tasarım tarihine bakış | Ders |
3 | Türkiye’deki fuarların yapısı ve örnekleri | Ders |
4 | Dünya fuar tasarım sergileme biçimlerinin tartışılması | Ders |
5 | Fuar standlarının teknik ve taşıyıcı sistemlerinin incelenmesi | Ders |
6 | Fuar standlarının ışıklandırılması ve ürünlerin yerleşiminin planlanması | Ders |
7 | Marka belirleme, kurumsal kimlik araştırması ve ihtiyaç analizi | Ders |
8 | Ara SINAV | Ders |
9 | Fuar Stand projesinin taslak ve önerileri | Ders |
10 | Fuar stand tasarım süreci ve teknoloji’nin stand sergileme tasarımında yeri ve önemi | Ders |
11 | Fuar stand tasarım süreci ve yenilikçi tasarım modellerinin tartışılması | Ders |
12 | Tasarımın Değerlendirilmesi | Ders |
13 | Fuar stand tasarım süreci | Ders |
13 | Fuar stand tasarım süreci | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sektörün ihtiyacı olan fuar standı tasarımı ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olabilecektir. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Fuar standının taşıyıcı yapısı ve kurulumu hakkında bilgi sahibi olabilecektir. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Fuar stantları için gerekli olan yapısal ve fonksiyonel temel ihtiyaçları öğrenebilecektir | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sektörün ihtiyacı olan fuar standı tasarımı ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olabilecektir. | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Fuar standının taşıyıcı yapısı ve kurulumu hakkında bilgi sahibi olabilecektir. | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 |
Fuar stantları için gerekli olan yapısal ve fonksiyonel temel ihtiyaçları öğrenebilecektir | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 |