Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Engelliler İçin Tasarım | İMÇ318 | 6 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Sultan Ece ALTINOK ÇALIŞKAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu derste engelliler için tasarım fikirleri geliştirerek, günlük yaşamlarındaki ihtiyaçlarını karşılayabilmeleri için özel çözümler üretmek amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Evrensel tasarım ve engelli tanımı kavramları açıklanır. Engelli bireylerin ihtiyaçları, engelliler için tasarım standartları ve engelliler için tasarım çözümleri çeşitli örnekler ve anlatımlarla aktarılır. |
Ders Kaynakları |
Pullin, G. (2009). Design Meets Disability
Herkes için Tasarım, Doç. Dr. Ayşe Nilay Evcil, Boğaziçi Yayınları, 2014, İstanbul. ISBN 9754513257. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 4 | 8 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 2 | 2 | 4 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 6 | 12 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 2 | 2 | 4 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 74 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,90 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Derse giriş ve dersin amac, kapsam ve yürütülüş biçiminin tanıtılması | Ders |
2 | Engelliliğin tanımı ve sınıflandırılması | Ders |
3 | Türkiye'de engellilere yönelik yasal düzenlemeler | Ders |
4 | Dünyada engellilere yönelik yasal düzenlemeler | Ders |
5 | Evrensel tasarım tanımı ve evrensel tasarım ilkeleri | |
6 | Engelliler ve mekan ilişkisi | Ders |
7 | Engelliler için tasarımda kullanılacak antropometrik ölçüler ve gerekli manevra alanlarının anlatımı | Ders |
8 | Ara değerlendirme | Ders |
9 | Engellilerin karşılaştığı sorunlar ve bunlara yönelik geçmişte ve günümüzde çözüm amaçlı yapılan uygulamalar | Ders |
10 | Engelli bireylerin kullanıcı ihtiyaçlarının tanımlanması, kategorilendirilmesi ve varolan ürün çözümleri üzerinden genel değerlendirme yapılması | Ders |
11 | Engelli kullanıcılar için ergonomi | Ders |
12 | Tasarım disiplininin engelli kullanıcılar özelinden yola çıkılarak sosyal sorumluluğu üzerine bir tartışma yürütülmesi | Ders |
13 | Evrensel tasarım kriterleri kapsamında öğrencilerin önceki dönemlerde hazırladıkları iç mekan tasarım projelerini yeniden değerlendirmek | Ders |
13 | Evrensel tasarım kriterleri kapsamında öğrencilerin önceki dönemlerde hazırladıkları iç mekan tasarım projelerini yeniden değerlendirmek | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci engellilere yönelik antropometrik ölçü ihtiyaçlarını bilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Engellilere yönelik ergonomik gereklilikleri anlar | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Engelli bireyler için mekan gereksinimleri ve donanımlarını uygulayabilir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Evrensel tasarım ilkelerini benimser. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci engellilere yönelik antropometrik ölçü ihtiyaçlarını bilir. | 4 | 1 | 1 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 4 | 2 | 4 |
Engellilere yönelik ergonomik gereklilikleri anlar | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 4 | 1 | 4 | 2 | 4 |
Engelli bireyler için mekan gereksinimleri ve donanımlarını uygulayabilir | 4 | 2 | 1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 4 | 1 | 3 | 2 | 4 |
Evrensel tasarım ilkelerini benimser. | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 5 | 2 | 3 | 2 | 4 |