EN
  • Anasayfa
  • İMÇ318 Engelliler İçin Tasarım (2024 - 2025 / 6. Yarıyıl)
  • EN
İMÇ318 - Engelliler İçin Tasarım
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Engelliler İçin Tasarım İMÇ318 6 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Sultan Ece ALTINOK ÇALIŞKAN
Ders Veren
Amaç

Bu derste engelliler için tasarım fikirleri geliştirerek, günlük yaşamlarındaki ihtiyaçlarını karşılayabilmeleri için özel çözümler üretmek amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Evrensel tasarım ve engelli tanımı kavramları açıklanır. Engelli bireylerin ihtiyaçları, engelliler için tasarım standartları ve engelliler için tasarım çözümleri çeşitli örnekler ve anlatımlarla aktarılır.

Ders Kaynakları Pullin, G. (2009). Design Meets Disability
Herkes için Tasarım, Doç. Dr. Ayşe Nilay Evcil, Boğaziçi Yayınları, 2014, İstanbul. ISBN 9754513257.
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 4 8
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 2 2 4
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 6 12
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 4 4 16
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev 1 Ödev 1 2 2 4
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 74
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,90
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Derse giriş ve dersin amac, kapsam ve yürütülüş biçiminin tanıtılması Ders
2 Engelliliğin tanımı ve sınıflandırılması Ders
3 Türkiye'de engellilere yönelik yasal düzenlemeler Ders
4 Dünyada engellilere yönelik yasal düzenlemeler Ders
5 Evrensel tasarım tanımı ve evrensel tasarım ilkeleri
6 Engelliler ve mekan ilişkisi Ders
7 Engelliler için tasarımda kullanılacak antropometrik ölçüler ve gerekli manevra alanlarının anlatımı Ders
8 Ara değerlendirme Ders
9 Engellilerin karşılaştığı sorunlar ve bunlara yönelik geçmişte ve günümüzde çözüm amaçlı yapılan uygulamalar Ders
10 Engelli bireylerin kullanıcı ihtiyaçlarının tanımlanması, kategorilendirilmesi ve varolan ürün çözümleri üzerinden genel değerlendirme yapılması Ders
11 Engelli kullanıcılar için ergonomi Ders
12 Tasarım disiplininin engelli kullanıcılar özelinden yola çıkılarak sosyal sorumluluğu üzerine bir tartışma yürütülmesi Ders
13 Evrensel tasarım kriterleri kapsamında öğrencilerin önceki dönemlerde hazırladıkları iç mekan tasarım projelerini yeniden değerlendirmek Ders
13 Evrensel tasarım kriterleri kapsamında öğrencilerin önceki dönemlerde hazırladıkları iç mekan tasarım projelerini yeniden değerlendirmek Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenci engellilere yönelik antropometrik ölçü ihtiyaçlarını bilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Engellilere yönelik ergonomik gereklilikleri anlar Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Engelli bireyler için mekan gereksinimleri ve donanımlarını uygulayabilir Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Evrensel tasarım ilkelerini benimser. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Öğrenci engellilere yönelik antropometrik ölçü ihtiyaçlarını bilir. 4 1 1 2 2 3 2 3 2 4 2 4
Engellilere yönelik ergonomik gereklilikleri anlar 4 2 2 2 2 3 2 4 1 4 2 4
Engelli bireyler için mekan gereksinimleri ve donanımlarını uygulayabilir 4 2 1 2 3 3 2 4 1 3 2 4
Evrensel tasarım ilkelerini benimser. 4 3 2 3 3 3 2 5 2 3 2 4