Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çocuk, Oyun ve Tasarım | İMÇ412 | 8 | 2 + 2 | 4,0 |
Birim Bölüm | İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Sultan Ece ALTINOK ÇALIŞKAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu ders kapsamında teorik bilgiler ve uygulamalarla öğrenciye çocukların gelişimlerini destekleyecek mekansal koşulların oluşturulması açısından tasarım süreçlerinde değerlendirilmesi gereken temel ilkelerin tanıtılması amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Çocuğun yaratıcılığı ile mimarlığın yaratıcılığının buluşturulmasının üzerinde durularak, çocukların fiziksel, biyolojik ve psikolojik gereksinimlerinin tasarım sürecinde ön planda tutulduğu çocuk mekanları örnekler ve anlatımlarla aktarılır. Belirlenen konsept doğrultusunda verilen bir örnek mekanda planlama ve tasarım sürecinin geliştirilmesi istenir. |
Ders Kaynakları |
Day, C. 2007. Environment and Children: Passive Lessons from the Everyday Environment. Oxford: Elsevier.
Dudek, M. (Ed.) 2005. Children's Spaces.Oxon: Routledge. Lueder, R. (Ed.)-Berg Rice, V.J. (Ed.) 2008. Ergonomics for Children: Designing Products and Places for Toddlers to Teens. Boca Raton: Taylor&Francis. Candan Karakuş T.v.d, Çocuk ve Mimarlık Toplumsal Bir Eğitim Modeli, Mimarlar Odası Ankara Şubesi Yayınları,2007 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 12 | 24 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 2 | 1 | 2 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 16 | 1 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 99 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,88 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Derse giriş ve dersin amac, kapsam ve yürütülüş biçiminin tanıtılması | Ders |
2 | Çocuk gelişim aşamaları, gelişimin boyutları, çocuk ve fiziksel çevre ilişkisi | Ders |
3 | Çocuk mekanları tasarımında antropometrik boyutların önemi ve mekan tasarımında önem taşıyan temel boyutsal gereklilikler | Ders |
4 | Çoçuk için mekan tasarımı; çocuk - mekan ilişkisi, eğitim felsefelerinin tasarıma yansıması | Ders |
5 | Yaşanabilir konut kavramı ve konut içerisinde çocukların temel gereksinimleri | Ders |
6 | Okulöncesi eğitim sürecinde çocukların fiziksel çevresiyle ilişkisi açısından önem taşıyan yaklaşım ve uygulamalar, okulöncesi eğitim mekanları tasarımında genel ilkeler | |
7 | İlköğretim mekanları tasarımında temel ilkeler | |
8 | Ara değerlendirme | Ders |
9 | Çocuk kütüphaneleri tasarımında temel ilkeler | Ders |
10 | Çocuk müzeleri tasarımında temel ilkeler | Ders |
11 | Çocuk hastaneleri tasarımında temel ilkeler | Ders |
12 | Çocuk oyun alanları tasarımında temel ilkeler | Ders |
13 | Projenin tasarımına yönelik çalışmaların değerlendirilmesi | Ders |
13 | Projenin tasarımına yönelik çalışmaların değerlendirilmesi | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci fiziksel çevrenin çocuk gelişimi üzerindeki etkisini anlar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Çocukların fiziksel çevreleriyle ilişki kurma biçimlerini öğrenir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Çocuk mekanlarının tasarımında önem taşıyan temel tasarım ilkelerini öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci fiziksel çevrenin çocuk gelişimi üzerindeki etkisini anlar. | 4 | 2 | 2 | 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 2 | 4 |
Çocukların fiziksel çevreleriyle ilişki kurma biçimlerini öğrenir. | 4 | 2 | 1 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 |
Çocuk mekanlarının tasarımında önem taşıyan temel tasarım ilkelerini öğrenir. | 5 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 |